Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Wszechstronne żurawie wieżowe

Ocena: 0
2528
Na jesieni tego roku firma Manitowoc Crane Group Poland oficjalnie zaprezentuje nowy model żurawia dolnoobrotowego samomontującego, wyprodukowanego przez firmę Potain. Żuraw Igo T 130 będzie jednym z największych i najbardziej nowoczesnych urządzeń tego typu na naszym rynku.

Fot. Potain

Żuraw Potain Igo T 130 przeznaczony jest do pracy przy budowie takich obiektów, jak budynki mieszkalne, centra komercyjne i biznesowe, obiekty użyteczności publicznej. Jego maksymalny udźwig wynosi 8000 kg.

Może być on wyposażony w wysięgnik o długości do 50 m z wieloma wariantami konfiguracji pośrednich. W połączeniu z wieżą teleskopowaną w zautomatyzowany sposób oferującą wysokości pod hakiem od 19,3 do 37,3 m ze stopniowaniem co 3 m, oraz pracą na uniesionym wysięgniku dającym 61 m wysokości z zachowaniem krzywej udźwigu oraz konfiguracjami przystosowanymi do omijania przeszkód w promieniu pracy, żuraw można bezproblemowo dostosować do najbardziej wymagających placów budów. Czas montażu został zredukowany do minimum dzięki zastosowaniu niezawodnych technologii zdalnie sterowanych siłowników znanych z gamy Igo. Nawet tak duże urządzenie może być przewożone zarówno na klasycznych samochodach transportowych („dłużyca” niskopodwoziowa), jak i za pomocą łatwo demontowanych zestawów osi transportowych, dopuszczanych do ruchu drogowego z prędkością jazdy do 80 km/h.


Fot. Potain

Cała gama Igo obejmuje bardzo szerokie spektrum urządzeń – od najmniejszych żurawi typu Igo 10 służących do budowy np. małych domków jednorodzinnych, przez uniwersalne żurawie typu Igo 32/Igo 42 które świetnie sprawdzają się przy budowach domów wielorodzinnych i innych średniej wielkości budynków.

Ciekawostką jest seria Igo typu M pozwalająca na przewóz żurawi na zestawach transportowych stanowiących integralną część żurawia. Znacząco skraca to czas montażu i pozwala na transport z większą ilością balastu. W przypadku żurawi typu Igo MA 13 oraz Igo MC 13, producent zaprojektował specjalny rodzaj balastu stalowego składanego w sposób automatyczny na czas transportu, pozwalającego na przewóz kompletnego urządzenia bez udziału jakichkolwiek pojazdów dodatkowych.


Fot. Potain

Koncepcja gamy żurawi Igo oparta została przede wszystkim na maksymalnej wygodzie użytkowania.
Uzyskano to dzięki prostemu i szybkiemu montażowi, małym wymiarom transportowym i możliwości uniezależnienia się od pomocy żurawia kołowego. Zapewniono przy tym bardzo efektywne parametry pracy, wieloletnią żywotność urządzeń oraz ciekawy i nowoczesny wygląd. Wszystkie żurawie z gamy Igo rozkładają się na przestrzeni montażowej wyznaczonej przez obrys urządzenia. Montaż odbywa się w powietrzu, a obrót wieży o 360° jest zapewniony nawet bez całkowitego zabalastowania podstawy. Możliwość omijania w ten sposób przeszkód spotykanych na placach budów jest gwarancją, że jeżeli żuraw wjechał na plac, zostanie bezproblemowo na nim zmontowany.


Fot. Potain

Wszystkie żurawie z gamy Igo są standardowo wyposażone w system nowoczesnego sterowania radiowego z wyświetlanymi wskaźnikami pracy, możliwością definiowania pożądanych parametrów przez operatora oraz komputer centralny ze zintegrowanym interfejsem SmartCom, czyli systemem komunikacji między człowiekiem, a żurawiem. Pozwala on śledzić rejestry pracy urządzenia takie jak np. ilość godzin pracy, operacje wykonane, kody usterek, komunikaty o przekroczonych ograniczeniach bezpieczeństwa. Dodatkowo komputer centralny znacząco ułatwia pracę konserwatorom urządzenia oraz pozwala na programowanie reakcji żurawia na polecenia operatora w zależności od preferencji osoby obsługującej.


Fot. Potain

Wszystkie trzy mechanizmy żurawi Igo (podnoszenie, obrót, wodzenie) wykorzystują technologię przetwornic częstotliwości. Pozwala ona na płynne operowanie żurawiem, ze zminimalizowanym efektem „kołysania” przy wykorzystaniu najwyższych dostępnych w danej fazie operacji prędkości (2, 3 biegi – optymalizacja precyzji; dostosowanie do momentu; maksymalna możliwa prędkość).
Przetwornice zapewniają pobór mocy proporcjonalny do obciążenia mechanizmów wykonywanymi w danym momencie operacjami, co przekłada się na znaczne oszczędności z tytułu opłat za zużytą energię.

Wszystkie żurawie wyposażone są w system podwójnych zabezpieczeń (klasyczne ograniczniki dynamiczne, sparametryzowane liczenie momentu przez komputer centralny), co daje 100% gwarancję bezpiecznej pracy bez możliwości uszkodzenia urządzenia, a tym bardziej spowodowania zagrożenia wypadkiem na budowie.

Źródło: Forum Budowlane, nr 7 (170) 2010
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -