Strona główna | Techniki i technologieWozidła Moxy już w Polsce

Wozidła Moxy już w Polsce

Hydrobudowa Polska S.A. jako pierwsza w Polsce zakupiła w maju br. wozidła Moxy MT31. Firma specjalizuje się w kompleksowej realizacji inwestycji z zakresu budownictwa inżynieryjnego, hydrotechnicznego, infrastrukturalnego i specjalistycznego. Teraz do prac wykorzystuje również maszyny Doosan.

Fot. Doosan

Firma Grausch i Grausch Maszyny Budowlane Sp. z o.o. – dystrybutor Doosan w Polsce przekazała Hydrobudowie łącznie dziesięć maszyn Doosan – sześć wozideł przegubowych Doosan Moxy MT31 i cztery duże koparki gąsienicowe (dwie Doosan DX300 oraz dwie Doosan DX340). Wozidła MT31 o wadze 22,9 t, napędzane są sprawdzonym, mocnym silnikiem Scania DC9 zapewniającym moc 347 KM i ładowność 28 t. Wyposażone są w centralne smarowanie, kamerę cofania, burty tylne oraz stały napęd 6x6 dający stabilność i równy rozkład obciążeń.

Obecnie pięć wozideł Moxy pracuje przy budowie drogi ekspresowej S5 na odcinku Bojanowo – Rawicz, a jedno przy budowie hali sportowej w Toruniu.


Fot. Doosan

W ostatnich latach Hydrobudowa Polska wybudowała setki tysięcy metrów bieżących sieci kanalizacyjnej i wodociągowej, zmodernizowała ponad 20 oczyszczalni ścieków. Do największych zrealizowanych obiektów należy m.in. zakład unieszkodliwiania odpadów z nowoczesną sortownią śmieci, kompostownią, elektrownią biogazową oraz nową kwaterą odpadów o powierzchni ok. 12 ha w Gdańsku Szadółkach.

Wspólnie z inwestorem strategicznym – PBG, oraz ze spółkami z grupy Alpine, Hydrobudowa Polska zdobyła kontrakty na budowę trzech stadionów w Poznaniu, Gdańsku i Warszawie. Obecnie firma przejęła rolę lidera konsorcjum budującego Stadion Narodowy w Warszawie. Wachlarz zamówień Hydrobudowy powiększył się o kolejny sportowy kontrakt. Razem z PBG spółka rozpoczęła budowę wielofunkcyjnej hali w Toruniu. Konsorcja z udziałem Hydrobudowy Polska pozyskały w minionym roku kontrakty na budowę autostrad i dróg ekspresowych o łącznej wartości niemal 3,7 mld zł netto.


Fot. Doosan

W chwili obecnej trwają szeroko zakrojone prace przy budowie autostrady A4 Tarnów – Rzeszów, odcinek Krzyż – Dębica Pustynia, autostrady A1 Toruń – Stryków, odcinki Czerniewice – Brzezie i Brzezie – Kowal, budowie drogi ekspresowej S5 Poznań – Wrocław, odcinek Kaczkowo – Korzeńsko, obwodnicy Bojanowa i Rawicza, gdzie używane są m.in. koparki gąsienicowe Doosan DX300 i DX340 oraz wozidła Moxy.

Maszyny Doosan Moxy transportują materiał sypki ze składowiska zlokalizowanego w obrębie inwestycji. Załadunku dokonują koparki gąsienicowe DX300 i DX340. Cały czas trwają roboty mostowe, palowe (widać już przepusty ramowe) oraz przebudowa kolizji teletechnicznych, kanalizacyjnych i wodociągowych. Wykonywane są także drogi technologiczne zapewniające dojazd do obiektów.

Hydrobudowa Polska będąc kluczowym partnerem Grupy PBG patrzy w przyszłość z optymizmem. Duży udział w realizacji kontraktów na budowę odcinków autostrad A1 i A4 oraz drogi ekspresowej S5 daje możliwość dalszego rozwoju firmy, umacnia również pozytywny wizerunek firmy w Polsce i za granicą.

Źródło: Forum Budowlane, nr 7 (182) 2011

CZYTAJ WIĘCEJ

Wozidła nie do zdarcia



DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się
TEMAT MIESIĄCA
Narzędzia diamentowe do przecinarek ręcznych

Husqvarna oferuje narzędzia diamentowe do cięcia wszystkich materiałów budowlanych. Znajdują one zastosowanie we wszelkiego typu przecinarkach ręcznych i nie tylko. Szwedzki producent wytwarza elementy wyłącznie we własnych fabrykach. Dostępne są tarcze, pierścienie do przecinarek pierścieniowych, łańcuchowych, po standardowe tarcze diamentowe od mniej intensywnej pracy po najcięższe zastosowania. Czytaj dalej
POLECAMY