Marka DEVELON, dawniej znana jako Doosan Construction Equipment, może pochwalić się bardzo udanym pierwszym rokiem działalności w Europie i na świecie. Nowa marka Develon, będąca połączeniem angielskich słów „Develop” – „rozwijać się” oraz „Onwards” – „naprzód”, powstała na początku 2023 r. w wyniku zmiany nazwy marki Doosan Construction Equipment.
Zachowanie znanej pomarańczowej barwy oraz nazw produktów pozwoliło zapewnić ciągłość podczas wprowadzania nowej marki Develon, od siedziby głównej, poprzez zakłady produkcyjne i inne obiekty w Korei Południowej, aż po dystrybutorów na całym świecie.
Pod nową nazwą Develon korzysta z dotychczasowych osiągnięć i tradycji sięgających ponad 80 lat.
Markę oficjalnie zaprezentowano na targach Conexpo w Las Vegas w Stanach Zjednoczonych w marcu 2023 r. Następnie lokalne targi na całym świcie służyły do rozreklamowania marki na poziomie regionalnym. Miały też miejsce inne działania, aby zaprezentować nową markę klientom oraz wzmocnić jej świadomość, takie jak spotkania z dealerami, wydarzenia dla klientów, kampanie medialne i wiele innych. Należał do nich między innymi pierwszy Globalny Dzień Develon, który odbył się w Korei Południowej w drugiej połowie 2023 r. z udziałem klientów i dealerów.
Develon docenia klientów, dealerów, personel własny oraz dostawców
Wiele z tych wydarzeń miało miejsce również w Europie, gdzie markę Develon przedstawiano na większych ubiegłorocznych wystawach, między innymi Samoter we Włoszech, Plantworx w Wielkiej Brytanii oraz Steinexpo w Niemczech. Poza aktywnością w zakładach firmy w Czechach, Niemczech, Wielkiej Brytanii i innych krajach, trwały również intensywne działania związane z rebrandingiem u ponad 80 dealerów Develon w Europie, gdzie wprowadzono zmiany we wszystkich placówkach.
Jayden Lim, dyrektor generalny Develon Europe, powiedział: „Chciałbym podziękować wszystkim naszym pracownikom, dealerom i klientom za ich wsparcie w okresie przejściowym i za pozytywne przyjęcie nowej marki Develon. Wszyscy oni są również zadowoleni z faktu, że nie zaszła praktycznie żadna zmiana w wartościach naszej firmy, sieci sprzedaży, produktach ani rozwiązaniach – wszystko to pozostaje takie samo”.
Develon kontynuuje ekspansję na rynku europejskim. Znaczącymi wydarzeniami było otwarcie nowego Europejskiego Ośrodka Szkoleniowego w Nantes na zachodzie Francji oraz rozpoczęcie prac nad nowym sklepem firmowym w Niemczech. Z planowanym otwarciem w drugiej połowie 2024 r., sklep będzie oferował sprzedaż bezpośrednią, wsparcie i szkolenia klientów oraz magazyn części. Ogłoszono również rozbudowę i zmianę lokalizacji ośrodka dystrybucji części Develon z Niemiec do Belgii, z zakończeniem również planowanym na drugą połowę 2024 r.
Organizacja korporacyjna Develon i Hyundai
Po roku działalności warto zwrócić uwagę na strukturę organizacyjną marki Develon. HD Hyundai to holding, w ramach którego działają niezależnie HD Hyundai Infracore (HDI) pod marką DEVELON oraz HD Hyundai Construction Equipment (HCE) pod marką HYUNDAI.
Ponadto HDI i HCE współdziałają w ramach HD Hyundai XiteSolution, holdingu pośrednim, który reprezentuje działalność HD Hyundai w sektorze sprzętu budowlanego, by zapewnić mu większą obecność na rynku.
Jayden Lim dodał: „Mówiąc prosto, Develon to marka komercyjna wykorzystywana do naszych maszyn, części, promocji, komunikacji, placówek dealerów itp., podczas gdy marka HDI będzie wykorzystywana bardziej na poziomie korporacyjnym w związku z oficjalnymi dokumentami i tytułami własności.
Nowa marka Develon to również początek nowej ery w historii naszej firmy z naszą obietnicą złożoną klientom, że będziemy tworzyć dla nich wartość dodaną poprzez zastosowanie zaawansowanych technologii i innowacji. Wielu z naszych partnerów aktywnie przewodzi tym zmianom, więc zasadnicza koncepcja tej marki została przyjęta barrdzo dobrze. Intensywnie współpracowaliśmy również z naszymi partnerami w kwestii rebrandingu ich placówek i pojazdów – ten proces zakończył się już u wszystkich dealerów w Europie”.
