Doosan DL200-7 oraz DL420CVT-7 - dopełnienie serii DL-7

Ocena: 5
3687

Firma Doosan Infracore Europe potwierdziła wprowadzenie na rynek nowych modeli ładowarek kołowych DL200-7 oraz DL420CVT-7, które stanowią ostateczne dopełnienie wielokrotnie nagradzanej serii DL-7. Podobnie jak istniejące modele, ładowarki DL200-7 i DL420CVT-7 oferują konstrukcję nowej generacji, są napędzane potężnymi silnikami zgodnymi z normą Stage V i zapewniają większą produktywność, mniejsze zużycie paliwa i niski koszt posiadania, co łączy się z doskonałym miejscem pracy i doświadczeniem operatora.

 

 

DL200-7, najmniejszy model w serii, posiada 4-cylindrowy silnik Perkins 1204J o mocy 106 kW (144 KM) przy 2200 obr./min, zgodny z normą Stage V. Model DL420CVT-7 z silnikiem Scania DC09 zapewnia moc 240 kW (326 KM) przy 1800 obr./min oraz znaczny moment obrotowy przy jednoczesnym zachowaniu niskiej liczby obrotów na minutę. Oba silniki spełniają wymagania normy Stage V dotyczące emisji spalin dzięki wykorzystaniu technologii selektywnej redukcji katalitycznej i utleniania katalitycznego oraz filtrowi cząstek stałych (DPF). 

 

Obniżenie kosztów paliwa nawet o 15%

 

Model DL420CVT-7 posiada bezstopniową skrzynię biegów (CVT), która jest wynikiem trwałego połączenia technologii hydraulicznej i mechanicznej, co zapewnia płynne i ciągłe przełożenia. Dzięki niej model DL420CVT-7 może automatycznie zmieniać sposób pobierania mocy: moc hydrostatyczna jest wykorzystywana przy mniejszych prędkościach, natomiast moc mechaniczna – przy większych.

 

Pełen zakres prędkości jazdy – do przodu i wstecz – jest kontrolowany przez system CVT. Dzięki temu ładowarka może wydajnie pracować nawet przy niskiej prędkości obrotowej silnika i gwarantuje komfort niezależnie od prędkości jazdy. Technologia bezstopniowego, ciągłego rozdziału mocy ułatwia płynne ruszanie i obsługę funkcji hydraulicznych. Dodatkowo skrzynia CVT pozwala oszczędzić do 15% paliwa.

 

Doskonała widoczność operatora 

 

Nowa kabina w modelach DL200-7 oraz DL420CVT-7 oferuje znacznie ulepszone pole widzenia ze strony operatora dzięki ograniczeniu „martwych punktów” wokół kabiny oraz zastosowaniu okien większych o 14% w porównaniu z poprzednimi modelami DL-5. Ładowarki kołowe oferują również jako wyposażenie opcjonalne elektrycznie regulowane tylne lusterka dla zwiększonego bezpieczeństwa. W kabinie znajdują się światła robocze LED – aż do sześciu lamp z przodu i z tyłu. Dla zwiększenia bezpieczeństwa pieszych światła LED na tylnej pokrywie silnika mają automatyczną funkcję antykolizyjną używaną podczas cofania. 

 

Jako wyposażenie opcjonalne dostępna jest sprężarka powietrza z dmuchawą, która jest montowana w kabinie dla ułatwienia dostępu. Jest to potężne narzędzie, którego można użyć do wyczyszczenia kabiny i codziennej konserwacji w dowolnym momencie.

 

Nowa przestronna i ergonomiczna kabina

 

Wewnątrz kabiny nowe modele ładowarek kołowych DL200-7 oraz DL420CVT-7 oferują znacznie wyższy komfort operatora, lepszy układ kierowniczy i zaawansowany elektroniczny układ sterowania. Za pomocą nowego systemu inteligentnego kluczyka Doosan na panelu sterowania kabiny operator może uruchomić maszynę bez użycia kluczyka, co zapobiega kradzieży maszyny. System inteligentnego kluczyka umożliwia zdalne sterowanie drzwiami, blokowanie i odblokowanie drzwi, zwalnianie drzwi, wyszukiwanie oraz inne funkcje. Panel sterowania posiada również dwa gniazda USB.

 

Nowa kabina wyposażona jest w fotel Grammer Actimo XXL z pełną regulacją amortyzacji w poziomie i w pionie, pneumatyczną podporą oraz podgrzewaniem w standardzie. 3-punktowy pas bezpieczeństwa z ikonami alarmu w nowym systemie Doosan Smart Touch oraz na panelu wskaźników, który ma teraz nowy wygląd oraz został wyposażony w szybę z powłoką antyrefleksyjną. 

 

Nowy joystick EMCV (elektryczny główny zawór sterujący) wbudowany w podłokietnik to kolejna standardowa funkcja w kabinie, która umożliwia operatorowi płynne i precyzyjne sterowanie ramieniem podnoszącym i osprzętem ładowarki kołowej. Funkcje dostępne za pośrednictwem systemu EMCV obejmują automatyczny powrót do położenia kopania, przechylania łyżki, pozycję zatrzymania nagarniania łyżką i zapobieganie wstrząsom dla większej wygody operatora. 

