Firma Continental opracowała nową oponę HDC dla branży budowlanej, która zastąpi zestawienia bliźniacze na osi napędowej. To specjalne ogumienie o podwyższonej nośności pozwala na obniżenie masy własnej pojazdu i zwiększenie ładowności. Opona Continental HDC w rozmiarze 385/65 R 22.5 na osie napędowe zadebiutowała w nowym modelu betoniarki Mercedes-Benz Arocs Loader.

Nowa opona Continental HDC 385/65 R 22.5 do zastosowania pojedynczego na osi napędowej
Fot. Continental
Nowa, pojedyncza opona o indeksie nośności 162 pozwala na przewóz ładunków do 9,5 t, zamiast normalnych 9 t. Dodatkowo przy ograniczeniu maksymalnej dopuszczalnej prędkości umożliwia obciążenie osi nawet do 10 t (164 J). Wytrzymałe opasanie opony HDC 385/65 R 22.5, uniwersalna mieszanka gumowa i specjalnie opracowany bieżnik zapewniają bardzo dobrą przyczepność, odporność na przecięcia oraz wysoką trwałość. Pojazdy z nowymi oponami mogą sprawnie poruszać się zarówno pod drogach asfaltowych, jak i w nierównym terenie, nawet z pełnym ładunkiem. Ponadto dzięki przesunięciu mocowania kół na zewnątrz, szerokie opony napędowe znajdują się w równej linii z zewnętrzną krawędzią błotników. Oznacza to szeroki rozstaw i wysoką stabilność pojazdu.
HDC 385/65 R 22.5 ma tak duży zapas nośności, że w przypadku awarii jednej opony pozostałe trzy opony napędowe poradzą sobie z pełnym obciążeniem przy zachowaniu ograniczonej prędkości.
Forum Budowlane, nr 5 (204) 2013