Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Trzy nowości Hitachi

Ocena: 0
2223
Hitachi Construction Machinery (Europe) NV wypuściła na rynek trzy nowe modele ładowarek kołowych serii ZW. ZW330, ZW370, ZW550 są pierwszymi ładowarkami, które znalazły się na rynku europejskim od czasu zawarcia (w październiku 2008 roku) sojuszu pomiędzy Hitachi Construction Machinery Co. Ltd., Kawasaki Heavy Industries Ltd., a TCM Co.

Ładowarka kołowa Hitachi ZW330
Fot. Hitachi


Wprowadzenie aż trzech nowych ładowarek kołowych jest bezpośrednim wynikiem wspólnego poszukiwania, rozwoju oraz inwestowania przez Hitachi w spółkę Kawasaki. Modele ZW oferują lepszą wydajność i sprawność, zwiększoną produktywność, przy jednoczesnym zapewnieniu komfortu i bezpieczeństwa, jak i zredukowanych kosztach utrzymania.

Ładowarki kołowe Kawasaki znane są z niezawodności i trwałości. Zbudowane na przestrzennej ramie z dolnym mocowaniem siłowników podnoszenia ramienia i dwoma siłownikami łyżki charakteryzują się dużą żywotnością.

Większa wydajność
Ładowarki ZW330, ZW370 i ZW550 wyposażone są w mocne i ekonomiczne silniki z dwoma różnymi ustawieniami: większa moc lub wydajność paliwa. Opcje te mogą zostać wybrane w zależności od zastosowania i mają na celu zwiększenie produktywności oraz wydajności.

Maszyny serii ZW wyposażone w system TPD (Torque Proportional Differential), który odpowiada za przeniesienie momentu na koła. Jest to szczególnie przydatne podczas pracy na nierównym terenie, takim jak wyrobiska skalne, czy podczas robót ziemnych. Dodatkowo ładowarki ZW370 i ZW550 wyposażone są w system kontroli trakcji, który automatycznie dopasowuje obroty silnika do aktualnych warunków pracy.

Komfort i bezpieczeństwo
Nowe modele ładowarek zaprojektowane zostały z myślą o operatorze. Kabina posiada wewnętrzne i zewnętrzne lusterka wsteczne, które zapewniają lepszą widoczność. Reflektory halogenowe zamontowane z przodu i z tyłu maszyny pozwalają na kontynuowanie pracy po zmierzchu.

Przestronna kabina, odpowiadająca standardom bezpieczeństwa ROPS/FOPS, zamocowana jest na elastycznych poduszkach, mających za zadanie absorbować wibracje powstałe w czasie operowania maszyną. Komfort pracy operatora zwiększa także całkowicie regulowany fotel.

System kontroli jazdy zapewnia bezproblemową obsługę oraz automatyczne dopasowanie w zależności od charakterystycznych uwarunkowań podłoża.


Ładowarka Hitachi ZW550
Fot. Hitachi


Mosty z zewnętrznymi, mokrymi hamulcami tarczowymi dysponują dużą mocą hamowania. Dodatkowo zdublowane przewody hamulcowe dla przednich i tylnych osi gwarantują bezpieczeństwo układu. System odcięcia sprzęgła może być dostosowywany do wymaganych warunków roboczych, np. praca na równym podłożu lub na pochyłościach.

Innymi elementami wyposażenia standardowego poprawiającego komfort i wygodę operatora są: regulowana kolumna kierownicza, klimatyzacja, ogrzewanie, samopoziomowanie łyżki, przycisk do zmiany kierunku jazdy, pojedyncza dźwignia zmiany biegów oraz przycisk redukcji przełożeń dla łatwej zmiany biegów. Poza tym dostępny jest szeroki zakres wyposażenia dodatkowego, jak: radio, schowek na rękawiczki, uchwyt na kubek oraz duży schowek – bagażnik.

Niskie koszty utrzymania
Rozwiązania konstrukcyjne zastosowane w nowych ładowarkach przyczyniają się do obniżenia zużycia paliwa i ogólnych kosztów. Komputerowo sterowany moduł kontroli silnika (ECM) odpowiada za diagnostykę. Narzędzia diagnostyczne firmy Cummins udostępniają do dokładnej analizy kluczowe dane o pracy silnika, co w konsekwencji pomaga zredukować ewentualne przestoje.

Zaawansowany hydrauliczny wentylator silnika dostosowuje obroty do zmian temperatury, redukując poziom hałasu i zużycie paliwa. Będący wyposażeniem standardowym wentylator silnika z automatycznym ciągiem wstecznym dysponuje możliwością ręcznego odchylenia wraz z obudową, co ułatwia czyszczenie chłodnicy.

System zarządzania obrotami ogranicza obroty silnika w czasie dłuższego przestoju maszyny redukując tym samym zużycie paliwa. Zwiększa też obroty silnika w celu szybkiego nagrzania maszyny w niskich temperaturach.

Kolejny system – wydajnego załadunku (ELS) polepsza trakcję na kołach w czasie nabierania ładunku, zwiększając produktywność przy niższym zużyciu paliwa.

Kształt i budowa łyżek stosowanych w ładowarkach są tak zaprojektowane, aby efektywnie nabierać i ładować materiał. Łyżki wzmocniono dla zwiększenia trwałości, a dodatkowe listwy tnące mocowane śrubami są łatwe do wymiany. Sworznie mocujące łyżkę wykonane jako pływające uszczelniono by zatrzymać smar wewnątrz i tym samym wydłużyć trwałość i zmniejszyć koszty utrzymania.

Silnik oraz filtry są łatwo dostępne dla serwisu i kontroli. Filtry i końcówki smarowe zgrupowano w celu ułatwienia wymiany i obsługi okresowej.

Zastosowany zaawansowany proces nakładania wielowarstwowych powłok lakierniczych zapewnia trwałe wykończenie, odporne na korozję i uszkodzenia.

Źródło: Forum Budowlane, nr 3 (166) 2010
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -