Nowa ładowarka w rodzinie Doosan

Ocena: 0
8711
Wraz z wprowadzeniem nowej ładowarki Doosan DL420, która zastępuje model DL400, marka kontynuuje rozwój w zakresie dużych ładowarek kołowych. Z łyżką o pojemności 4 m3, maszyna zapewnia dużą wydajność przy obniżonych kosztach, niezawodność, komfort pracy oraz łatwą obsługę.


Fot. Doosan

Ładowarka Doosan DL420 została zaprojektowana tak, aby spełniać potrzeby załadunku jak również transportu materiałów sypkich (piach i żwir), w zastosowaniu przemysłowym w kopalniach i kamieniołomach. Obecnie rodzina ładowarek kołowych przegubowych firmy Doosan obejmuje osiem modeli o pojemności łyżki od 1,5 do 5 m3.

Moc i wydajność
22,3-tonowa ładowarka DL420 napędzana jest 10,8-litrowym, 6-cylindrowym silnikiem Cummins QSM11 z turbosprężarką, elektronicznym sterowaniem, wysokociśnieniowym układem wtryskowym i ultranowoczesnym systemem spalania.

Poziom emisji jest zdecydowanie poniżej limitów ustawowych dla Etapu III, a zużycie paliwa jest o ok. 7% niższe w porównaniu do modelu DL400.

Silnik osiąga moc 209 kW (284 KM) przy 2000 obr./min. i wytwarza maksymalny moment obrotowy na poziomie 148 kgm przy 1400 obr./min., zapewniając optymalną trakcję i siłę zrywania podczas ładowania, transportowania i przenoszenia materiałów.

Maszyna ma dwa tryby pracy (standardowy i ekonomiczny) w celu zoptymalizowania wydajności i dostosowania ładowarki do wykonywanego zadania.

Ładowarka kołowa DL420 ma cztery zakresy prędkości jazdy do przodu, z maksymalną prędkością odpowiednio 6,5; 12,4; 18,4 oraz 38 km/h oraz trzy zakresy prędkości jazdy do tyłu z maksymalnymi prędkościami wynoszącymi odpowiednio 6,5; 12,4 oraz 18,4 km/h. Dzięki potężnemu silnikowi Cummins, DL420 oferuje szybkie przyspieszenie i jest w stanie osiągnąć 90% maksymalnej prędkości w 2,3 s. Mocniejszy silnik został również zaprojektowany tak żeby zwiększyć jego trwałość i zapewnić dłuższą żywotność.

Promień skrętu na krawędzi łyżki wynosi 6,995 m, przy maksymalnym kącie wynoszącym 40°.

Niezawodność
Jak we wszystkich innych ładowarkach kołowych Doosan, w modelu DL420 wykorzystano przekładnię ZF Powershift. Główne hamulce – wielotarczowe – są sterowane hydraulicznie.

Szczególną uwagę poświęcono samej konstrukcji. W celu zapewnienia długiej żywotności głównych elementów maszyny (m.in. podwozia i ramion), Doosan wykorzystał specjalistyczne programy komputerowe. Już na tym etapie elementy poddawane są testom i symulacjom dla ekstremalnych warunków pracy.

Komfort operatora
Podczas projektowania modelu DL420 bardzo duży nacisk położono na zapewnienie operatorowi komfortu i wygody pracy. Poprawiona widoczność, ogrzewanie, klimatyzacja, większa przestrzeń, bardzo wygodny fotel, zwiększona ilość miejsca do przechowywania własnych rzeczy mają zapewnić operatorowi pracę przez dłuższy czas przy jednocześnie mniejszym zmęczeniu. Poziom hałasu w kabinie wynosi 71,2 dB(A), podczas gdy poziom hałasu zewnętrznego 104,7 LwA.

Nowe udogodnienia, przyczyniające się do zwiększenia wygody operatora obejmują również zintegrowany system monitoringu czy system elektrycznego sterowania. Zintegrowany panel LCD wyświetla informacje na temat maszyny, silnika i przekładni, w tym informacje o konieczności wymiany filtrów i oleju. Kolejnym udogodnieniem jest trzeci wolny obieg hydrauliczny do korzystania z najbardziej złożonych osprzętów.

Źródło: Forum Budowlane, nr 6 (169) 2010
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -

Polecane firmy

Polecamy

- Reklama -


Które z niżej wymienionych minikoparek są Ci najlepiej znane?















GŁOSUJ

Jakie znasz koparki kołowe z napędem elektrycznym?





GŁOSUJ