 

Ergonomiczny joystick zaprojektowany z myślą o zagwarantowaniu operatorowi bardziej precyzyjnego sterowania, co zmniejsza zmęczenie, może być regulowany i ustawiany zgodnie z preferencjami operatora za pośrednictwem systemu Doosan Smart Touch. Łatwy w użytkowaniu i czytelny w każdych warunkach 8-calowy ekran zapewnia dostęp do wszystkich najważniejszych ustawień i informacji w jednym miejscu. 

 

W ramach dostępnych na wyciągnięcie ręki informacji jest: obraz z tylnej kamery, sterowanie HVAC (ogrzewanie, wentylacja i klimatyzacja), radio i urządzenia Bluetooth (przesyłanie muzyki, zestaw głośnomówiący) oraz funkcja pomocy dla operatora.

 

Przeprojektowane wnętrze jest o wiele bardziej przestronne, ciche i komfortowe, co poprawia bezpieczeństwo i produktywność operatora oraz umożliwia mu zachowanie skupienia podczas pracy. Operator ma też do dyspozycji więcej miejsca na nogi, powiększony schowek i schowek chłodzący oraz usprawnioną klimatyzację (ze zoptymalizowanym przepływem powietrza).  

 

Zwiększona wszechstronność osprzętu hydraulicznego

 

Ładowarki kołowe DL200-7 i DL420CVT-7 wyposażone są też w płynnie działający i responsywny układ hydrauliczny oraz złącza pomocniczego układu hydraulicznego. Wyposażone są w standardzie w trzycewkowy zawór z funkcją regulowanego przepływu i blokady dla osprzętu napędzanego hydraulicznie. 

 

Operatorzy mogą z łatwością sterować osprzętem hydraulicznym za pośrednictwem przełącznika proporcjonalnego na joysticku. Dostępne są też różne rodzaje opon najlepszych globalnych producentów, które dostosowane są do szerokiego zakresu zastosowań i warunków. 

 

Dotyczy to transportu i dostawy ziemi, piasku, kruszywa i innych materiałów w przemyśle, rolnictwie, recyklingu, przetwórstwie odpadów, budownictwie, wyburzaniu, górnictwie oraz kamieniołomach. Doosan oferuje też szerszy wybór wyposażenia opcjonalnego, które zapewnia lepsze dopasowanie do różnych zastosowań, co dodatkowo zwiększa wydajność. 

 

Standardowe pojemności łyżki modeli DL200-7 oraz DL420CVT-7 to odpowiednio 2,0 i 4,5 m3. Ramię podnoszące z układem kinematycznym typu Z zapewnia dużą moc wyrywającą i udźwig, co przydaje się w przypadku ciężkich materiałów, a duży kąt zrzutu pozwala na efektywny wyładunek materiałów lepkich. Oba modele ładowarek kołowych dostępne są w wersji HL oferującej ramię do wysokiego podnoszenia oraz cięższą przeciwwagę, gdy potrzebne są większa wysokość zrzutu i wszechstronność. 

 

Większa wydajność 

 

Układ odłączania obciążenia LIS (Load Isolation System) zapewnia płynną jazdę i większą wygodę operatora oraz większą wydajność dzięki poprawionej stabilności podczas ruchu ładowarki. Ramię podnoszące jest amortyzowane przez akumulator hydrauliczno-pneumatyczny połączony z układem hydraulicznym podnoszenia, który działa jak amortyzator. Skutkuje to niższym naciskiem na konstrukcję maszyny, mniejszymi drganiami, brakiem strat materiałowych i wzrostem prędkości jazdy. Do wynikających z tego korzyści należą skrócone czasy cykli i większa oszczędność paliwa podczas załadunku i przenoszenia.

 

Ładowarka kołowa DL200-7 posiada nowszą wersję hydrostatycznej skrzyni biegów (HST) i nowy, solidny mechanizm różnicowy regulujący moment obrotowy (TPD) osi w standardzie. Hydrostatyczna skrzynia biegów zwiększa przyspieszenie i w każdej sytuacji gwarantuje płynną pracę bez wstrząsów. HST zapewnia 4-stopniowe ograniczenie ostatecznej prędkości, pięć różnych trybów przyczepności do pracy w trudnych warunkach oraz ustawienia dotyczące dostosowania liczby obrotów silnika w połączeniu z siedmioma ograniczeniami prędkości na pierwszym biegu, co zapewnia optymalizację narzędzi hydraulicznych. Automatyczna blokada TPD na przednich i tylnych osiach gwarantuje optymalny komfort operatora, mniejsze zużycie opon i niższą temperaturę osi na twardej nawierzchni. Opcjonalny mechanizm różnicowy z automatycznym ograniczeniem poślizgu znajdujący się z przodu i z tyłu automatycznie zapewnia maksymalną siłę pociągową i łatwość jazdy na miękkim i błotnistym podłożu bez konieczności używania ręcznej blokady mechanizmu różnicowego.

