Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Żurawie przeładunkowe

Ocena: 4.7
1816
Producenci samochodowych żurawi przeładunkowych mają w swojej ofercie urządzenia różnej wielkości i o różnym udźwigu. Takie podejście sprawia, że każdy czy ma do rozładunku tylko palety z cegłami, czy ciężką maszynę budowlaną, może precyzyjnie dobrać odpowiednie do swoich potrzeb urządzenie.

Żuraw Palfinger PK 18500
Fot. Palfinger


Palfinger
Od rozpoczęcia działalności w 1992 roku Graco zajmuje się maszynami roboczymi, służącymi do przemieszczania ładunków i wykonywania pracy na wysokości. Formalnym potwierdzeniem misji firmy jest uzyskany w lipcu 2005 roku certyfikat Systemu Zarządzania Jakością zgodny z normą PN-EN ISO 9001:2001. Graco przy wdrożeniu korzystało z pomocy finansowej Unii Europejskiej w ramach Funduszu Wsparcia na Doradztwo w wysokości 50% poniesionych kosztów.

Przy wyborze strategicznych dostawców dla oferowanych na rynku polskim produktów Graco stosuje kryterium najwyższej światowej jakości. Z tego też powodu związał się z austriacką firmą Palfinger i japońską Tadano.

Firma Palfinger, której Graco jest generalnym przedstawicielem w Polsce od 1992 roku, jest światowym liderem w produkcji hydraulicznych maszyn przeładunkowych, przeznaczonych przede wszystkim do zabudowy na podwoziach samochodów ciężarowych. Graco oferuje na naszym rynku m.in. cenione na całym świecie żurawie ogólnego stosowania Palfinger, żurawie specjalne Palfinger (kolejowe, morskie, militarne), żurawie leśne i recyklingowe Epsilon.

Firma Tadano jest znana na całym świecie przede wszystkim jako jeden z największych producentów żurawi samojezdnych. Z niezawodnych produktów tej renomowanej firmy Graco oferuje na krajowym rynku m.in.: samojezdne żurawie szosowo-terenowe Faun i samojezdne żurawie terenowe Tadano.

Graco prowadzi sprzedaż ww. produktów w Polsce i zapewnia pełen serwis gwarancyjny i pogwarancyjny na terenie całego kraju. Dysponuje własnym magazynem części zamiennych i samochodami serwisowymi.

W zakresie maszyn produkowanych przez firmę Palfinger z przeznaczeniem do zabudowy na podwoziach samochodów ciężarowych współpracuje z czołowymi krajowymi producentami nadwozi, a także firmami, mającymi uprawnienia Urzędu Dozoru Technicznego do naprawy i konserwacji urządzeń poddozorowych. W ten sposób, z myślą o końcowym użytkowniku, tworzona jest sieć sprzedaży, zabudowy i serwisu urządzeń Palfinger, obejmująca coraz gęściej cały kraj.


Żuraw Epsilon E250L
Fot. Palfinger


Graco zapewnia kompleksowe dostawy samochodów ciężarowych z maszynami przeładunkowymi firmy Palfinger, i przyczep. Pomaga w odpowiedniej kompletacji technicznej maszyn. Optymalnie dopasowuje urządzenia do podwozia oraz pomaga we właściwym doborze przystawki dodatkowego odbioru mocy.

Firma organizuje także szkolenia dla operatorów żurawi i pomaga im w uzyskaniu uprawnień dozorowych. Zajmuje się naprawami, modernizacją i konserwacją urządzeń poddozorowych.

Dodatkowo Graco proponuje całą gamę osprzętu roboczego do żurawi (chwytaki, kosze robocze, zawiesia, wciągarki, widły paletowe, świdry ziemne) i akcesoriów hydraulicznych (zbiorniki oleju, chłodnice oleju, filtry, pompy).

Hiab
Oferta żurawi załadunkowych Hiab obejmuje pełny zakres udźwigów od 0,8 do 90 tm. Zastosowanie koncepcji modułowej budowy XS zapewnia użytkownikowi niezastąpione urządzenie ściśle dopasowane do jego potrzeb. Dzięki temu firma jest w stanie wyprodukować ok. 1500 wersji żurawi Hiab. Każdą z tych wersji można rozbudować o dodatkowe opcje wyposażenia i osprzęt.

Żurawie Hiab mogą być używane do załadunku i rozładunku zarówno ciężkich, jak i wielkogabarytowych materiałów. Przykładem mogą być osiągi żurawia Hiab XS 1055, którego hydrauliczny wysięg wynosi 24 m i na tej odległości może podnieść 2,5 t. O wielkości tego żurawia niech świadczy fakt, że przy wysięgu 4,4 m podnosi 18 t. Przy tym żuraw jest montowany na podwoziu samochodu nieprzekraczającym dopuszczalnych przez przepisy wysokości i szerokości.


Przykład możliwości żurawia Hiab XS 1055
Fot. Hiab

Duże żurawie Hiab umożliwiają dostarczanie produkowanych fabrycznie elementów na place budowy i ustawianie ich z wysoką precyzją nawet w trudno dostępnych miejscach.

Żurawie Hiaba spełniają, a nawet przewyższają wymagania nowej Dyrektywy Maszynowej 2006/42/WE i umożliwiają tworzenie lekkich i efektywnych kombinacji pojazdu i podpór, połączonych w unikalny sposób, aby zapewnić jak największy udźwig w krytycznych obszarach roboczych.

MKG
Żurawie budowlane niemieckiej firmy MKG produkowane są od 1969 roku i należą do najbardziej zaawansowanych pod względem technicznym. Wytwarzane są pod nazwą własną HLK w dwóch typach: „Z” – od 2,5 do 77 tm oraz „L” z długim pierwszym ramieniem – od 11,37 do 33,91 tm.

Żurawie MKG od 2003 roku, jako jedyne na rynku polskim, w wersji podstawowej posiadają kompletny system bezpieczeństwa zgodny z wymogami CE Norm Unii Europejskiej. System ten składa się z: wyłącznika przeciążeniowego, sygnalizacji optycznej przy osiągnięciu 90% momentu podnoszenia, wyłącznika awaryjnego „Stop” na wszystkich stanowiskach sterowniczych.


Żurawie MKG na targach bauma 2010
Fot. Transtrol


Konstrukcje żurawi MKG spełniają warunki normy natężenia pracy DIN 15018 H1/B3 wynoszące minimum 60 tys. cykli pracy. Wszystkie żurawie od 7 tm wyposażone są w jedną lub dwie dźwignie kolankowe, które zwiększają moc i trwałość urządzenia.

Użytkownicy produktów MKG mają możliwość zamówienia żurawia w opcji z: podwójnym mechanizmem obrotu, dodatkowym wysięgiem JIB tzw. bociankiem, wciągarką linową, koszem roboczym, manometrem, licznikiem roboczogodzin, siedziskiem i kabiną operatora, sterowaniem z podestu i zdalnym sterowaniem za pomocą radia.

Źródło: Forum Budowlane, nr 5 (168) 2010
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -