Kiedy śmigła wiatraka muszą wjechać na górę...

Ocena: 0
4165
Firma W&F Franke zrealizowała trudne zadanie przewiezienia elementów elektrowni wiatrowych Enercon do zlokalizowanej na górze farmy Breidenbach. Wykorzystała w tym celu nie tylko posiadane wieloletnie doświadczenie, ale również niezawodną i innowacyjną technologię transportową Goldhofer.

Fot. Goldhofer

Szczególnym wyzwaniem w przypadku farmy Breidenbach było przewiezienie 49,6-metrowych łopat śmigieł po bardzo krętej drodze na 250-metrowe wzniesienie o nachyleniu 18–20%.

Specjaliści firmy W&F Franke zaufali 4-osiowym platformom Goldhofer typu STZ-DL 4-45/80 AAA. Trzykrotnie rozsuwana naczepa wchodzi w skład nowej generacji platform skonstruowanych specjalnie do przewozu elementów elektrowni wiatrowych. Pojazdy charakteryzują się małą masą własną i dużą wytrzymałością na zginanie. Tolerancje wykonania rur teleskopowych zostały zredukowane co do milimetra, dzięki czemu uzyskano optymalną sprawność działania. Podczas przewozu łopat śmigieł naczepy były rozciągnięte tylko do długości 42 m, elementy wystawały z tyłu, ale takie właśnie ich ułożenie umożliwiło pokonanie ciasnych zakrętów w lesie porastającym wzgórze. Oczywiście konieczne było korzystanie ze zdalnego sterowania skrętem osi.


Na krętej górskiej drodze liczył się każdy centymetr promienia skrętu
Fot. Goldhofer


Końcówka łopaty śmigła wystawała poza platformę na ok. 7,5 m

Fot. Goldhofer


Aby sprostać krętym trasom osie AAA platformy były ustawiane ręcznie

Fot. Goldhofer


Nie tylko łopaty śmigieł, ale również inne elementy, takie jak sekcje wieży firma W&F Franke przewiozła używając naczep Goldhofer

Fot. Goldhofer


Firma W&F Franke specjalizuje się w ciężkim transporcie samochodowym. Posiada 70 ciągników i ponad 90 naczep Goldhofer. Zostały one wykorzystane do przewiezienia pozostałych elementów składowych elektrowni Enercon.

86-tonowe generatory oraz 135-metrowe wieże składające się z elementów betonowych i stalowych kolumn, przetransportowano na zestawach modułowych Goldhofer THP. Lżejsze wyposażenie dowieziono mniejszymi naczepami niskopodwoziowymi Goldhofer. 

Źródło: Forum Budowlane, nr 1 (200) 2013
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -

Polecane firmy

Polecamy

- Reklama -


Które z niżej wymienionych minikoparek są Ci najlepiej znane?















GŁOSUJ

Jakie znasz koparki kołowe z napędem elektrycznym?





GŁOSUJ