Czy poszukujecie nowej, wydajnej i niezawodnej ładowarki kołowej? Firma ASbud Sp. z o.o. ma do zaoferowania typoszereg ładowarek kołowych Case nowej serii G. W poniższym artykule prezentujemy ładowarkę 921G, ale wszystkie opisywane rozwiązania i zalety odnoszą się również do pozostałych modeli serii G.

Ładowarka kołowa Case 921G (maks. masa robocza 21450 kg, pojemność łyżki do 4,2 m3, moc silnika 255 KM)
Fot. Case
Ładowarki kołowe są produkowane przez firmę Case od 60 lat. Pierwsze maszyny opuściły bramy fabryki w USA w 1958 roku. Wykorzystując lata doświadczeń, w 2017 roku Case wprowadza na rynek nową serię, oznaczoną literą G, która zdobywa w USA nagrodę „Good Design Award For Design Excellence”.
Wśród głównych powodów, dla których warto pomyśleć o ładowarce kołowej Case serii G, są m.in.:
- najlepsza w swojej klasie widoczność z kabiny operatora,
- wysoki komfort miejsca pracy operatora,
- wysoka produktywność i niezawodność,
- jeden z najlepszych w klasie stosunek udźwigu łyżki ładowarki do masy ładowarki (38%).
Ładowarka kołowa Case 921G dysponuje maksymalną masą roboczą 21450 kg i może być wyposażona w łyżkę o pojemności do 4,2 m3.
Napędzana jest silnikiem wysokoprężnym N67 FPT o mocy 255 KM (wg SAE J1349). Jest to wysoko zaawansowana technologicznie konstrukcja spełniająca wymagania normy Tier 4 Final bez konieczności zastosowania filtra DPF i zaworu EGR. Te cechy dają jednostce napędowej relatywnie niskie zużycie paliwa, wysoką trwałość i niezawodność.
Unikatowe rozwiązanie w ładowarkach Case – tzw. sześcian chłodzący
Rys. Case
Układ komponentów pod pokrywą silnika i przestrzeni chłodnic ułatwia ich obsługę oraz konserwację
Rys. Case
W układzie przeniesienia napędu ładowarki 921G zastosowano mosty napędowe Heavy Duty z otwartym mechanizmem różnicowym firmy ZF. Mosty mają 100% automatyczną blokadę mechanizmu różnicowego, co zdecydowanie polepsza własności trakcyjne maszyny i obniża zużycie paliwa oraz opon. Ponadto istnieje możliwość zastosowania przekładni 5-biegowej ProShift, która pozwala w znacznym stopniu zwiększyć efektywność pracy ładowarki.
Unikatowym rozwiązaniem jest rozmieszczenie chłodnic maszyny (tzw. sześcian chłodzący Case) w układzie chłodzenia. Oddzielono blok chłodnic od przestrzeni silnika, uzyskując lepsze parametry chłodzenia samego silnika i układu hydraulicznego oraz łatwiejszą obsługę wymienionych wyżej podzespołów maszyny. Silnik zabudowany został za tylną osią, co zdecydowanie poprawia parametry udźwigu ładowarki.
Konstruując serię G ładowarek kołowych firma Case zaproponowała całkowicie nową koncepcję kabiny operatora. Kabinę wyróżniają następujące cechy:
- niski poziom hałasu (68 dB);
- jednoczęściowa konstrukcja przedniej szyby (doskonała widoczność);
- interfejs sterowania Premium umieszczony na poziomie wzroku operatora, pozwalający na intuicyjną i bezproblemową obsługę;
- fotel operatora z pełną regulacją i systemem tłumienia drgań;
- zdecydowanie ponadstandardowa ergonomia pracy operatora;
- oświetlenie robocze LED.
Serwis codzienny i okresowy ładowarek Case serii G może być praktycznie w całości realizowany z poziomu gruntu. Maszyny można również wyposażyć w system monitorowania pracy Case SiteWatch.
Opisywaną ładowarkę można obejrzeć w siedzibie firmy ASbud w Katowicach, autoryzowanego dilera Case na województwa: małopolskie, mazowieckie, łódzkie, podlaskie, śląskie i warmińsko-mazurskie. Dysponując pełną wiedzą dotycząca prezentowanych ładowarek oraz długoletnim doświadczeniem na rynku maszyn budowlanych, pracownicy ASbud dobiorą i skonfigurują każdą maszynę Case precyzyjnie według oczekiwań i wymagań.
Źródło: Forum Budowlane, nr 10 (269) 2018