Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Still RC 40 do zastosowań zewnętrznych

Ocena: 0
2584
Firma Still, niemiecki producent wózków widłowych i rozwiązań intralogistycznych, poszerzyła paletę swoich produktów do zastosowań zewnętrznych. Do oferty trafiły wózki z silnikiem wysokoprężnym i gazowym z serii RC 40 z napędem przekładniowym w klasie udźwigu od 1,6 do 3,0 t.

Fot. Still

Still podkreśla tym samym swoje dążenie do oferowania produktów dostosowanych do wszelkich wymagań logistycznych. Jak wszystkie wózki tej marki, model RC 40 charakteryzuje się niezawodnością, łatwością obsługi i przemyślanymi rozwiązaniami.

Serią RC 40 firma Still kontynuuje sukces wózków z napędem przekładniowym, których pierwszym przedstawicielem był model R 40. W tym rozwiązaniu zamknięta hermetycznie hydrodynamiczna przekładnia przenosi siłę napędową na przednie koła. Z uwagi na ich znaczny rozmiar wózki te idealnie nadają się do zastosowań zewnętrznych, często spotykanych w branży budowlanej.

W odróżnieniu od znanego modelu RX 70, który został przystosowany do zapewnienia maksymalnej wydajności przeładunku przy najlepszej wydajności energetycznej, wózek RC 40 to doskonały wózek początkowy.

Idealny na trudne warunki
Seria RC 40 charakteryzuje się dużym prześwitem podłużnym i świetnie nadaje się do jazdy po nierównych drogach transportowych.

Wiele rozwiązań technicznych zmniejsza drgania odczuwane przez operatora: duże koła napędowe zmniejszają silne uderzenia o jezdnię, dach ochronny spoczywa na czterech gumowych amortyzatorach, a przestrzeń na nogi jest wyposażona w specjalną matę tłumiącą. Taka charakterystyka powoduje, że seria RC 40 idealnie sprawdza się w trudnych warunkach.


Fot. Still

Przyjazny dla operatora
Operator od razu poczuje się komfortowo w przestronnym wnętrzu wózka RC 40, który dostępny jest również z kabiną. Kąt pochylenia kolumny kierowniczej można dopasować do każdego wzrostu. Dźwigniami obsługowymi hydrauliki można wygodnie sterować z fotela operatora oraz z łatwością odczytać wskazania na wyświetlaczu. Komfort użytkowania podnoszą ergonomiczne rozwiązania jak np. praktyczna podkładka formatu DIN A4 czy uchwyt na napoje.

Duża przestrzeń na nogi zapewnia każdemu operatorowi swobodę ruchu. Z kolei pochylenie płyty podłogowej oraz nisko umieszczone pedały zapewniają komfortowe ułożenie stóp.

Bezpieczny
Bezpieczeństwo zaczyna się od dobrej widoczności. Panoramiczny widok z wózka RC 40 jest można powiedzieć wzorcowy – np. do przodu z nieograniczonym widokiem przez maszt. Bezpieczeństwo operatora zwiększa również szeroki i widoczny z góry stopień ułatwiający wsiadanie i wysiadanie.

Opcjonalne sterowanie bliźniaczymi pedałami ma dla operatora dwie zalety: po pierwsze możliwość zmiany kierunku jazdy stopą, po drugie bezpieczną obsługę podczas szybkiego podnoszenia i powolnej jazdy (w trybie impulsowym). Jeżeli operator naciska stopą na środek między dwoma pedałami, wówczas silnik wysokoprężny w zależności od położenia pedałów zwiększa swoją prędkość obrotową bez ruchu w przód bądź w tył (MoveControl). Ta wyjątkowa funkcja występuje tylko w RC 40.


Fot. Still

Klasyczny wózek z napędem przekładniowym ma tendencję do ruchu pełzającego przy wybieraniu kierunku jazdy. RC 40 zachowuje się bezpiecznie, ponieważ rusza dopiero, gdy przełącznik kierunku jazdy jest ustawiony w położeniu jazdy do przodu lub wstecz i naciśnięty jest pedał gazu.

Niewątpliwą zaletą, wpływającą na bezpieczeństwo jazdy, jest wysoka stabilność wózka podczas jazdy. Warto przy tym zwrócić uwagę na fakt, że efekt został osiągnięty bez zastosowania elektronicznych systemów wspomagających. Ułatwia to obsługę i obniża koszty użytkowania.

Łatwy w obsłudze
Wszystkie istotne elementy wózka RC 40 są łatwo dostępne w celu wykonania prostej konserwacji lub szybkiej usługi serwisowej. Maskę silnika można ustawić w położeniu pionowym, a płyta podłogowa jest łatwa w demontażu. Miejsca konserwacyjne/kontrolne są umieszczone przejrzyście w komorze silnika. Model RC 40 oferowany jest z 3-letnią gwarancją z limitem 4000 motogodzin.

Źródło: Forum Budowlane, nr 5 (180) 2011
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: