Obecnie opracowane przez Volvo Trucks niezależne zawieszenie przednie jest dostępne także w połączeniu z aktywnym układem kierowniczym. Nowy element wyposażenia przydatny jest zwłaszcza w transporcie długodystansowym, gdzie różnice pod względem stabilności pojazdu, precyzji i łatwości kierowania są szczególnie wyraźnie odczuwalne, ze względu na typowe dla tego segmentu, długie okresy jazdy. Co więcej, wydatnie zmniejsza wysiłek kierowcy także podczas jazdy z małą prędkością.

Kristin Signert, menedżer ds. segmentu transportu długodystansowego w Volvo Trucks
Fot. Volvo Trucks
„Zestaw ten stanowi zupełnie nową jakość, jeżeli chodzi o wyczucie drogi przez kierowcę i właściwości jezdne. Niezależne zawieszenie przednie powoduje, że pojazd doskonale trzyma się drogi, podczas gdy aktywny układ kierowniczy zwiększa komfort pracy kierowcy i, co równie ważne, zmniejsza ryzyko rozwoju schorzeń zawodowych” – mówi Kristin Signert, menedżer ds. segmentu transportu długodystansowego w Volvo Trucks.
Dzięki niezależnemu zawieszeniu, przednie koła nie oddziałują na siebie. W rezultacie, wzrasta płynność i stabilność jazdy. Zębatkowa przekładnia kierownicza zaś, zapewnia bardziej bezpośrednie i precyzyjne kierowanie pojazdem.
Aktywny układ kierowniczy skutecznie tłumi wstrząsy pochodzące od nierówności w nawierzchni drogi, dzięki czemu stają się one mniej odczuwalne na kole kierownicy. W ten sposób nie tylko ułatwia i uprzyjemnia pracę kierowcy, ale także zmniejsza ekspozycję jego mięśni i stawów na drgania.
Zestaw obydwu systemów można zamawiać w Volvo FH i Volvo FH16.
Źródło: Forum Budowlane, nr 11 (234) 2015