 

Dzięki lepszej przyczepności zapewnionej przez hydrauliczną blokadę mechanizmu różnicowego (HDL) dostępną w standardzie, koparka kołowa DL420CVT-7 działa wyjątkowo dobrze, szczególnie w trudnych warunkach. Hydrauliczna 100% blokada mechanizmu różnicowego może być automatycznie aktywowana przy pełnym momencie obrotowym bez żadnego działania wymaganego od operatora. W modelu DL420CVT-7 opcjonalna niezależna chłodnica oleju utrzymuje niską temperaturę w przedniej i tylnej osi, filtruje olej i wydłuża okres eksploatacji elementów osi, w szczególności przy wymagających zastosowaniach, jak np. transport na duże odległości i przy wysokich temperaturach. 

 

Usprawniono też układ napędowy, aby zapewnić operatorom najlepszą sterowność i większe prędkości, dzięki czemu ładowarka szybko i bezpiecznie osiąga maksymalną prędkość 38 km/h.

 

Inteligentny system sterowania Doosan (DSGS) to nowa funkcja, która analizuje sposób jazdy i zachowanie operatora i pomaga mu uzyskać optymalne zużycie paliwa. DSGS zapewnia ocenę i przewodnik (wykres oceny) dotyczące sposobu jazdy operatora, które przedstawiają ekonomię paliwa, wydajność i wytrzymałość w odpowiednich kategoriach. 

 

Pełna gwarancja 3-letnia/na 5000 godzin w standardzie 

 

Zmodernizowany wraz z najważniejszymi elementami układ hydrauliczny gwarantuje lepszą wytrzymałość i dłuższą eksploatację. Aby zapewnić klientowi większy spokój, niezawodne ładowarki kołowe DL200-7 i DL420CVT-7 wysokiej jakości objęte są pełną gwarancją na 3 lata lub 5000 godzin.

 

System zarządzania flotą DoosanCONNECT w standardzie 

 

Ładowarki kołowe DL200-7 i DL420CVT-7 posiadają fabrycznie zainstalowany najnowszy bezprzewodowy system zarządzania flotą DoosanCONNECT. Zaprojektowany specjalnie dla maszyn Doosan nowy system DoosanCONNECT dostarcza, poprzez satelitę i sieci komórkowe, obszerne informacje na temat wydajności maszyny.  

 

System DoosanCONNECT to rozwiązanie do zarządzania flotą i zasobami przez sieć, niezwykle przydatne w przypadku sprawowania kontroli nad wydajnością i bezpieczeństwem pracy maszyn, podkreślające znaczenie konserwacji zapobiegawczej.  

 

Więcej informacji na temat sprzętu budowlanego firmy Doosan można znaleźć na stronie: www.doosanequipment.eu www.maszynybudowlane.pl.

 

Podstawowe dane techniczne ładowarki kołowej Doosan DL200-7: 

 

•   Pojemność z nadsypem:                                                          2,0 m3

•   Obciążenie statyczne na wyproście:                                  10 124 kg

•   Obciążenie statyczne, kąt 40°                                               8933 kg

•   Siła wyrywająca:                                                                        98 kN

•   Szerokość z łyżką:                                                               2550 mm

•   Długość z łyżką:                                                                  7208 mm

•   Wysokość wysięgnika do sworznia łyżki:                            3716 mm

•   Wysokość opróżniania (45°) z ostrzem tnącym                 2718 mm

•   Zasięg opróżniania (45°) z ostrzem tnącym:                         961 mm

•   Silnik:           4-cylindrowy silnik Perkins 1204J o mocy 106 kW przy 2200 obr./min

•   Maksymalna prędkość jazdy (4. zakres):                              38 km/h

•   Koła:                                                                                    2980 mm

•   Wysokość:                                                                            3313 mm

•   Masa robocza:                                                                    12 047 kg

 

Podstawowe dane techniczne ładowarki kołowej Doosan DL420CVT-7: 

 

•   Pojemność z nadsypem:                                                          4,5 m3

•   Obciążenie statyczne na wyproście:                                  18 696 kg

•   Obciążenie statyczne, kąt 40°                                            16 493 kg

•   Siła wyrywająca:                                                                      171 kN

•   Szerokość z łyżką:                                                3200 lub 3000 mm

•   Długość z łyżką:                                                                  8926 mm

•   Wysokość wysięgnika do sworznia łyżki:                            4265 mm

•   Wysokość opróżniania (45°) z ostrzem tnącym                 2990 mm

•   Zasięg opróżniania (45°) z ostrzem tnącym:                       1320 mm

•   Silnik:            5-cylindrowy silnik Scania DC09 o mocy 240 kW przy 1800 obr./min

•   Maksymalna prędkość jazdy (4. zakres):                              38 km/h

•   Koła:                                                                                    3525 mm

•   Wysokość:                                                                            3660 mm

•   Masa robocza:                                                                    23 990 kg

 

 

Źródło: Doosan

 

 

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -

Polecane firmy

Polecamy

- Reklama -


Które z niżej wymienionych minikoparek są Ci najlepiej znane?















GŁOSUJ

Jakie znasz koparki kołowe z napędem elektrycznym?





GŁOSUJ