Urządzenia HMF dla każdej branży

Ocena: 0
3735
Żurawie przeładunkowe HMF znajdują zastosowanie praktycznie w każdej branży, gdzie zachodzi konieczność załadunku i rozładunku różnych elementów. Najbardziej popularne branże to: komunalna, energetyczna i oczywiście budowlana.

Żuraw HMF 8520-K8 z zamontowanym aluminiowym koszem o całkowitym wysięgu 29,5 m
Fot. HMF

Żurawie przeładunkowe w sektorze budowlanym wykorzystywane są do: budowy rurociągów, stawiania słupów energetycznych, budowy i utrzymania linii napowietrznych, załadunku/rozładunku różnych materiałów (np. nietypowych tafli szklanych), wykonywania odwiertów, podawania ładunków na daleki zasięg na niskich poziomach, konserwacji mostów, naprawy dachów.

W branży komunalnej żurawie firmy HMF pomagają m.in. w opróżnianiu pojemników przeznaczonych do selektywnej zbiórki surowców wtórnych. Do tego celu dysponują specjalną głowicą zamontowaną w ramieniu.

W przypadku energetyków, najbardziej pożądanym narzędziem pracy jest podnośnik koszowy. Żuraw przeładunkowy z zamontowanym aluminiowym koszem pozwala na swobodną pracę przy budowie, remontach, modernizacji i usuwaniu awarii napowietrznych linii energetycznych. Solidna i wytrzymała konstrukcja żurawi firmy HMF oraz wysokie parametry udźwigu przy zachowaniu wszystkich środków bezpieczeństwa gwarantują wysokie tempo pracy nawet przy pełnym załadunku. W połączeniu z podwoziem off-road pozwalają uzyskać funkcjonalny i ceniony przez ekipy energetyczne pojazd. Dodatkowe akcesoria np. zamontowany na ostatnim wysięgniku świder ziemny o średnicy 600 mm umożliwia wykonanie odwiertów o głębokości do 3 m pod słupy energetyczne, a wyciągarka hydrauliczna o uciągu dochodzącym do 30 t (w zależności od wielkości pojazdu) pomaga w wydostaniu się z ew. opresji.

Największą popularność żurawie firmy HMF zyskały oczywiście w branży budowlanej. Na rynku usług budowlanych, który jest coraz bardziej wymagający i szybko reaguje na zachodzące zmiany, obecnie ciężko sobie wyobrazić sprawny załadunek i rozładunek pojazdów bez popularnych HDS-ów.


Ciekawa propozycja dla firm posiadających już flotę pojazdów ciężarowych: żuraw HMF na doczepianej konsoli
Fot. HMF

Poza standardowymi żurawiami HMF Polska oferuje tutaj wszechstronne rozwiązanie w postaci demontowanej konsoli dla żurawi do 30 tm, umieszczonej na tylnym zwisie. Tam, gdzie nie ma potrzeby korzystania z żurawia, po odłączeniu konsoli uzyskuje się dodatkową ładowność oraz możliwość wywrotu do tyłu. Ponowne podłączenie konsoli jest proste i zajmuje wprawnemu kierowcy nie więcej niż 8–10 minut. Żuraw zamontowany na konsoli jest idealnym rozwiązaniem dla firm budowlanych już posiadających samochody z wywrotkami, które dzięki niemu uzyskują uniwersalny pojazd niższym nakładem finansowym.

Kombinacje pojazdów
Dzięki współpracy z czołowymi krajowymi producentami nadwozi firma HMF dostarcza również kombinacje pojazdów, w tym np. do transportu szkła wielkogabarytowego. To bardzo wyjątkowa branża, która potrzebuje specjalistycznego, ale i funkcjonalnego sprzętu służącego do przewozu m.in. szklanych tafli oraz różnego rodzaju kruchych struktur szklanych. W tym przypadku zastosowana zabudowa z system przesuwanej plandeki w połączeniu z żurawiem hydraulicznym HMF umożliwia transport nietypowych ładunków wymagających specyficznych rodzajów stojaków i zabezpieczeń oraz wolnej przestrzeni wokół rozładowywanego towaru, natomiast sam żuraw gwarantuje łatwy, szybki i efektywny rozładunek/załadunek.


Platforma z system przesuwanej plandeki Wesob Wecon i żurawiem hydraulicznym HMF 1800-K3
do przewozu szklanych tafli

Fot. HMF

Innym przykładem mogą być trzy żurawie firmy HMF zakupione przez Operatora Gazociągów Przesyłowych. Specjalistyczne samochody serwisowe z żurawiem HMF są doskonale przystosowane do prac ziemnych tj. układania rurociągów, a także pomocne przy konserwacji, remontach oraz rozbudowie instalacji gazociągowych.

