Strona główna | Techniki i technologieWózki czołowe z napędem spalinowym

Wózki czołowe z napędem spalinowym

Branża budowlana, jest kolejną, w której wózki widłowe czołowe znalazły powszechne niemalże zastosowanie. Doskonale nadają się do rozładunku, załadunku i przewożenia na placu budowy różnego rodzaju materiałów. Oczywiście są niezastąpione w zakładach produkcyjnych i składach budowlanych.

Gama wózków Yale serii Veracitor VX obejmuje modele o udźwigu od 1,6 do 9 t. Na zdjęciu model GDP40VX w czasie pracy
Fot. Yale


Yale Veracitor VX z napędem LPG
Firma Emtor Sp. z o.o. jest polskim liderem w branży wózków widłowych i od 26 lat dostarcza elastyczne rozwiązania logistyki wewnętrznej.

Od 2009 r. Emtor jest wyłącznym dealerem marki Yale – jednego z najstarszych producentów wózków widłowych.

W gamie wózków Yale znajduje się szereg modeli odpowiadających specyfice pracy w branży budowlanej. Najpopularniejszym wózkiem jest model Veracitor VX, o udźwigu nominalnym 2,5 t, zasilany LPG. Yale zainwestowało duże środki w procesy projektowe nad innowacyjną serią wózków podnośnikowych. Rozległe badania wśród użytkowników zostały wsparte pracą specjalistów z dziedziny ergonomii i biometrii. Veracitor VX oferuje prawdziwą wartość, dzięki swojej niezawodności i wydajności. Imponująco niskie koszty utrzymania, są efektem zastosowania w wózku najwyższej jakości komponentów, począwszy od oszczędnych przemysłowych silników, poprzez nowoczesne konstrukcje przekładni napędowej, osi napędowej oraz wytrzymałego masztu. Na uwagę zasługuje fakt, że czołowe wózki marki Yale, ze względu na swoją specjalną  budowę i wysoką jakość wykonania, są najmniej wrażliwe na trudne czynniki atmosferyczne, którym zazwyczaj poddane są wózki pracujące w branży budowlanej.

Wózki czołowe Yale są standardowo wyposażone w kabinę ochronną, dającą pełne poczucie bezpieczeństwa. Wysoki poziom ergonomii operatora jest realizowany przez komfortowy fotel, regulowaną kolumnę kierownicy, podłokietnik z dźwigniami sterowania hydrauliką czy specjalną matę podłogi, pochłaniającą drgania przenoszone na nogi operatora. Standardowym wyposażeniem wózka jest również uchwyt do jazdy tyłem, z sygnałem dźwiękowym. Dla aplikacji, w których wymagana jest pełna, zamknięta kabina operatora, można wybierać spośród kilku opcji – z drzwiami stalowymi (oszklonymi), drzwiami z PCV lub z klimatyzacją.

Każdy wózek z szerokiej gamy produktów Yale w podstawowej specyfikacji, umożliwia wydajną i oszczędną pracę. Wysokiej klasy ogumienie, wytrzymały maszt o zwiększonej widoczności, solidna i sztywna rama wózka czy odporne na wodę i kurz złącza elektryczne wraz z czujnikami wykorzystującymi efekt Halla, to tylko niektóre elementy ze standardowego wyposażenia. Aby jeszcze bardziej dopasować wózek do wymagań odbiorcy np. z branży budowlanej, Yale oferuje szereg opcji dodatkowych takich jak profesjonalne silniki przemysłowe o zwiększonej wytrzymałości, przekładnia typu Techtronix, zmniejszająca zużycie opon i paliwa, wysokowydajne filtry do pracy w zapyleniu, czy nowoczesne i wydajne pompy hydrauliczne zmienno-tłoczkowe do zasilenia osprzętu dodatkowego.

Użytkownicy mający flotę kilkunastu czy kilkudziesięciu wózków widłowych, chcąc zoptymalizować funkcjonowanie logistyki wewnętrznej, coraz częściej sięgają po systemy zarządzania i monitoringu wózków. Emtor również w tym zakresie, oferuje ekonomiczne i sprawdzone rozwiązania, mające główną przewagę nad innymi tego typu systemami – mianowicie dużą elastyczność. System, oprócz wielu standardowych funkcjonalności, pozwalających na pełny monitoring floty, oferuje również możliwość tworzenia raportów dopasowanych do wymagań, które pozwalają na zminimalizowanie kosztów funkcjonowania logistyki wewnętrznej przedsiębiorstwa.

