Bobcat, globalna marka w dziedzinach sprzętu, innowacji i rozwiązań w branży maszyn kompaktowych, ogłasza wprowadzenie nowej usługi subskrypcyjnej systemu telematycznego Machine IQ w Europie i Izraelu. Usługa subskrypcyjna, zapewniająca zdalny dostęp klientów do istotnych informacji o maszynach w dowolnym miejscu i czasie, dostępna jest w dwóch pakietach dla klientów i dealerów: standard i premium.
Machine IQ pozwala klientom sprawdzać stan swoich maszyn i zdalnie śledzić informacje, które zapewniają lepszą konserwację, większe bezpieczeństwo i wyższą wydajność. To zaawansowane i wszechstronne narzędzie pozwala klientom jak najlepiej wykorzystywać sprzęt Bobcat, pomagając im osiągnąć więcej i chronić ich inwestycję.
Równie niezbędny jak buty robocze
Dzięki Machine IQ klienci mają w swoich smartfonach lub komputerach całodobowy dostęp do najważniejszych informacji o maszynach. Dzięki tym informacjom mogą optymalizować wykorzystanie maszyn i planować zadania, by zapewnić sobie maksymalne zyski poprzez ograniczanie przestojów i śledzenie zużycia paliwa. Dzięki powiadomieniom dotyczącym konserwacji można łatwo planować terminy czynności serwisowych, co pozwala operatorom oszczędzać czas i pieniądze poprzez efektywne ustalanie terminów konserwacji maszyn i zarządzanie pracami podczas planowanych przestojów.
Zdalne udostępnienie klientom danych maszyn nie tylko zwiększa ich efektywność, ale też zapewnia im poczucie bezpieczeństwa. Machine IQ zwiększa bezpieczeństwo maszyn, pozwalając użytkownikom wyznaczać obszary zastrzeżone oraz godziny zakazu ruchu, dzięki czemu mają pewność, że ich inwestycja jest chroniona specjalnymi powiadomieniami ostrzegającymi ich w razie nieuprawnionego ruchu maszyn.
Dealerzy na całym świecie twierdzą, że Machine IQ to przełomowe rozwiązanie
System Machine IQ jest szeroko wdrażany przez setki dealerów Bobcat na całym świecie, zmieniając standardy efektywności operacyjnej i obsługi klienta. Wykorzystując potencjał danych Machine IQ dealerzy mogą przewidywać i przygotowywać się na potrzeby związane z serwisem, zanim klienci sięgną po telefon. Ta wyprzedzająca reakcja zwiększa efektywność działań biznesowych, jednocześnie stwarzając możliwości kontaktu z klientami i zacieśniania relacji z nimi.
Wybór odpowiedniego pakietu
Dealerzy i klienci mają do wyboru dwie opcje: pakiet standardowy z podstawowymi funkcjami telematyki oraz pakiet premium z dodatkowymi funkcjami zaawansowanymi. Jak mówi Tomas Plechaty, dyrektor ds. programu Machine IQ w Bobcat EMEA, opcje subskrypcji pozwalają użytkownikom dostosowywać ich sposób użytkowania i korzystać z funkcji oraz informacji, które najlepiej odpowiadają ich potrzebom. „Koncentrując się na uproszczeniu usług dla klienta, mamy pewność, że pakiety będą spełniać potrzeby klientów oraz dealerów na całym świecie i pozwolą im rozwijać ich działalność” – powiedział.
Pakiet standard – najważniejsze dane telematyczne
Pakiet standard Machine IQ to usługa subskrypcyjna, pozwalająca klientom na efektywne zarządzanie ich flotą. Usługa jest bezpłatna przez pierwsze dwa lata od daty dostawy sprzętu. Pakiet standard Machine IQ obejmuje następujące funkcje:
• Podstawowa telematyka – śledzi najważniejsze dane, takie jak lokalizacja GPS i historia lokalizacji, godziny pracy oraz zarejestrowane poziomy paliwa.
• Własne nazwy zasobów – pozwala klientom tworzyć własne nazwy maszyn, by szybko je identyfikować we flocie.
• Śledzenie terminów konserwacji – śledzi terminy planowanych konserwacji i pozwala klientom przeglądać na portalu instrukcje wyższego poziomu dla każdej z maszyn.
