Wywrotki od Skibickiego

Ocena: 0
6648
Producenci oferują coraz więcej wariantów zabudów dla pojazdów ciężarowych, typu wywrotka trójstronna, dwustronna lewo-tył z jedną burtą hydrauliczną czy tylnozsypowa. Każda z tych konstrukcji ma swoje zalety, o których można się przekonać czytając poniższe dwa opracowania.

Naczepa samowyładowcza 1W rynna
Fot. Skibicki


Historię firmy Skibicki Technika Transportowa Sp. z o.o. można określić jako linearny rozwój – od zakładu kowalskiego do prężnego i liczącego się producenta zabudów samochodów ciężarowych i przyczep. Nad zachowaniem jakości wyrobów czuwa zespół konstruktorów wspomaganych przez najnowsze programy komputerowe. W ten sposób powstają zabudowy dla pojazdów ciężarowych typu wywrotka trójstronna dla podwozi od 6x4 do 8x8, tylnozsypowa typu rynna, urządzenia hakowe, systemy wymienne, przyczepy oraz żurawie samochodowe.

Nowością wśród produktów firmy jest wywrotka tylnozsypowa z tylną burtą otwieraną hydraulicznie. Produkt ten przeznaczony jest głównie dla firm przewożących twarde materiały (skały, kamienie) i masy bitumiczne. Zastosowanie blach Hardox na ścianach i podłodze w konstrukcji skrzyni uczyniło ją znacznie odporniejszą na zużycie. Pojemność załadowcza skrzyni może wynosić od 15 do
20 m³, w zależności od zapotrzebowania i możliwości podwozia.

Zabudowa typu rynna
Wymiary tej zabudowy wynoszą: długość przy podłodze – ok. 7000 mm, szerokość gabarytowa – 2550 mm, pojemność ok. 25 m³. Podłoga zabudowy wykonana jest z 5-milimetrowej stali Hardox, zaś burty – z 4-milimetrowej stali Domex. Burty boczne są stałe, burta tylna z górnymi zawiasami jest otwierana automatycznie. Siłownik hydrauliczny jest stabilizowany. Na burcie przedniej znajduje się daszek. Naczepa wyposażona jest w tylną rynnę zsypową.


Skrzynia samowyładowcza 1W rynna
Fot. Skibicki


Na ścianie przedniej umieszczono wciągarkę z uchwytem do koła zapasowego. Plandeka okrywająca zwijana jest na bok. W konstrukcji naczepy znajdziemy także tylną belkę przeciwnajazdową. Wszystkie elementy stalowe naczepy są śrutowane, malowane farbą podkładową epoksydową oraz nawierzchniowo farbą poliuretanową w systemie kolorystycznym RAL (grubość powłoki lakierniczej wynosi 200 µm).

W podwoziu, na którym umieszczona jest zabudowa, zastosowano: osie BPW z hamulcami tarczowymi (pierwsza oś podnoszona), zawieszenie pneumatyczne z zaworem podnoszenia i opuszczania podwozia, ogumienie 385/65 R 22,5, płytę sprzęgu z 2-calowym sworzniem królewskim, dwie nogi podporowe przednie Jost. Inne charakterystyczne elementy konstrukcji to: instalacja pneumatyczna do szybkiego odpowietrzania zawieszenia, system hamulcowy EBS, pneumatyczny hamulec postojowy, podest roboczy, kliny pod koła z mocowaniem. Wywrotka posiada instalację elektryczną, światła tylne oraz światła obrysowe.

Skrzynia 1W – tylnozsypowa typu rynna
Masa własna skrzyni samowyładowczej 1W – tylnozsypowej typu rynna wynosi 4300 kg, zaś pojemność 17 m3. Pozostałe wymiary: długość gabarytowa 5800 mm, szerokość gabarytowa 2550 mm, wysokość burt 1560 mm. Podłogę i burty wykonano ze stali Hardox, odpowiednio o grubości 8 i 5 mm. Burty boczne są stałe, burta tylna z górnymi zawiasami jest otwierana hydraulicznie. Inne godne uwagi elementy konstrukcji to: stabilizowany siłownik hydrauliczny, pompa hydrauliczna, zbiornik oleju, sterowanie wywrotem z kabiny, aluminiowe błotniki na koła. Standardowe wyposażenie wywrotki obejmuje: żółte światła obrysowe, tablice wyróżniające, daszek na burcie przedniej, tylną rynnę zsypową, wciągarkę z uchwytem do koła zapasowego na ścianie przedniej, plandekę okrywającą zwijaną na bok (dostępną w dowolnym kolorze RAL), stopnie zaburtowe, drabinkę składaną na tylnej burcie, regulowaną tylną belkę przeciwnajazdową.


Skrzynia samowyładowcza 1W rynna z tylną burtą otwieraną hydraulicznie
Fot. Skibicki


Inna oferowana przez firmę Skibicki zabudowa z tylną burtą z górnymi zawiasami, otwieraną hydraulicznie z kabiny kierowcy, o masie własnej wynoszącej również 4300 kg i pojemności 17 m3, ma długość gabarytową ok. 5500 mm, a szerokość 2550 mm. Wysokość burt, wykonanych z 5 mm stali Hardox, wynosi 1430 mm. Burty boczne są stałe, na jednej z nich umieszczono stopnie. Na tylnej burcie umocowano składaną drabinkę. Materiałem podłogi jest 8-milimetrowa stal Hardox. Skrzynia ta posiada tylną rynnę zsypową. Plandeka okrywająca zwijana na bok oferowana jest w dowolnym kolorze RAL. Zastosowano ponadto boczne osłony rowerowe. Na ścianie przedniej znajduje się wciągarka z uchwytem do koła zapasowego. Tylna belka najazdowa jest regulowana.

Konstrukcje stalowe opisanych wyżej naczep są śrutowane, malowane farbą podkładową epoksydową oraz nawierzchniowo farbą poliuretanową w systemie kolorystycznym RAL (grubość powłoki lakierniczej wynosi 200 µm).

Źródło: Forum Budowlane, nr 1 (164) 2010
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -

Polecane firmy

Polecamy



Które z niżej wymienionych minikoparek są Ci najlepiej znane?















GŁOSUJ

Jakie znasz koparki kołowe z napędem elektrycznym?





GŁOSUJ