Zabudowa Graco i żuraw z bociankiem

Ocena: 0
4797

Kolejna zabudowa skrzyniowa Graco z żurawiem Palfinger. Tym razem jednak zwracamy uwagę na osprzęt dodatkowy, który stanowi bocianek (Fly-Jib) w połączeniu z hydrauliczną wciągarką linową. Zaletą użycia bocianka jest zwiększony o ok. 10 m wysięg w poziomie. W tej kompletacji żuraw zabudowany jest za kabiną kierowcy. Podwozie z napędem 6x4 i odpowiednim wyposażeniem fabrycznym zostało dostarczone przez zamawiającego.

Przykład zabudowy skrzyniowej Graco z żurawiem przeładunkowym Palfinger PK34002-SH, bociankiem i hydrauliczną wciągarką linową

Fot. Graco

Na podwoziu zamontowano hydrauliczny żuraw przeładunkowy na samochody ciężarowe Palfinger typ PK34002-SH. Model ten osiąga moment udźwigu 320 kNm (32,6 tm) dla wysięgu 8,1 m. Żuraw ma przeprost ramienia zginanego o kąt 15° Power Link Plus, układ przyspieszonego teleskopowania realizowany poprzez wtórne wykorzystanie oleju z przestrzeni tłoczyskowej w przestrzeni tłokowej. System wysuwu sekcji wysięgnika jest bezobsługowy (nie wymagaj smarowania). Palfinger PK34002-SH ma nieograniczony zakres obrotu, z momentem obrotowym 32,4 kNm (3,3 tm). Wśród systemów jakie znalazły się w tym żurawiu są m.in.: TRAN2 – sygnalizujący przekroczenie wysokości wysięgnika rozłożonego nad skrzynią ładunkową w położeniu transportowym, AUS(V)W – sygnalizujący niezsunięcie podpór w położeniu transportowym, STEIL – kontroli położenia wysięgnika w pozycji zbliżonej do pionu, PAL150 – zabezpieczenia przeciwprzeciążeniowego z wyłącznikiem NOT-AUS.

Sterowanie żurawiem odbywa się zdalnie droga radiową, za pomocą opracowanego przez firmę Palfinger, dużego pulpitu przenośnego PALcom P7 z kolorowym wyświetlaczem ciekłokrystalicznym (siedem funkcji roboczych realizowanych dzięki rozdzielaczowi Danfoss).

Żuraw został zamontowany za kabiną na ramie pomocniczej o podwyższonej trwałości. W tylnej części pojazdu znalazły się podpory dodatkowe. Belka podpór jest rozsuwana hydraulicznie do rozstawu 4,4 m. Podpory współpracują z systemem PAL150.

Jak wspomniano, żuraw został wyposażony w bocianek (Fly-Jib), dzięki czemu żuraw ma teraz 25,2 m wysięgu w poziomie. Ma on zginane ramię z przeprostem 25 stopni, trzy sekcje teleskopowe, zamki hydrauliczne na siłownikach, system przeciwprzeciążeniowy, układ przyspieszonego teleskopowania. Podobnie jak w żurawiu wysięgnik jest bezobsługowy – nie wymaga smarowania. Na czas transportu bocianek jest demontowany i przewożony osobno.

Z bociankiem współpracuje wciągarka linowa obracana hydraulicznie (długość liny 65 m, średnica 10 mm), wyposażona w zblocze jednopasmowe, wyłącznik teleskopowania oraz wyłącznik odwijania końca liny i licznik motogodzin. Udźwig wciągarki wynosi 2450 kg na pierwszej warstwie liny i 2050 kg na warstwie trzeciej. Dodatkowo luzem dodawane jest zblocze dwupasmowe zwiększające udźwig i zmniejszające prędkość podnoszenia na haku dwukrotnie.

Wyprodukowana w całości przez firmę Graco skrzynia ładunkowa ma wymiary 6000x2450x800 mm. Burty aluminiowe dzielone są kłonicami na dwie równe części. Słupki burtowe przednie są stałe, środkowe oraz tylne można wypinać. Podłoga skrzyni wykonana została ze sklejki antypoślizgowej o grubości 27 mm. Wysokość ściany przedniej wynosi 1250 mm. Całość zamontowano na ramie pośredniej wykonanej ze stali o podwyższonej wytrzymałości. Konstrukcja ramy i skrzyni ładunkowej została wypiaskowana, a następnie pomalowana farbami podkładowymi oraz  farbami utwardzalnymi nawierzchniowo w kolorze zbliżonym do koloru ramy podwozia.

Firma Graco przed oddaniem kompletnego pojazdu zamawiającemu zadbała o odbiór UDT a także przeszkoliła operatora w zakresie obsługi w swojej siedzibie w Płochocinie.  AK

Źródło: Forum Budowlane, nr 3 (286) 2020

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -

Polecane firmy

Polecamy

- Reklama -


Które z niżej wymienionych minikoparek są Ci najlepiej znane?















GŁOSUJ

Jakie znasz koparki kołowe z napędem elektrycznym?





GŁOSUJ