Continental oferuje nową rodzinę opon Conti Hybrid, obejmującą produkty przeznaczone do eksploatacji na różnego rodzaju nawierzchniach.
Pierwszym produktem z rodziny ogumienia Hybrid, który zostanie wprowadzony na rynek, będzie opona Conti Hybrid HS3 w rozmiarze 22,5 cala – opona uniwersalna na oś kierowaną. W porównaniu do poprzedników odznacza się ona grubszym, wolniej ścierającym się bieżnikiem (rzeźba „plus volume”), który gwarantuje wyższy o 17% okres eksploatacji. Grubszy bieżnik opony zdecydowanie obniża także opory toczenia spowodowane uginaniem się boku opony.Kieszonkowe lamelki umieszczone ukośnie w podstawie bieżnika sprawiają, że opona zachowuje się optymalnie na mokrej nawierzchni w całym okresie eksploatacji. Wzmocnione powodują znaczną poprawę właściwości manewrowych pojazdu, ograniczając przemieszczanie się poszczególnych segmentów bieżnika względem siebie. Zastosowanie nowej mieszanki gumowej w ścianie bocznej opony zmniejsza jej temperaturę pracy, co z kolei obniża zużycie paliwa. Solidny, wzmocniony, wykonany z wysokiej jakości materiałów karkas, zwiększona grubość, cztery warstwy trójkątnego opasania oraz wyjątkowo wytrzymała konstrukcja bieżnika gwarantują długotrwałą i niezawodną eksploatację opony. Również nośność została dostosowana do wyższej masy ciężarówek spełniających wymagania normy Euro 6. Zintegrowany z oponą wzrokowy wskaźnik zbieżności (VAI) umożliwia szybkie zidentyfikowanie ewentualnych problemów z ustawieniem kół na podstawie wyglądu bieżnika. Ogumienie wyposażono w chronioną patentem wewnętrzną wyściółkę AirKeep, zapobiegającą powolnemu spadkowi ciśnienia.
Opony Conti Hybrid HS3 do końca roku dostępne będą w ośmiu różnych rozmiarach.
Źródło: Forum Budowlane, nr 7 (218) 2014