Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Zabudowy tylnozsypowe KH-kipper

Ocena: 5
2622

Firma KH-kipper jest krajowym producentem wysokiej jakości zabudów oraz własnej konstrukcji urządzeń hakowych, przyczep i naczep. W przypadku zabudów tylnozsypowych dostępne są trzy propozycje, o różnym przeznaczeniu. W każdej zastosowano charakterystyczne rozwiązania konstrukcyjne, które zwiększają żywotność i ułatwiają użytkowanie.

Zabudowa tylnozyspowa W1U
Fot. KH-kipper


Charakterystyczną cechą zabudowy tylnozyspowej W1U jest przekrój skrzyni w kształcie litery U. Dzięki takiemu rozwiązaniu wysypywany materiał nie zalega wewnątrz skrzyni przy załadunku. Rozwiązanie nabiera szczególnego znaczenia przy przewozie lepkich materiałów używanych do budowy dróg. W porównaniu ze standardowymi wywrotkami z użebrowaniem bocznym zabudowa W1U ma mniejszą wagę. Zawdzięcza to burtom giętym z wysokojakościowych stali trudnościeralnych. W 2014 roku KH-kipper udoskonalił konstrukcję stosując tylną szuflę zsypową SNEEP na równi z podłogą. Rynna w tylnej części nie ma uskoku, w którym mógłby się gromadzić wysypywany materiał. Tylna klapa umiejscowiona jest wewnątrz skrzyni. Pochylona ściana przednia ułatwia zsyp materiału. Zastosowany został nowy zbiornik oleju z tworzywa sztucznego, a koło zapasowe umiejscowiono za kabiną, zamiast na przedniej burcie. Sporym udogodnieniem jest również odkręcany daszek chroniący kabinę, który w razie uszkodzenia może być łatwo wymieniony. „Odchudzona” konstrukcja charakteryzuje się większą ładownością. Wywrotka może posiadać szereg opcji dodatkowych m.in.: system podnoszenia zderzaka do rozściełacza asfaltu, chlapacze na zawiasach z możliwością podwieszania czy różnego rodzaju przykrycia ładunku (od prostych plandek zwijanych do przodu lub na bok, po systemy ze stelażem, półautomatyczne i automatyczne).

Kopalniana zabudowa tylnozsypowa W1M
Fot. KH-kipper


Zabudowy kopalniane W1M mają specjalną konstrukcję. Trójwarstwowa podłoga typu sandwich jest wyjątkowo odporna na uderzenia. Duży dach chroni kabinę przed uszkodzeniem przy załadunku, a charakterystyczna podłoga, podniesiona do góry w tylnej części zapobiega wysypywaniu ładunku podczas jazdy. Brak burty tylnej ułatwia wyładunek, ogranicza także koszty ew. napraw. Na życzenie zabudowa W1M może być wyposażona w tylną burtę otwieraną automatycznie lub hydrauliczną.

Zabudowa tylnozsypowa W1C
Fot. KH-kipper


Wywrotka tylnozsypowa W1C to klasyczna zabudowa ze wzmocnieniami bocznymi zaprojektowana do lżejszych zastosowań. Przykładowa zabudowa na 5-osiowym podwoziu osiąga pojemność 35 m3. Konstrukcja zabudowy W1C jest szczególnie doceniana w trudnych warunkach eksploatacyjnych i przy braku infrastruktury serwisowej. Skrzynia ma szereg rozwiązań ułatwiających użytkowanie. Burta tylna z górnymi zawiasami otwiera się automatycznie podczas wyładunku, a dostęp do skrzyni ułatwia drabinka. Tylna szufla zsypowa SNEEP ułatwia wysyp ładunku do tyłu i pojazd może swobodnie wyjechać bez potrzeby odkopywania kół. Wywrotka z powodzeniem może pracować nawet przy minusowych temperaturach, gdyż podgrzewanie podłogi spalinami w skuteczny sposób zabezpiecza ładunek przed zamarzaniem.

Źródło: Forum Budowlane, nr 1 (224) 2015

 

 

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: