Nowa funkcja w pojazdach Volvo

Ocena: 0
5179
Volvo Trucks wprowadza na rynek podnoszoną drugą oś napędową w układzie osi tandem. Ta nowa funkcja została opracowana z myślą o pojazdach o dużej ładowności, które po dostarczeniu ładunku powracają bez obciążenia, wykorzystywanych np. w transporcie dłużycy drzewnej, materiałów luzem czy transporcie budowlanym.

Druga oś napędowa może zostać odłączona i podniesiona, dzięki zastąpieniu mechanizmu różnicowego w pierwszej osi napędowej sprzęgłem kłowym
Fot. Volvo Trucks


Podnoszona druga oś napędowa w układzie osi tandem pozwala na odłączenie drugiej osi napędowej i jej podniesienie na czas jazdy bez ładunku. Rozwiązanie to oferuje wiele korzyści, z których najważniejszą jest oszczędność paliwa. Jazda z podniesioną drugą osią napędową pozwala zaoszczędzić do 4% paliwa, w porównaniu z sytuacją, w której wszystkie osie są opuszczone” – mówi Jonas Odermalm, menedżer ds. segmentu transportu budowlanego w Volvo Trucks.

Druga oś napędowa może zostać odłączona i podniesiona, dzięki zastąpieniu mechanizmu różnicowego w pierwszej osi napędowej sprzęgłem kłowym. Tym samym, kierowca ma dostęp do wysokich osiągów i ładowności, typowych dla podwójnej osi napędowej (6x4), a jednocześnie zwrotności, jaką zapewnia pojedyncza oś napędowa (4x2). Po podniesieniu drugiej osi napędowej maleje nie tylko promień skrętu, o metr, ale także zużycie opon i elementów zawieszenia.


Jonas Odermalm, menedżer ds. segmentu transportu budowlanego w Volvo Trucks
Fot. Volvo Trucks


Podnoszona druga oś napędowa w układzie osi tandem idealnie sprawdza się w zadaniach transportowych, które, ze względu na rodzaj podłoża lub ciężar ładunku, wymagają pojazdu z podwójną osią napędową, a który jednak, po zrealizowanej dostawie, powraca bez obciążenia. Ponadto, poprzez podniesie drugiej osi napędowej, kierowca może dociążyć pierwszą oś napędową w celu zwiększenia przyczepności kół i uniknięcia ugrzęźnięcia pojazdu” – wyjaśnia Jonas Odermalm.

Podnoszona druga oś napędowa w układzie osi tandem zwiększa również komfort kierowcy w czasie jazdy bez ładunku, który w wielu przypadkach stanowi połowę ogólnego czasu pracy. Gdy kontakt z podłożem mają koła tylko jednej osi napędowej, maleje także poziom hałasu w kabinie i drgań odczuwalnych na kole kierownicy. Nowa funkcja jest dostępna dla Volvo FM, Volvo FMX, Volvo FH i Volvo FH16.

Źródło: Forum Budowlane, nr 9 (232) 2015
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -

Polecane firmy

Polecamy

- Reklama -


Które z niżej wymienionych minikoparek są Ci najlepiej znane?















GŁOSUJ

Jakie znasz koparki kołowe z napędem elektrycznym?





GŁOSUJ