6 maja 2011 r. w siedzibie KH-kipper została wydana firmie Truck Centrum aluminiowa wywrotka tylnozsypowa typ W1U o półokrągłej konstrukcji, zamontowanej na podwoziu Renault 8x4.
Zabudowa aluminiowa KH-kipper typ W1U na podwoziu Renault 8x4 dla firmy Truck Centrum
Fot. KH-kipper
Główną zaletą zabudów aluminiowych jest mniejsza waga w stosunku do zabudów stalowych, a co za tym idzie większa ładowność. Zastosowanie aluminium obniżyło wagę skrzyni o prawie 2 t w porównaniu z podobnymi zabudowami stalowymi. Wywrotka wykonana jest z trudnościeralnego wysokogatunkowego aluminium o grubości: podłoga – 8 mm, burty – 6 mm. Możliwe jest wykonanie zabudowy o innych grubościach oraz dodatkowe wzmocnienie miejsc najbardziej narażonych na uderzenia i ścieranie poprzez wyłożenie dodatkowej wkładki aluminiowej, stalowej lub wkładki ze specjalnego tworzywa.
Konstrukcja zabudowy ma kształt zapobiegający pozostawaniu materiału wewnątrz przestrzeni ładunkowej. Zabudowa jest przeznaczona głównie do transportu materiałów sypkich.
Skrzynia przystosowana jest do montażu nowoczesnego systemu plandekowego Cramaro, który chroni przewożony ładunek przed niekorzystnym wpływem warunków atmosferycznych.
Źródło: Forum Budowlane, nr 6 (181) 2011