Promag Heavy Duty
Wózki Heavy Duty Promag-UN są efektem połączenia najnowszych technologii dostępnych w branży wózków widłowych z nowoczesnym designem. Zostały zaprojektowane z myślą o dużym udźwigu, maksymalnej efektywności i niskich kosztach eksploatacyjnych. Mocna konstrukcja i dopracowany układ napędowy leżą u podstawy prostej i płynnej pracy tych wózków. Dzięki zastosowaniu najnowszych technologii wózki Promag-UN o dużym udźwigu (od 5 do 10 t) nadają się do pracy jedno-, dwu- i trzyzmianowej. Ich kluczowe cechy to wytrzymałe elementy składowe, w tym sztywny maszt, osie przednia i tylna przystosowane do pracy na nierównym terenie i mocny, niezawodny silnik. Cechy te umożliwiają wykorzystanie wózka na najbardziej nierównym terenie przy doskonałych charakterystykach manewrowania.

Wózki Promag-UN mają modułową budowę i dzięki oddzieleniu kabiny operatora od ramy wózka za pomocą układu wibroizolatorów drgania powstające podczas jazdy po nierównym terenie są redukowane do minimum. Komfort pracy operatora gwarantuje też dogodne usytuowanie dźwigni sterujących, regulowany fotel, duże i wygodne w użytkowaniu pedały oraz maszty triplex, które zapewniają doskonałą widoczność.


Wózek czołowy Heavy Duty Promag-UN. Wózki tej serii wyposażono w energooszczędny system sterowania pracą silnika na biegu jałowym z rozróżnianiem zadań

Fot. Promag


W gamie Promag-UN zastosowano inteligentny system bezpieczeństwa obejmujący urządzenia samoczynnej  blokady masztu, system redukcji prędkości na zakrętach, urządzenia górnego ograniczenia masztu, urządzenia automatycznego wyrównywania wideł oraz system sterowania masztem w zależności od pochylenia. Wózki wyposażono również w energooszczędny system sterowania pracą silnika na biegu jałowym z rozróżnianiem zadań. Jest to innowacja, która wydłuża żywotność, oszczędza paliwo i nakłady na konserwację oraz minimalizuje emisję szkodliwych gazów.

Hybrydowy Still RX70-40/50
Still RX 70-40/50 to wózek widłowy znajdujący zastosowanie w przedsiębiorstwach budowlanych, w których codziennością jest przewóz cięższych ładunków.

Czołowy wózek o udźwigu do 5 t i maksymalnej wysokości podnoszenia przekraczającej 7 m jest popularnym środkiem transportu na budowach. Dzięki prędkości jazdy do 21 km/h i czułemu systemowi sterowania, zapewnia płynną i wydajną pracę.


Wózek Still RX 70-50 ma udźwig 5 t i maksymalną wysokość podnoszenia ponad 7 m. Może być napędzany silnikiem diesla lub zasilanym LPG
Fot. Still


Kabinę operatora wyposażono w fotel z możliwością pełnej regulacji oraz systemem tłumienia drgań. Sterowanie wózkiem odbywa się za pomocą pojedynczego pedału, jak w samochodzie. Dzięki tym usprawnieniom, Still RX 70-40/50 umożliwia ergonomiczną i wygodną pracę, nawet na krętych i wyboistych trasach.

W wózku RX 70-40/50 zastosowano napęd dieslowsko-elektryczny. Wykorzystanie technologii hybrydowej pozwala na ograniczenie spalania, zaś seryjnie montowany katalizator i filtr cząstek stałych minimalizują poziom emisji dwutlenku węgla.

Źródło: Forum Budowlane, nr 9 (220) 2014

CZYTAJ WIĘCEJ

Wózki widłowe z oferty Pezal
Ciekawy osprzęt do wózków
W fabryce wózków widłowych Still
Przemysłowe wózki widłowe
Wózki widłowe dla hurtowni budowlanych
Podwieszane wózki widłowe Moffett
Wózki elektryczne Yale
Elektryczne wózki Mitsubishi z przeciwwagą 4-5 t



DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się
TEMAT MIESIĄCA
Narzędzia diamentowe do przecinarek ręcznych

Husqvarna oferuje narzędzia diamentowe do cięcia wszystkich materiałów budowlanych. Znajdują one zastosowanie we wszelkiego typu przecinarkach ręcznych i nie tylko. Szwedzki producent wytwarza elementy wyłącznie we własnych fabrykach. Dostępne są tarcze, pierścienie do przecinarek pierścieniowych, łańcuchowych, po standardowe tarcze diamentowe od mniej intensywnej pracy po najcięższe zastosowania. Czytaj dalej
POLECAMY