Place budowy są kolejnym, obok transportu ludzi i towarów, obszarem zastosowania opon Continental. Firma oferuje pełną gamę produktów do pojazdów użytkowych doskonale dopasowanych do warunków panujących na wszystkich rodzajach nawierzchni.
Opony Continental serii HSC1 (od lewej): 13 R 22.5, 315/80 R 22.5, 385/65 R 22.5
Fot. Continental
W 2005 roku firma Continental wprowadziła opony HSC+ i HDC+ do pracy na budowach. Choć opony zachowały ten sam wzór bieżnika, co ich poprzedniczki HSC i HDC, to zapewniały większą wydajność.
Obecna generacja opon budowlanych ma znacznie wzmocnioną drugą i trzecią warstwę opasania, na skutek czego są one jeszcze twardsze. Specjalna mieszanka zapewnia dużą odporność na ścieranie, a życie opony oraz jej przebieg, są znacznie wydłużone.
Dwa lata później, w 2007 roku, Continental wprowadził nowy wzór bieżnika HSC1, HDC1 i HTC1, który stanowił kolejny etap w rozwoju opon przeznaczonych dla pojazdów budowlanych. Nowa seria „1” została udoskonalona pod kątem wydłużenia eksploatacji i przebiegu w porównaniu z poprzednią generacją „+”. Tę generację opon można łatwo rozpoznać po wyglądzie. Wzór bieżnika na oponie HSC1 jest różny w zależności od rozmiaru opony. Opony formatów 11, 12 i 13 R22.5, które najlepiej nadają się do jazdy po nawierzchniach nieutwardzonych, mają trzy rowki i można je łatwo rozpoznać przez bark udoskonalający trakcję. Podobne atuty podnoszące wydajność odróżniają od poprzedniczki oponę prowadzącą HDC1. W tym przypadku większa grubość bieżnika i ilość gumy w bieżniku zdecydowały o znacznie wydłużonym przebiegu opony. Continental był również pierwszym producentem, który wprowadził do swojej oferty budowlaną oponę na oś kierunkową w rozmiarze 385/65R22.5. Opony budowlane HSC1, HDC1 i HTC1 przebywają dłuższy dystans dzięki większej głębokości bieżnika, a jego nowy wzór oferuje lepszą trakcję.
Opona Continental serii HDC1
Fot. Continental
Zanim Continental wprowadził opony HSC1, HDC1 i HTC1 do sprzedaży, musiały one być poddane testom w warunkach skrajnie trudnych. Po odbyciu testów wewnętrznych, składających się ze wszelkich możliwych przeszkód, opony zostały przekazane do testów wybranym klientom, ponieważ to właśnie na placach budów zdarzają się prawdziwie ekstremalne sytuacje. Ostre skały, trudne manewry skręcania, obciążenia przekraczające limity ładowności, jazda po twardej nawierzchni w dużych temperaturach – wszystko to powoduje maksymalne obciążenia.
W zależności od zastosowania, pojazdy budowlane można podzielić na jeżdżące w ruchu regionalnym, on/off-road (poruszające się zarówno po terenach utwardzonych jak i nieutwardzonych) lub off-road (rzadko lub wcale nie wyjeżdżające na ubite nawierzchnie). W ruchu po drogach utwardzonych najlepsze są opony typu HSR2 i HDR2, natomiast kompletnie odmienne warunki podłoża typu off-road wymagają użycia opon typu HSO i HDO.
Opona Continental serii HTC1
Fot. Continental
Opony budowlane Continental typu HSC1, HDC1 i HTC1 są doskonale dopasowane do warunków panujących na placach budów, charakteryzują się świetną trakcją, dużą odpornością na uszkodzenia i bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi po terenach nieutwardzonych, a z drugiej strony cichym działaniem i świetnymi osiągami na twardej nawierzchni. Do tego umożliwiają dużą ładowność, a wszystko to przy niskich kosztach operacyjnych. Warunki drogowe są bardzo różne; bywa, że na placach budów leży mnóstwo ostrych kamieni, gliny i gruzu pochodzącego z rozbiórki. Ponieważ pojazdy budowlane są w drodze we wszystkich porach roku, opony muszą się sprawdzać w deszczu i śniegu. Trakcja w oponie budowlanej Continental HDC1 sprawuje się dobrze na błotnistym i śliskim terenie. Kierowcy doceniają samoczyszczące właściwości tych opon. Udoskonalone łuki krawędzi w nacięciach bieżnika poprawiły te właściwości, ułatwiając usuwanie kamieni z opony. Kolejnym plusem jest konstrukcja ściany bocznej, która pod ciężarem nagina się tylko nieznacznie, dzięki czemu jest odporna na uszkodzenia.
Opony HSC1 zapewniają precyzyjne prowadzenie i doskonałe właściwości jezdne na drodze, są wytrzymałe. Dodatkowym atutem są niskie koszty użytkowania przy wysokich obciążeniach i małym ryzyku uszkodzenia.Interakcja nowego wzoru bieżnika ze wzmocnionym opasaniem i ulepszoną mieszanką gumową w oponach HSC1, HDC1 i HTC1 oznacza zauważalne korzyści dla użytkownika.
Co więcej, bieżnikowanie stanie się łatwiejsze niż kiedykolwiek.
W ofercie są dostępne następujące rozmiary opon: 12.00R24 HSC1/HDC1, 11R22.5 HSC1, 12R22.5 HSC1/HDC1, 13R22.5 HSC1/HDC1, 295/80R22.5 HSC1/HDC1, 315/80R22.5 HSC1/HDC1, 385/65R22.5 HSC1/HTC1, 445/65R22.5 HTC1. Continental Truck Tyres jest jednym z głównych producentów opon klasy premium dla pojazdów użytkowych. Firma oferuje produkty przeznaczone dla pojazdów ciężarowych, budowlanych oraz autobusów. Continental jest producentem marek: Continental, Uniroyal, Semperit i Barum. Już ponad 30 lat temu firma wprowadziła całodobowy serwis pomocy awaryjnej ContiBreakdownService, z którego mogą korzystać kierowcy w całej Europie.
Źródło: Forum Budowlane, nr 4 (167) 2010