Nowe agregaty Honda serii EG

Ocena: 0
6511
Agregaty prądotwórcze.

Jeden z trzech nowych agregatów serii EG
Fot. Honda

Zgodnie z filozofią Hondy mówiącą o ciągłym udoskonalaniu produktów oraz wprowadzaniu nowych, innowacyjnych technologii, do sprzedaży trafiły trzy nowe jednofazowe agregaty prądotwórcze. Są to modele EG3600CL, EG4500CL oraz EG5500CL (najmocniejszy). Nowa seria została wyposażona w układ stabilizacji napięcia, którego jakość działania znacznie dystansuje stosowany powszechnie układ stabilizacji napięcia tzw. AVR oraz zbliża się do technologii cyklokonwerterowej i inwerterowej stosowanych w agregatach Honda serii EM oraz EU. Równie ważnym założeniem towarzyszącym projektowaniu nowych generatorów, była łatwość i wygoda codziennej eksploatacji oraz wydłużenie czasu pracy na jednym zbiorniku paliwa.


Zbiornik w nowych agregatach wyposażony jest we wskaźnik poziomu paliwa
Fot. Honda

W agregatach serii EG zastosowano tzw. cyfrowy automatyczny regulator napięcia, który znacznie szybciej i efektywnej stabilizuje parametry wyjściowe napięcia, i częstotliwości w porównaniu do tradycyjnego AVR-a. Technologia D-AVR, dzięki ciągłej kontroli i natychmiastowej korekcji wahań napięcia wyjściowego, zapewnia energię elektryczną o najwyższych parametrach. Otrzymane w ten sposób stabilne źródło zasilania daje możliwość uzyskiwania rzeczywistego momentu obrotowego i optymalnej wydajności pracy zasilanych, coraz bardziej czułych na jakość energii elektrycznej, odbiorników jednofazowych.


Ryzyko zerwania amortyzatorów w czasie ekstremalnego użytkowania agregatów serii EG zmniejsza tzw. stoper antywstrząsowy
Fot. Honda

Obsługa nowych agregatów to „czysta przyjemność” i nie jest to tylko reklamowy slogan. Przemyślana konstrukcja zapewnia swobodny dostęp do wszystkich elementów sterujących i eksploatacyjnych bez konieczności obchodzenia agregatu ze wszystkich stron. Na panelu przednim umieszczone są: włącznik zapłonu, wyłącznik obwodu prądu zmiennego, gniazda prądu zmiennego, zacisk uziemienia. Centralne rozmieszczenie elementów sterujących zapewnia łatwy dostęp do: rączki rozrusznika, korka wlewu oleju, drążka ssania, dźwigienki zaworu paliwa, filtra powietrza. Niewątpliwym udogodnieniem jest także powiększony 24-litrowy zbiornik paliwa wydłużający czas pracy. Zbiornik wyposażony jest we wskaźnik poziomu paliwa.


W agregatach serii EG zastosowano tzw. cyfrowy automatyczny regulator napięcia D-AVR
Fot. Honda

Do konstrukcyjnych unowocześnień należą także tzw. v-amortyzatory – ustawione pod kątem 45° gumowe amortyzatory, które tłumią drgania lepiej niż amortyzatory standardowe, ustawione pod kątem prostym. Dzięki v-amortyzatorom ciężar silnika i prądnicy rozkłada się w sposób zmniejszający do minimum prawdopodobieństwo zerwania amortyzatorów podczas użytkowania w trudnych warunkach. Ryzyko zerwania amortyzatorów w czasie ekstremalnego użytkowania zmniejsza także tzw. stoper antywstrząsowy – blokujący zespół silnika i prądnicy przed niebezpiecznym wychyleniem od prawidłowej pozycji.


Na panelu przednim umieszczone są: włącznik zapłonu, wyłącznik obwodu prądu zmiennego, gniazda prądu zmiennego, zacisk uziemienia
Fot. Honda

Kolejną zaletą agregatów serii EG jest silnik spełniający rygorystyczne normy spalania. Jednostka napędowa osadzona jest w trwałej, precyzyjnie pospawanej stalowej ramie. Nowy górnozaworowy silnik GX gwarantuje niskie zużycia paliwa, a także zmniejszoną emisję i poziom hałasu pracy bez zastosowania dodatkowego katalizatora. Nad prawidłową pracą silnika czuwa dobrze wszystkim znany system alarmu olejowego. System ten odcina zapłon, gdy poziom oleju spadnie poniżej bezpiecznej granicy.


Dużym zaskoczeniem nawet dla zaawansowanych użytkowników będzie zachowanie się agregatów serii EG podczas nieprawidłowej eksploatacji. W tym miejscu zwracamy uwagę na dwie funkcje. Pierwsza odpowiada za wykrywanie zbyt dużych obrotów silnika. Gdy tylko obroty zaczną odstawać od normy i zostanie przekroczone dopuszczalne obciążenie, silnik zatrzyma się automatycznie. Druga funkcja, w przypadku wykrycia nieprawidłowego napięcia również automatycznie zatrzyma silnik.
Agregaty serii EG zastąpiły generatory EM4500CX oraz EM5500CX. W ofercie pozostały modele EM4500CXS oraz EM5500CXS, obydwa wyposażone w akumulatory i rozruszniki elektryczne.

Do agregatów serii EG w opcji dostępne są: zestaw transportowy (składający się z dwóch rączek, dwóch kół, podpórek) oraz licznik motogodzin.

Źródło: Forum Budowlane, nr 3 (178) 2011
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -

Polecane firmy

Polecamy

- Reklama -


Które z niżej wymienionych minikoparek są Ci najlepiej znane?















GŁOSUJ

Jakie znasz koparki kołowe z napędem elektrycznym?





GŁOSUJ