Wozidło przegubowe DA30 firmy Doosan zdobyło nagrodę EquipmentWatch 2022 w kategorii najniższa utrata wartości (HRV) dla wozideł. Jest to jedna z 30 kategorii nagród przyznawanych sprzętowi budowlanemu i rolniczemu oraz maszynom do podnoszenia/uzyskiwania dostępu. Wytypowanie zwycięzców jest możliwe dzięki najlepszej w branży bazie danych EquipmentWatch oraz ponad dziewięciu milionom obserwacji rynkowych. Nagrody te są zwieńczeniem ponad 100 godzin pracy analityków, w trakcie której przeanalizowano i poddano ocenie ponad 27 000 modeli sprzętu.
Według EquipmentWatch nagrody przyznawane w oparciu o dane, pozwalają docenić wyjątkowe rezultaty pracy producentów sprzętu budowlanego, dźwigowego oraz rolniczego. EqupmentWatch wykorzystuje autorskie algorytmy, plany amortyzacji i inne dane, a analitycy przedsiębiorstwa prognozują, który ze sprzętów w ciągu pięciu najbliższych lat zapewni klientom większy zwrot z inwestycji.
„Wozidła przegubowe Doosan są znane ze swojej wydajności, trwałości i niezawodności. Bardzo cieszymy się z przyznanej przez EquipmentWatch nagrody w kategorii najniższej utraty wartości. Potwierdza ona, że nasi dystrybutorzy i klienci dokonują właściwego wyboru, stawiając na Doosan”- mówi Beka Nemstsveridze, kierownik produkcji wozideł przegubowych.
Najlepsza w swojej klasie wydajność na terenie trudnym i miękkim
Najnowsza generacja wozideł przegubowych firmy Doosan to modele DA30-7 i DA45-7, spełniające wymogi normy Stage V. Modele DA30-7 i DA45-7 mają ładowność odpowiednio 28 i 41 ton. Model DA30-7 jest napędzany zgodnym z normą Stage V 9-litrowym silnikiem Diesla Scania DC09 o mocy 276 kW (375 KM). Model DA45-7 jest zasilany zgodnym z normą Stage V, 13-litrowym silnikiem Diesla Scania DC13 o mocy 368 kW (500 KM).
Jak wszystkie wozidła przegubowe firmy Doosan, modele DA30-7 i DA45-7 wyposażone są w przegub znajdujący się za pierścieniem obrotowym, który zapewnia równe rozłożenie obciążenia na osi przedniej, nawet w przypadku skręcania w maksymalnym zakresie. W połączeniu ze swobodną tylną osią typu tandem (bogie) zapewnia równomierne rozłożenie obciążenia na każde koło i gwarantuje stały kontakt 6 kół z podłożem. Równe rozłożenie mocy pozwala na uzyskanie niezrównanej wydajności na trudnych terenach, takich jak miękkie podłoże, wyboista powierzchnia, bardzo strome zbocza, ciasne zakręty lub połączenie wszystkich tych trudnych warunków.
Chcąc uzupełnić standardową, wiodącą na rynku gamę modeli wozideł przegubowych 6x6, firma Doosan wprowadziła do sprzedaży nową wersję 4x4, w postaci modelu DA45-7. Nowe wozidło 4x4 ADT, które w założeniu ma konkurować z wozidłami o sztywnej ramie w klasie maszyn 40-tonowych, było jedną z kilku światowych premier Doosan podczas targów Bauma 2022.
W nowym ADT 4x4 przód wozidła i zespół kabiny są takie same jak w modelach 6x6, a modyfikacje dotyczą jedynie zespołu tylnego wozidła. Wyposażone w przekładnię ZF EP8-420, DA45-7 4x4 jest dwuosiowym wozidłem przegubowym z bliźniaczymi kołami z tyłu, z sekcją wozidła podobną do tej w wozidłach ze sztywną ramą w klasie maszyn 40-tonowych.
Żródło: Doosan