Innowacyjne rozwiązania
Tak szerokie wykorzystanie w wielu branżach nie jest możliwie bez stosowania najnowszych rozwiązań konstrukcyjnych, w których HMF przoduje. Należą do nich wspomniana wyżej konsola, przeguby ósemkowe, umożliwiające pionową pracę żurawia bez spadku parametrów udźwigu, czy 15-stopniowy „przeprost” ramienia z wysuwami względem ramienia głównego. Są to także łożyska ślizgowe na obrocie żurawia (brak kąpieli olejowej daje mniejszą masę i niższe koszty eksploatacji), węże hydrauliczne prowadzone wewnątrz kolumny na złączu obrotowym, oraz innowacyjne systemy elektroniczne:
  • HDL – proporcjonalnie redukujący prędkość roboczą przy maksymalnym udźwigu,
  • RCL – nadzorujący pracę żurawia oraz urządzeń typu wciągarka, chłodnica oleju, sterowanie radiowe itp.,
  • EVS – odpowiedzialny za dynamiczny nadzór stabilności pojazdu (zgodny z nową dyrektywą maszynową),
  • CYBEL – czuwający nad prawidłowym rozsunięciem belek i podparcia siłowników pionowych w nogach podporowych żurawia (zgodny z nową dyrektywą maszynową).
HMF jako najwyższy priorytet przy konstruowaniu swoich urządzeń, dużo uwagi przykłada do bezpiecznej obsługi. Opatentowany przez firmę HMF system EVS monitorujący stabilność pojazdu, został wprowadzony przez HMF już w roku 1998 – 14 lat przed wejściem w życie obecnie obowiązującej dyrektywy maszynowej. EVS nadzoruje odchylenia pojazdu względem osi „x” i „y”, co zabezpiecza go przed niekontrolowanym momentem niestabilności, a w efekcie przed przewróceniem. Systemy RCL, IRC i EVS nieprzerwanie kontrolują pracę urządzenia i automatycznie zatrzymują je przed osiągnięciem niebezpiecznego zakresu pracy. Dodatkowo w żurawiach wyposażonych w system EVS, nie jest konieczne całkowite wysunięcie nóg podporowych. Jest to szczególnie istotne w momencie, gdy z powodu braku miejsca nie ma możliwości pełnego rozsunięcia belek. To właśnie dzięki systemowi EVS żurawie mogą być wykorzystywane z koszem do pracy na wysokości. Wszystkie urządzenia HMF występujące w tej konfiguracji przechodzą specjalistyczne „badanie typu” przeprowadzane przez jednostkę notyfikowaną. Opcja ta jest dostępna dla żurawi w klasie od 6 tm wzwyż.


Specjalistyczny pojazd dla branży gazociągowej z żurawiem HMF
Fot. HMF

Dodatkowy osprzęt
Nie bez znaczenia dla uniwersalnego zastosowania, jest dodatkowy specjalistyczny osprzęt. HMF proponuje tutaj: łyżki do materiałów sypkich, widły do palet, chwytaki, hak, dodatkowy wysięgnik tzw. Fly Jib oraz wymienione już wcześniej – wiertnicę, wciągarkę hydrauliczną i kosz.

Kosz wykonany z aluminium jest poziomowany elektrohydraulicznie i posiada certyfikat EN 280. Zasięg pracy w zależności od wielkości żurawia dochodzi do 33 m w pionie. Dzięki szybkozłączu na ostatnim segmencie wysięgnika, sprzęgnięcie kosza z ramieniem jest bardzo proste i może tego dokonać jedna osoba. Kosz standardowo zawiera skrzynkę na narzędzia, antypoślizgową podłogę oraz uchwyt na pilot zdalnego sterowania.

Właściwy dobór
Firma HMF Polska dysponuje zespołem specjalistów, którzy doradzają i pomagają w zakresie doboru żurawi, do pracy w konkretnej branży i zastosowaniu. W zależności od potrzeb indywidualnie dobierane są parametry techniczne: udźwig, zasięg, rodzaj podpór, kolor, rodzaj sterowania, kąt obrotu, dodatkowe systemy zwiększające możliwości użytkowe urządzenia, dodatkowy osprzęt. Przy oferowaniu określonego sprzętu brany jest pod uwagę rodzaj ładunku, charakter pracy oraz warunki, w których będzie użytkowany pojazd. Fachowe doradztwo obejmuje również stworzenie indywidualnego pełnego projektu (program Trailer Win) każdego żurawia i tym samym określenie możliwości zabudowy na każdym, nawet najbardziej wymagającym podwoziu o określonym DMC.

Forum Budowlane, nr 7 (194) 2012
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -

Polecane firmy

Polecamy

Polecamy

- Reklama -


Które z niżej wymienionych minikoparek są Ci najlepiej znane?















GŁOSUJ

Jakie znasz koparki kołowe z napędem elektrycznym?





GŁOSUJ