Moduł dostarczeń w aplikacji FM Professional powstał w związku z zapotrzebowaniem firm trudniących się sprzedażą lub przewozem materiałów sypkich. Może być oczywiście wykorzystany dla innych produktów. Umożliwia sprawowanie nadzoru nad przewożonym towarem zarówno w czasie transportu, jak i wyładunku oraz rozliczanie kierowców lub podwykonawców.
Dzięki funkcjonalności umożliwiającej sprawdzanie w czasie rzeczywistym statusu np. kruszywa, wiadomo, czy w danej chwili jest wykonywany transport czy jego wyładunek. Stan realizacji przedstawiany jest on-line. Narzędzie pozwala na raportowanie w wybranym okresie czasu o zdarzeniach pomiędzy miejscem załadunku, a dostawą kruszywa. Zawiera informacje dotyczące:- czasu i miejsca załadunku/rozładunku produktu;
- rodzaju przewożonego produktu (np. kruszywo grube, drobne, wypełniacz);
- dystansu przejechanego pomiędzy punktami załadunku/rozładunku;
- czasu trwania dostarczenia liczonego od załadunku do wyładunku kruszywa;
- numeru strefy/miejsca dostarczenia, w której nastąpił rozładunek (strefy wprowadzone są na stałe i modyfikowane na żądanie). Istnieje możliwość wprowadzenia wariantu cenowego, w zależności od numeru strefy;
- czasu rozładunku kruszywa liczonego od chwili rozpoczęcia tej czynności;
- szczegółów przejazdu (z możliwością wizualizowania na mapie).
FM Professional – Moduł dostarczeń. Przykładowa trasa dostarczenia i raport
Rys. FM Solutions
Dodatkowo w podsumowaniu raport informuje o ilości wykonanych rozładunków przez zdefiniowany pojazd w poszczególnych strefach. Raport można wygenerować w formie PDF, XLS. W celu łatwiejszego identyfikowania miejsc dostarczeń – standardowo jest to miejscowość i ulica – istnieje możliwość zaimportowania przez administratora stref dostarczeń za pomocą szablonowego pliku XLS. Raport pozwala na kontrolę, rozliczenie oraz wizualizację postępów inwestycji budowlanych (budowa dróg, wałów przeciwpowodziowych itp.).
Źródło: Forum Budowlane, nr 11 (258) 2017