Doosan wprowadził na rynek dwie 6-tonowe koparki kompaktowe nowej generacji – DX62R-3 ze skróconą częścią tylną (system RTS) i DX63-3 ze standardową częścią tylną. Zastąpią one modele DX60R i DX55E.

Doosan wprowadził na rynek dwie 6-tonowe koparki kompaktowe nowej generacji, w tym DX62R-3 ze skróconą częścią tylną
Fot. Doosan
Jedną z wyróżniających cech nowych koparek jest zwiększona wydajność układu hydraulicznego – przepływ maksymalny jest większy o 33% i wynosi 132 l/min. Dodatkowo układ hydrauliczny został wyposażony w czujnik obciążenia zwiększający jego wydajność, poprawiający płynność i sprawność pracy. Koparki charakteryzują się znacznie większą siłą kopania, która wynosi teraz na łyżce 4,4 t, o 7% więcej niż w przypadku poprzednich modeli, a na ramieniu 2,9 t i jest większa o 10%. Zastosowanie dłuższego ramienia pozwoliło zwiększyć całkowity zasięg roboczy. Siła trakcyjna została zwiększona o 5%, do 5,6 t, a prędkość jazdy zwiększono do 2,6 km/h w dolnym i 4,7 km/h w górnym zakresie.
Ilość miejsca w nowej kabinie ROPS jest prawie taka sama jak w dużo większych maszynach z segmentów średniego i ciężkiego. Poziom hałasu we wnętrzu wynosi zaledwie 73 dBA. Wnętrze kabiny zostało zaprojektowane ergonomicznie z myślą o optymalnym komforcie operatora. Zwiększono m.in. ilość miejsca na stopy. Dobre oświetlenie, osłona przeciwsłoneczna oraz lusterko boczne zapewniają bezpieczną i wygodną pracę.
Operator może regulować położenie i kąt poduszki fotela oraz położenie konsoli sterowania. Opcjonalnie dostępny jest fotel ogrzewany. Nowy kolorowy monitor LCD o przekątnej 5,7 cala umożliwia operatorowi sterowanie przepływem pomocniczego układu hydraulicznego i monitorowanie innych funkcji, takich jak okresy serwisowania oraz dostarcza kompleksowych informacji o stanie maszyny.
Do wyposażenia standardowego należą również zawory blokujące siłowników ramienia i wysięgnika oraz urządzenie ostrzegające przed przeciążeniem. Wyposażenie standardowe obejmuje elektryczną pompę paliwa i ogrzewaną szybę przednią.
Koparki DX62R-3 i DX63-3 wyposażone są w zgodny z normą Stage IIIA, chłodzony cieczą silnik diesla Yanmar 4TNV94L o mocy 36,2 kW przy momencie obrotowym 2200 obr./min. Elektroniczny układ wtrysku oraz automatyczna redukcja obrotów silnika zapewniają optymalne zużycie paliwa w każdej sytuacji.
Źródło: Forum Budowlane, nr 9 (208) 2013