Inżynierowie Grupy Solideal stworzyli nową mieszankę gumową stosowaną w oponach niebrudzących.

Szare opony do wózków widłowych z oferty Solideal: Hauler LT i Magnum
Fot. Solideal
Głównymi czynnikami, którymi kierowali się przy doborze składników było zmniejszenie oporów toczenia, a tym samym poboru energii oraz zmniejszenie kumulacji ciepła. Opracowano mieszankę, dzięki której szare opony niebrudzące mają dodatkowo lepsze właściwości fizyczne dające większą wytrzymałość i żywotność, co bezpośrednio przekłada się na wydłużony czas eksploatacji. Zastosowanie naturalnych przeciwutleniaczy podniosło odporność na czynniki czasu. Dzięki temu szare opony Solideal są przystosowane do długoterminowego składowania i użytkowania. Dodatkowymi korzyściami ze stworzenia nowej mieszanki jest mniejsza wrażliwość na zanieczyszczenia w użytkowaniu oraz poprawa wyglądu. Podniesiona została również odporność na promieniowanie UV. Należy pamiętać, że opony niebrudzące są izolatorami elektrycznymi – nie przewodzą prądu i wymagają stosowania pasków uziemiających w celu zapobiegania ładowania elektrostatycznego pojazdów. Nigdy nie należy używać ogumienia niebrudzącego w miejscach narażonych narażonych wybuchem np. fabryka rozpuszczalników.
Opony superelastyczne (np. Hauler LT) mają trójwarstwową konstrukcję z szarą warstwą bieżnika, czarną, nieplamiącą warstwą amortyzującą i normalną, czarną warstwą stopki. Ściany boczne opon są wykonane z szarej mieszanki jak bieżnik, co w połączeniu z nieplamiącym środkiem gwarantuje stabilność koloru boków.
Opony pneumatyczne (np. Magnum) mają mieszankę szarą od stopki do stopki na bokach i bieżniku. Można się spodziewać pewnych przebarwień boków opony na skutek kontaktu z plamiącym materiałem karkasu, lecz będą one mniej widoczne niż na bokach dotychczas produkowanych opon niebrudzących białych. Opony Solideal dostępne są u autoryzowanych dystrybutorów na terenie całego kraju.
Źródło: Forum Budowlane, nr 2 (165) 2010