Dzięki ponad 4000 pozycji SKU, czyli największemu portfolio w branży, obecności w 120 krajach na 6 kontynentach, doświadczonym ośrodkom badawczo-rozwojowym w Japonii, Indiach i USA oraz 7 zakładom produkcyjnym w 3 krajach (jedna w budowie), firma Yokohama Off-Highway Tires (YOHT) opracowuje i dostarcza innowacyjne rozwiązania oponiarskie do jazdy poza drogami publicznymi (off-highway) na całym świecie.
„Ostatnie opinie klientów na temat opony Alliance Agri Star II stanowią przekonujący dowód na to, że osiągi, długotrwała trakcja i wygląd tej wyjątkowej opony z nawiązką spełniają oczekiwania użytkowników na różnych rynkach. Dlatego też z przyjemnością rozszerzamy ten bardzo poszukiwany wzór o 12 dodatkowych rozmiarów. Ponadto niedawne badania naukowe przeprowadzone w Danii potwierdziły ekonomiczną i ekologiczną wartość opon Alliance 372 VF i Alliance 389 VF. Wyniki pokazały, że opony te znacząco zmniejszają zagęszczenie gleby, a jednocześnie znacząco zwiększają plony kukurydzy” – powiedział z dumą Marcin Młodożeniec, dyrektor handlowy na Polskę w Yokohama Off-Highway Tires.
Alliance Agri Star II: historia sukcesu – ciąg dalszy
„Po wprowadzeniu nowych rozmiarów w marcu wyjątkowa gama opon Agri Star II, obejmująca serie 70, 85 i 90-95, przewyższa oczekiwania klientów. Rolnicy i przedsiębiorcy budowlani z wielu krajów wciąż powtarzają naszym dealerom i inżynierom pracującym w terenie, że ta opona jest najlepsza pod względem wysokich osiągów i niskiego zużycia” — powiedział Marcin Młodożeniec. W trakcie opracowywania i testowania tego wzoru intensywne zaangażowanie klientów i dealerów z całego świata pozwoliło na uzyskanie bardzo wyraźnego obrazu oczekiwań użytkowników. Wynikiem tego dialogu jest opona Agri Star II — wyjątkowa pod względem konstrukcji, osiągów, trwałości i wyglądu. Zaś jej kluczową cechą jest technologiaStratified Layer Technology (SLT) . W oponie SLT, opracowanej przez markę Alliance Yokohama Off-Highway Tires, każdy klocek składa się z dwóch warstw: pierwsza (wewnętrzna) ma profil wielokątowy, a druga (zewnętrzna) – profil jednokątowy. Połączenie tych dwóch warstw zapewnia skuteczną i długotrwałą trakcję, lepszą sterowność na drodze i lepsze hamowanie. Gdy po około 40% zużycia wewnętrzna (pierwsza) warstwa w końcu przejmuje kontrolę, opona Agri Star II praktycznie zaczyna nowe życie, a więc zachowuje się jak zupełnie nowa.
Opony o wysokich osiągach: w trosce o ekologię i koszty
Przedstawiono najnowsze wyniki badań naukowych z Danii. „Wyniki te stanowią wyraźny dowód na to, że opony Alliance VF rzeczywiście się opłacają – pod względem skutecznej ochrony gleby i zwiększonych dochodów rolników” – powiedział Jerzy Kałucki, terenowy przedstawiciel handlowy w Polsce w Yokohama Off-Highway Tires. Badanie zostało przeprowadzone przez SEGES Innovation, wiodący ośrodek wiedzy i innowacji w dziedzinie rolnictwa w Danii. Testy terenowe przeprowadzone w 2021 r. wyraźnie wykazały pozytywne efekty stosowania opon Alliance o bardzo dużej elastyczności (VF) Agriflex 372 VF i Agriflex 389 VF w porównaniu z oponami konwencjonalnymi.
Pomimo optymalnych warunków i suchej gleby i odpowiednio wysokiej stabilności oraz zdolności przenoszenia obciążeń, niskie ciśnienie powietrza w oponach VF zmniejszyło o połowę głębokość przejazdów podczas rozrzucania gnojowicy – z 79 do 45 mm.
Jerzy Kałucki wyjaśnia: „Naukowcy informują, że oprócz wyraźnego zmniejszenia głębokości śladów zmniejszono również poślizg kół o 4,4%, a pomiary z użyciem penetrometru wykazały mniejsze zagęszczenie gleby w „śladach opon VF” w strefie gleby od 0 do 40 cm. Ten efekt mniejszego zagęszczenia gleby był istotny nawet na głębokości 20–25 cm”.
Kolejnym dowodem pozytywnego wpływu jest to, że plony kukurydzy w śladach na „poletkach obrabianych z oponami VF” znacznie przewyższały plony w śladach na „poletkach obrabianych z oponami tradycyjnymi” o około 12,9 jednostek zbioru z hektara, tj. o około 10%. „W sumie – w zależności od szerokości roboczej rozrzutnika gnojowicy – efekty te zaowocowały wzrostem plonów od 1,5 do 2,2% na hektar. Wzrost plonów wynosi od 21,8 do 32% na hektar, a obliczony zysk w wyniku wyższych plonów i mniejszego poślizgu opon na „poletkach, na których zastosowano opony VF”, wynosi od 21,8 do 32 EUR na hektar. Taka opłacalność technologii oponiarskiej to naprawdę dobra wiadomość zarówno dla rolników, jak i przedsiębiorców budowlanych” – podkreślił Jerzy Kałucki.
Potwierdzenie wyników badań francuskich
Podczas wirtualnej konferencji zaprezentowano także odniesienia do badań francuskich. Zmodernizowaną oponę Alliance Agriflex 372 poddano testom w 2020 r. w IRSTEA (Institut national de recherche en sciences et technologies pour l'environnement et l'agriculture) we Francji. „Testy wykazały doskonałe wyniki w zakresie zużycia paliwa, trakcji, śladów i poślizgu, a tym samym skutecznej ochrony gleby. Wyniki pokazały, że opona Agriflex 372 VF przewyższyła konkurencyjne opony IF klasy premium w prawie wszystkich parametrach testowych i była mniej więcej równorzędnym partnerem dla konkurencyjnej opony VF klasy premium”. Opona Agriflex 372 VF jest dostępna w znacząco niższej cenie, a jej osiągi i całkowity koszt eksploatacji sprawiają, że jest to bezkonkurencyjny pakiet i doskonały stosunek jakości do ceny. „Wyniki testów przeprowadzonych ostatnio we Francji i Danii, które możemy zaprezentować, to tylko kilka przykładów na to, że produkty Alliance sprawdzają się w codziennym życiu, zapewniając doskonały stosunek jakości do ceny pod względem ekologicznym i ekonomicznym” – podsumował Marcin Młodożeniec, dyrektor handlowy na Polskę.
Źródło: Alliance, Yokohama OHT