Pakiet premium – zaawansowane funkcje i dane
Pakiet premium Machine IQ zapewnia klientom możliwość rozszerzenia ich subskrypcji o raportowanie bardziej szczegółowych danych, co pozwala na lepsze monitorowanie sprzętu. Obejmuje on wszystkie funkcje standardowe Machine IQ oraz funkcje dodatkowe:
• Przypomnienia e-mailem o terminach konserwacji – powiadamia klientów e-mailem, gdy zbliża się termin konserwacji planowej. Przypomnienie zawiera ogólne informacje, jak przeprowadzać regularne czynności konserwacyjne oraz instrukcje dotyczące odpowiednich części. Klienci mogą korzystać z terminarza konserwacji planowej, aby zobaczyć nadchodzące terminy konserwacji.
• Powiadomienia o kodach błędów i rozwiązywanie problemów – rozsyła powiadomienia z przejrzystym opisem i procedurą rozwiązywania problemu, jeśli maszyna zgłasza kod błędu. Klienci mogą również wybrać powiadomienia e-mailem dotyczące ostrzeżeń i rozwiązywania problemów.
• Wyznaczanie obszarów zastrzeżonych i powiadomienia o naruszeniu – pozwala klientom tworzyć własne obszary i otrzymywać powiadomienia, gdy maszyna opuści wyznaczony teren roboczy.
• Wyznaczanie godzin zakazu ruchu i powiadomienia o naruszeniu – powiadamia klientów e-mailem, jeśli ich sprzęt pracuje poza wyznaczonymi dniami lub godzinami.
• Powiadomienie o ruchu maszyny – powiadamia klienta o ruchu maszyny, gdy kluczyk jest wyjęty.
• Raportowanie wykorzystania maszyny – śledzi wydajność maszyny i jej wykorzystanie, co pomaga klientom w podejmowaniu lepszych decyzji. Funkcja porównuje czas na biegu jałowym, czas roboczy oraz wykorzystanie paliwa, pozwala również na tworzenie własnych raportów.
• Zarządzanie powiadomieniami na portalu – zapewnia klientom możliwość śledzenia powiadomień na portalu. Dobrze widoczny licznik powiadomień na stronie głównej pozwala w jednym miejscu zarządzać wszystkimi istotnymi powiadomieniami o stanie maszyny.
Klienci mogą poznać korzyści z pakietu premiowego Machine IQ podczas 90-dniowego okresu próbnego po każdym zakupie nowego sprzętu Bobcat pracującego w systemie Machine IQ.
Łączenie z Machine IQ
Moduł Machine IQ jest fabrycznie montowany w wielu modelach maszyn, można też go łatwo zainstalować na już eksploatowanych zgodnych maszynach Bobcat. Aby sprawdzić zgodność maszyn, należy skontaktować się z miejscowym dealerem.
Klienci firmy Bobcat mogą uzyskać dostęp do Machine IQ, odwiedzając witrynę my.bobcat.com, tworząc konto i logując się na nie. Można też pobrać aplikację mobilną Machine IQ ze sklepów Google Play/Apple Store.
Informacje o firmie Bobcat
Od 1958 roku Bobcat daje ludziom możliwość, by zdziałać więcej. Jako wiodący światowy producent sprzętu kompaktowego Bobcat z dumą prezentuje swoje dziedzictwo i reputację zyskane dzięki dostarczaniu inteligentnych rozwiązań pozwalających klientom mierzyć się z najtrudniejszymi wyzwaniami. Dzięki wsparciu szerokiej sieci niezależnych dealerów i dystrybutorów Bobcat oferuje szeroką gamę sprzętu kompaktowego, takiego jako ładowarki, koparki, podnośniki teleskopowe, ciągniki kompaktowe, kosiarki, osprzęt, jak również części, inny sprzęt oraz usługi. Marka Bobcat należy do Doosan Bobcat.
Więcej informacji na temat Bobcat Machine IQ można znaleźć na stronie https://www.bobcat.com/eu/en/parts-and-service/digital-products-services/machine-iq
Film o działaniu Machine IQ: https://bobcat.click/Machine-IQ
Więcej informacji na temat wiodącej roli firmy Bobcat w innowacjach można znaleźć na stronie bobcat.com