Scania wprowadza cyfrowy interfejs kierowcy

Ocena: 5
4745

Pojazdy ciężarowe i autobusy Scania zostaną wyposażone w cyfrowy interfejs kierowcy, zaprojektowany w oparciu o elektroniczny system modułowy Scania, z dodatkowymi nowymi funkcjami bezpieczeństwa. Cyfrowy interfejs kierowcy to element nowych usług cyfrowych, łączących funkcje bezpieczeństwa i doświadczenia kierowcy.

 

 

·        Cyfrowy interfejs kierowcy to interaktywny zestaw wskaźników w połączeniu z centralnym wyświetlaczem informacyjnym.

·        Oferuje cyfrowe wsparcie dla kierowców wraz z rozwiązaniami, takimi jak My Scania i Scania Driver App.

·        Rozwiązania Scania są zgodne z nowym rozporządzeniem Komisji Europejskiej w sprawie bezpieczeństwa ogólnego pojazdów (ang. General Safety Regulation – GSR) i przepisami ONZ dotyczącymi               cyberbezpieczeństwa.

·        Pozwala na przeprowadzenie bezprzewodowych aktualizacji, potencjalnie za pośrednictwem superszybkich połączeń 5G.

·        Ulepszony interfejs HMI – cyfrowa interfejs kierowcy jest kluczowy dla Scania w kontekście zwiększania bezpieczeństwa.

Wprowadzenie tego rozwiązania stanowi istotną zmianę w ofercie Scania dla ekosystemu transportowego. To, czego nasi klienci doświadczą w pojazdach wyposażonych w cyfrowy interfejs kierowcy, to: odczuwalna zmiana w obszarze cyfryzacji, łączności i bezpieczeństwa. Wszystko sprowadza się do zapewnienia użytkownikowi wyjątkowych doświadczeń poprzez połączenie pojazdu Scania z naszymi cyfrowymi usługami i rozwiązaniami — mówi Stefan Dorski, starszy wiceprezes, dyrektor Scania Trucks.

Cyfrowy interfejs kierowcy został opracowany w oparciu o modułowy systemem Scania, w ramach dostarczania klientom cyfrowych rozwiązań transportowych dopasowanych do ich potrzeb. Występuje w różnych formach specyfikacyjnych, ale w oparciu o wspólną strukturę modułową. Jednocześnie zapewnia kompatybilność z innymi cyfrowymi rozwiązaniami Scania, takimi jak My Scania oraz Scania Driver App.

– Postrzegamy cyfrowy interfejs kierowcy Scania za kluczową część naszego nowego cyfrowego ekosystemu i narzędzie usprawniające pracę kierowców. Dzięki niej kierowcy uzyskają lepszy dostęp do istotnych informacji niezbędnych podczas prowadzenia pojazdu, a także wsparcie w wykonywaniu innych czynności, na przykład w czasie postoju za pośrednictwem aplikacji Scania Driver App i My Scania. Wszystkie te rozwiązania są ze sobą połączone i pozwalają na wygodna obsługę – mówi Stefan Dorski.

Wraz z wprowadzeniem GSR, od lipca 2024 r. w ciężkich pojazdach użytkowych będą obowiązywały nowe wymagania dotyczące funkcji bezpieczeństwa. Nowe przepisy, UNECE R155 i R156 będą miały również zastosowanie do kwestii cyberbezpieczeństwa. Scania opracowała nową architekturę rozwiązań cyfrowych, wspólną dla samochodów ciężarowych i autobusów. Nowa architektura umożliwia inteligentniejszą i szybszą komunikację, a także zapewnia wyższy poziom cyberbezpieczeństwa.

Nowe wymagania zbiegają się z ambicjami Scania w zakresie dostarczania architektury rozwiązań wspierających klientów na drodze do cyfryzacji. To kolejny poziom usług premium w branży transportowej, który będzie koncentrował się na funkcjonalnościach dostępnych w ramach sieci przesyłania informacji dotyczących pojazdu i działań wokół niego. Bezprzewodowe aktualizacje i inteligentne usługi na żądanie stworzą nowe możliwości dla klientów Scania i sprawią, że ich działania transportowe staną się bezpieczniejsze i bardziej opłacalne, wraz ze wzrostem dyspozycyjności i wydajności — dodaje Stefan Dorski.

Scania jest liderem w zakresie aktywnych i biernych systemów bezpieczeństwa w branży transportowej, oferując m.in. boczne kurtyny powietrzne chroniące przed skutkami dachowania. Firma poczyniła znaczne postępy zwłaszcza w obszarze aktywnych systemów bezpieczeństwa: z kamerami nowej generacji, radarami oraz czujnikami. Wprowadzenie nowych systemów bezpieczeństwa i ostrzegania kierowców przyczyni się do ograniczenia liczby wypadków w zatłoczonych i ciasnych środowiskach miejskich.

Rosną oczekiwania klientów dotyczące funkcji bezpieczeństwa w pojazdach, na co wpływa m.in. rozwój tego typu rozwiązań w pojazdach osobowych. Mogą one nie tylko przyczynić się do ratowania życia, ale także zwiększają produktywność, przy jednoczesnym zmniejszeniu stresu i obciążenia kierowców – mówi Stefan Dorski.

Właściciele pojazdów Scania będą mogli również korzystać z inteligentnych map do nawigacji oraz bezprzewodowych aktualizacji oprogramowania dla pojazdów, co znacznie ograniczy potrzebę wizyt w serwisach. Cyfrowy interfejs kierowcy zastąpi obecne rozwiązania Scania i będzie dostępny do zamawiania w samochodach ciężarowych wyprodukowanych na początku 2024 r.

 

Źródło: Scania

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:

Polecane firmy

Polecamy



Które z niżej wymienionych minikoparek są Ci najlepiej znane?















GŁOSUJ

Jakie znasz koparki kołowe z napędem elektrycznym?





GŁOSUJ