Znajomość i tożsamość marki
Przejście z Doosan do Develon odbyło się bardzo szybko i od czasu wprowadzenia nowej marki Develon rozszerzył swoją ofertę produktów średnich i dużych maszyn o stale powiększającą się linię nowych, projektowanych w firmie minikoparek, jak również wzmocnił swoją pozycję na rynek poprzez rozbudowę sieci sprzedaży.
Jayden Lim kontynuował: „Mając to na uwadze, wykorzystaliśmy (i będziemy wykorzystywać) wiele targów i wydarzeń, aby uzmysłowić klientom, że jesteśmy zasadniczo tą samą firmą z tą samą linią produktów, a nie nowym graczem na rynku europejskim. Podczas tych wydarzeń widzieliśmy, że obecność naszej marki i zaufanie klientów są mocne i bezpieczne”.
Innowacyjne rozwiązania i rozszerzenie linii produktów
Od 2024 r. Develon planuje zrównoważyć poziomy sprzedaży w różnych regionach oraz rozszerzyć ofertę do pełnej linii produktów, która pomoże marce w rozwoju do poziomu globalnego, czołowego gracza. W przypadku regionu ze słabszą obecnością Develon planuje wzmocnić swoją sieć dealerów, jednocześnie rozszerzając ofertę produktów: to między innymi nowa linia spycharek oraz nowe minikoparki, w tym pierwszy model elektryczny, jak również sprzęt do zastosowań specjalistycznych, takich jak prace rozbiórkowe i czy gospodarka odpadami. Firma planuje również zwiększyć zadowolenie klientów, dostarczając produkty, które pasują do wymagań rynku, takie jak opcje i ulepszenia koparek oraz ładowarek kołowych.
Rozwój maszyn elektrycznych pozostaje jednym z priorytetów marki Develon: ostatnio wprowadziliśmy nową, dwutonową minikoparkę elektryczną, a kolejne modele kompaktowe będą miały swą premierę w tym roku. Firma opracowała również własne modele akumulatora w ramach strategii rozszerzania działalności o rozwiązania związane z energią elektryczną. Dzięki takim wysiłkom firma planuje zwiększyć swój udział na rynku, na którym oczekiwania względem przyjazności sprzętu dla środowiska są wysokie.
Koncentracja na rozwoju marki Develon w Europie
Jayden Lim dodał: „W kolejnych miesiącach 2024 r. Develon będzie kontynuować prace badawczo-rozwojowe nad przejściem z ofertą sprzętu budowlanego na maszyny elektryczne oraz przekształcenie sprzętu średniego i dużego na pojazdy elektryczne z ogniwem paliwowym (FCEV). Obecnie opracowujemy 14-tonową kołową koparkę elektryczną – 14W EREV (pojazd elektryczny o zwiększonym zasięgu), która zostanie pokazana na targach Intermat i wkrótce wprowadzona na rynek.
„Będziemy również kontynuować rozwój różnych elementów składowych naszej technologii, które są częścią pełnego rozwiązania przyszłości pod nazwą CONCEPT-X. W efekcie przyznano nam dwie nagrody w dziedzinie innowacyjności na styczniowych targach CES w Las Vegas, za inteligentny system unikania kolizji, który ogranicza ryzyko wypadków na terenie budowy oraz X-Agent, czy oparte o sztuczną inteligencję rozwiązanie wspomagające obsługę maszyny i zwiększające wydajność.
„Develon będzie nadal tworzyć innowacyjne rozwiązania, aby kształtować przyszłość branży budowlanej oraz metody pracy. Widzimy to na targach Intermat, gdzie po raz pierwszy w Europie prezentujemy nasz autonomiczny sprzęt budowlany Concept-X 2.0, jak również najnowsze zabezpieczenia dla branży budowlanej, w tym naszą wyjątkową funkcję „przezroczystej łyżki”. Będziemy również dobrze widoczni na targach w Hillhead,targach branży gospodarki odpadami w Wielkiej Brytanii, na Galabau w Niemczech, nie możemy się też doczekać naszych pierwszych od czterech lat Dni Prezentacji Develon w Czechach”.
Więcej informacji na temat sprzętu budowlanego firmy Doosan można znaleźć na stronie: www.eu.develon-ce.com i www.maszynybudowlane.pl.