„Wszystko jest możliwe” to zasada, którą kieruje się marka Schwarzmüller. W większości przypadków bowiem, pojazdy produkowane są na indywidualne zamówienie, z uwzględnieniem rodzaju przewożonych materiałów i warunków w jakich będą eksploatowane.
3-osiowa aluminiowa naczepa wywrotka
Fot. Remo-Car
Oferta Schwarzmüller obejmuje zabudowy, przyczepy oraz naczepy w różnych konfiguracjach, z naciskiem na nowoczesne metody produkcji i organizacji oraz stałe rozszerzanie oferty produktowej.
Rozwój potencjału przyczynił się do upowszechnienia produkcji z materiałów aluminiowych, zmniejszających wagę konstrukcji co spowodowało, że ładowność użytkowa naczep zwiększyła się o 1500 kg przy jednoczesnym usztywnieniu ramy nośnej.
W palecie produktów Schwarzmüller znaleźć można pojazdy od konstrukcji segmentowych z aluminium oraz stali, po trójstronne konstrukcje z ramami aluminiowymi lub stalowymi.
W zależności od preferencji nabywców wywrotki do materiałów sypkich dostarczane są w różnych konfiguracjach objętościowych – od 23,5 do
90 m³ oraz we wszystkich wariantach kolorystycznych.
Schwarzmüller oferuje naczepy samowyładowcze do przewozu: żwiru, ziemi, tłucznia, wyrobku, piasku, gruzu, materiałów skalnych i podobnych towarów sypkich.
Pojazdy wykonane ze stali podzielone zostały na tylnozsypowe, w których mulda zbudowana jest ze szwedzkiej stali Hardox 500 oraz 3-stronne z podłogą składającą się z jednego kawałka stali Hardox (5 mm), ścianami przednią i tylną z blachy stalowej o dużej wytrzymałości, burtami wzmocnionymi za pomocą aluminiowych profili.
3-osiowa aluminiowa segmentowa naczepa samowyładowcza
Fot. Remo-Car
Innym typem produktu oferowanego przez Schwarzmüller są naczepy samowyładowcze aluminiowe, charakteryzujące się wysoką wytrzymałością przy niskiej masie własnej.
Rama zbudowana jest ze stali Naxtra, jednak do każdego typu naczepy stosowana jest inna konstrukcja. Dodatkowo warto wspomnieć, że rama zabezpieczona jest przez korozją i posiada 6 lat gwarancji na perforację.
Zawieszenie oczywiście w pełni pneumatyczne, opuszczane podczas wyładunku, przednia oś jest podnoszona, co przy jeździe bez ładunku ma ogromne znaczenie.
Dzięki wysoko rozwiniętym możliwościom tłoczenia skrzynia zamontowana na ramie wykonywana jest z jednego arkusza blachy aluminiowej. Zastosowanie tej techniki sprawia, że skrzynia ma większe parametry wytrzymałościowe niż tradycyjna – spawana. Mulda wykonana jest w całości z aluminium. Podłoga i ściany boczne mają 6 mm grubości, podłoga jest dodatkowo wzmocniona pasem z blachy aluminiowej również o grubości 6 mm. Tylna ściana ma budowę wahadłową ze wzmocnionym łożyskowaniem i automatycznie uruchamianym centralnym zamknięciem.
Powyższa kombinacja stalowej ramy i aluminiowej muldy powoduje, że masa własna wywrotki to zaledwie 5200 kg. W przypadku aluminiowej ramy i muldy masa zmniejsza się do ok. 4500–4800 kg. Daje to możliwość załadowania 30 t materiału.
3-osiowa stalowa naczepa wywrotka
Fot. Remo-Car
Producent podkreśla, że połączenie 2-osiowego ciągnika siodłowego z 2-osiową naczepą – wywrotką daje większe możliwości transportowe niż 4-osiowy samochód – wywrotka, przy zmniejszonej średnicy zawracania, mniejszym zużyciu paliwa, ogumienia i osi. Ładowność omawianej naczepy to 24 t, natomiast 4-osiowej wywrotki – 18 t.
Autoryzowanym dystrybutorem i serwisem marki Schwarzmüller oraz marek osprzętu stosowanych w konstrukcji pojazdów jest firma Remo-Car.
Źródło: Forum Budowlane, nr 2 (165) 2010