Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Stalowa wywrotka w wersji Light

Ocena: 0
2051
Naczepy wywrotki dla transportu budowlanego na krótkich trasach, z powodu dużych obciążeń oraz frekwencji rozładunków narażone są na szczególnie wysokie obciążenia. Muszą zatem być skrajnie wytrzymałe, osiągać wysoką ładowność, a przede wszystkim charakteryzować się niskim ciężarem własnym.

Naczepa wywrotka Schmitz Cargobull S.KI Light ze stalową muldą półokrągłą
Fot. Schmitz Cargobull


Do transportu naczepami o masie własnej poniżej 5 t używane mogły być dotąd wyłącznie pojazdy z muldą aluminiową. Aluminium jest jednak droższe od stali i charakteryzuje się, przy większej częstotliwości rozładunków, podwyższoną ścieralnością. W celu minimalizacji tzw. Life-Cycle-Costs konstruktorzy Schmitz Cargobull stworzyli wywrotkę, która pomimo stalowej konstrukcji należy do kategorii pojazdów Light. Nowa naczepa z odporną na ścieranie półokrągłą muldą stalową odznacza się zredukowanym ciężarem, a dodatkowo w połączeniu z lekkim podwoziem wykazuje masę całkowitą na poziomie 4990 kg (przy pojemności 24 m3). Pomimo niskiej masy własnej wywrotka jest bardzo stabilna. Dzięki zastosowaniu odpornej na ścieranie i zużycie stali, charakteryzuje się dużą trwałością, a tym samym dużą wartością odsprzedażową.

Schmitz Cargobull stosuje w swoich naczepach wywrotkach S.KI Light zoptymalizowaną pod względem ciężaru, trwałą, łatwą w naprawie i wytrzymałą stalową ramę pojazdu. Rama podlega ciągłemu rozwojowi i jest bardziej ekonomiczna w porównaniu z konstrukcją aluminiową. Rama stalowa z optymalnie rozmieszczonymi i odpornymi na odkształcenia poprzeczkami jest gwarancją bezpieczeństwa i stabilności pojazdu.

Forum Budowlane, nr 6 (193) 2012
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: