Nowe potwierdzenia naukowe dotyczące opony Alliance Agriflex 354 VF.
Po pierwszej serii naukowych badań terenowych przeprowadzonych przez SEGES Innovation we współpracy z NDI Group (wyłącznym dystrybutorem opon Yokohama do jazdy poza drogami publicznymi firmy Alliance w krajach nordyckich) w Danii, w kwietniu tego roku rozpoczęto nowe badania. Drugie badanie prowadzone jest w stacji maszyn Agerbæk, około 20 km na północny wschód od Esberg w Danii. Tym razem duński zespół bada specjalne rozwiązanie w postaci koła i jego wpływ na późniejsze plony i jakość kukurydzy. Porównanie obejmuje rozwiązanie z podwójnymi wąskimi felgami i oponami Alliance 354 Agriflex VF do upraw międzyrzędowych, które pracują przy obniżonym ciśnieniu napompowania i toczą się między rzędami kukurydzy, w porównaniu z zestawem szerokich opon, które toczą się przez przestrzeń czterech rzędów kukurydzy w procesie siewu.
Doron Salomon, szef działu zarządzania produktem w Yokohama Off-Highway Tires (YOHT) Europe, mówi: – Bardzo cenimy sobie dane naukowe, które przemawiają w naszym imieniu. Dzięki niezależnym specjalistom prowadzącym takie badania terenowe możemy być pewni, że standardy naukowe są zachowane – co zapewnia wiarygodne dane i informacje dla naszych klientów.
Najnowsza technologia VF do upraw międzyrzędowych
Opona Alliance 354 Agriflex+ (VF) to idealna opona do wysokowydajnych opryskiwaczy i ciągników pracujących w uprawach międzyrzędowych, dostępna w najszerszej ofercie dla opryskiwaczy i ciągników zdalnie sterowanych. Opony te, wyprodukowane z wykorzystaniem najnowszej technologii VF, są zaprojektowane tak, aby przenosić nawet o 40% większe obciążenia niż standardowe opony do upraw międzyrzędowych lub opryskiwaczy przy takim samym ciśnieniu napompowania. Opona ta może również przenosić standardowe obciążenie przy ciśnieniu napompowania niższym o 40%. W zależności od panujących warunków glebowych, ten tryb pracy zapewnia idealną możliwość zminimalizowania wpływu na glebę przy jednoczesnym osiągnięciu maksymalnej wydajności operacyjnej. Ze względu na indeks prędkości D opona ta nadaje się do jazdy z prędkością do 65 km/h. Ponieważ duże opryskiwacze często przemieszczają się drogami pomiędzy stacją paliw a polem, regulacja ciśnienia w oponach przy pełnym i pustym zbiorniku nie jest już prawie nigdy konieczna ze względu na zakresy obciążenia i ciśnienia powietrza, jakie zapewnia opona Alliance 354 Agriflex VF. Opona ta może być eksploatowana przy ciśnieniu znacznie niższym od wartości standardowych. Dzięki wyjątkowej odporności na przebicie, doskonałej przyczepności i samoczynnemu czyszczeniu – osiągniętym dzięki idealnej odległości między klockami R-1W – opona 354 Agriflex VF ze stalowym opasaniem znacznie zwiększa wydajność maszyn rolniczych.
Oparte na wiedzy naukowej: optymalne doradztwo dla klientów
Henning Sjørslev Lyngvig, starszy specjalista ds. maszyn rolniczych, upraw i środowiska w firmie SEGES, opisuje metodę eksperymentu z oponami w następujący sposób: – Podczas siewu kukurydzy jeździmy z dwoma różnymi zestawami kół w czterech rzędach każdy. W ciągu roku będziemy obserwować i oceniać wzrost i jakość upraw. Po zbiorach jesienią przeanalizujemy dane i porównamy uprawy kukurydzy. Wtedy stwierdzimy, jak duży wpływ na plon i jakość kukurydzy mają dane opony – mówi. Według Lyngviga istnieją wyniki badania przeprowadzonego jakiś czas temu w Niemczech: – Już wcześniej wykazano, że zastosowanie rozwiązania, które pozwala oponie poruszać się między rzędami, zwiększa plony – ale teraz po raz pierwszy taki eksperyment przeprowadzamy w Danii. Z niecierpliwością czekamy na wyniki i na to, jakich nowych, cennych spostrzeżeń i wiedzy możliwej do praktycznego zastosowania przez rolników nam dostarczą. Henning Sjørslev Lyngvig i jego współpracownik z SEGES, Martin Mikkelsen, oczekują, że do końca 2022 roku zakończą ocenę i będą mieli gotowe wyniki do publikacji.
Źródło: Yokohama Off-Highway Tires (YOHT)