Prototyp ma zostać wprowadzony na rynek w 2023 r., walidacja w pojazdach będzie realizowana w 2024 r., a produkcja masowa na pełną skalę w 2025 r. Prezentacje pełnej gamy silników zaplanowano na targi CONEXPO 2023.
Hyundai Doosan Infracore (HDI) przyspiesza prace nad silnikami wodorowymi wewnętrznego spalania (silnikami wodorowymi) po zakończeniu etapu projektowania i wprowadzeniu prototypu.
Silnik wodorowy tworzony przez HDI to 11-litrowy silnik generujący moc 300 kW (402 KM) i moment obrotowy 1700 Nm przy 2000 obr./min. Jest zgodny z normami Tier 5/Stage V/Euro 7, które wymagają ograniczenia emisji o 90% od obecnego poziomu w celu spełnienia wymagań dotyczących zerowej emisji CO2 (poniżej 1 g/kWh) i zerowego wpływu na środowisko (neutralność emisyjna w UE).
Silniki wodorowe wykorzystują wodór o niskiej czystości, dzięki czemu są trwałe, ekonomiczne i charakteryzują się dużą gęstością energii, co czyni je najbardziej odpowiednimi silnikami dla średnich i dużych pojazdów oraz pojazdów pokonujących duże odległości. Jedno 10-minutowe ładowanie pozwala na przejechanie do 500 km. Silniki te są o 25-30% bardziej ekonomiczne niż ogniwa paliwowe czy akumulatory, biorąc pod uwagę cenę pojazdu i koszty serwisowania.
HDI planuje wykorzystać istniejącą technologię i infrastrukturę dotyczącą silników, aby obniżyć koszty i przyspieszyć komercjalizację. Nowe silniki wodorowe zostaną zainstalowane w pojazdach użytkowych, takich jak ciężarówki i duże autobusy oraz w maszynach budowlanych. Walidacja zostanie przeprowadzona do 2024 r., a masowa produkcja na pełną skalę planowana jest na 2025 r.
HDI zaprezentuje różne produkty, w tym silniki H2ICE, akumulatory EV i w pełni hybrydowe układy napędowe typu plug-in na targach CONEXPO 2023, które odbędą się w marcu w Stanach Zjednoczonych. Stoisko działu silników firmy HDI będzie znajdowało się na drugim piętrze hali South Hall pod numerem S84044.
Kim Joong-soo, kierownik działu silników w firmie HDI, powiedział: „Silniki wodorowe wewnętrznego spalania będą stosowane w średnich i dużych pojazdach użytkowych, takich jak ciężarówki, autobusy i maszyny budowlane, a także w średnich i dużych agregatach prądotwórczych. Dołożymy wszelkich starań, aby osiągnąć neutralność węglową, opracowując ekologiczne technologie związane z wykorzystaniem wodoru w odpowiedzi na coraz bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące emisji dwutlenku węgla obowiązujące na rynku.”
Źródło: Doosan