Technologia betonowania nawisowego - zastosowanie systemów ULMA

Ocena: 5
2566

Powstający w ramach budowy połączenia węzła autostrady A4 w Wierzchosławicach ze Strefą Aktywności Gospodarczej w Tarnowie nowy most nad Dunajcem posiada najdłuższe w Polsce przęsło realizowane w technologii betonowania nawisowego.

 

 

Do wykonania ustroju nośnego obiektu w części nawisowej firma ULMA zaproponowała 4 wózki CVS, których konstrukcja składa się z deskowania płyty dennej, opartego na belkach głównych DUPN500 spiętych kratownicami MK. Wózki wyposażone zostały w pompę hydrauliczną FPT, która obsługuje siłowniki do ich podnoszenia, poziomowania i przesuwania.

Dwa pozostałe odcinki realizacyjne, mosty dojazdowe M1 i M3, zostały zrealizowane przy użyciu systemu dźwigarkowego DSD/VM20. Deskowanie mostów oparto na wieżach T-60. Do realizacji fundamentów, przyczółków i podpór pośrednich wykorzystano deskowanie ramowe ORMA. Na każdym etapie prac deskowania były zabezpieczone kompletnymi systemami BHP a sprawną komunikację podczas prowadzenia prac zapewniał system BRIO.

Film z realizacji: https://www.youtube.com/watch?v=W7XONnNeHd8

Źródło: ULMA Construccion Polska S.A.

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -

Polecane firmy

Polecamy

Polecamy



Które z niżej wymienionych minikoparek są Ci najlepiej znane?















GŁOSUJ

Jakie znasz koparki kołowe z napędem elektrycznym?





GŁOSUJ