Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Skrzynia z żurawiem Palfinger PK 20.501L TEC 3

Ocena: 0
2036

Kontynuujemy prezentację zabudów wyprodukowanych przez firmę Graco. Tym razem jest to również skrzynia, ale w komplecie z hydraulicznym żurawiem przeładunkowym Palfinger PK 20.501L TEC 3. Całość została zrealizowana na dostarczonym przez zamawiającego podwoziu samochodu ciężarowego Volvo FH 6x4. Jest to kolejny przykład zabudowy żurawiowo-skrzyniowej przeznaczonej dla odbiorcy z sektora budowlanego.

Zabudowa żurawiowo-skrzyniowa wyprodukowana przez firmę Graco. W tej kompletacji znalazł się żuraw Palfinger PK 20.501L TEC 3 składany do transportu nad skrzynią z osprzętem w postaci hydraulicznie poziomowanych i obracanych wideł do palet

Fot. Graco

Podobnie jak w opisanych w „Forum Budowlanym” nr 6 i 7/2019, również w tym przypadku firma Graco wyposażyła zabudowę w skrzynię ładunkową. Tym razem ma ona długość 6600 mm i burty o wysokości 1000 mm. Standardowo szerokość skrzyni wynosi 2450 mm. Burty zrobione z profili aluminiowych – po dwie na stronę, wyposażono w słupki burtowe typu Kinnegrip z zamkami pionowymi dwupunktowymi wpuszczanymi w kłonice. Ściana przednia ze sklejki antypoślizgowej kończy się na wysokości kabiny i ma ścięte rogi. Podłogę skrzyni zrobiono ze sklejki antypoślizgowej o grubości 27 mm. Skrzynia ma obrzeźnice ze specjalnego profilu z uchwytami do mocowania pasów, po 10 sztuk z każdej strony, rozmieszczone równomiernie co 600 mm. Poprzeczki skrzyni wykonano z ceowników zimnogiętych ze stali o podwyższonej wytrzymałości.

Najważniejszym elementem, który wpływa na funkcjonalność zabudowy jest żuraw Palfinger. W opisywanej kompletacji jest to typ PK 20.501L TEC 3.

Należy do serii L, dedykowanej do montażu z tyłu pojazdu i przeładunku materiałów budowlanych. Żuraw charakteryzuje się momentem udźwigu 193,6 kNm (19,7 tm) dla wysięgu 8,5 m oraz zakresem obrotu 440°. W urządzeniu znalazły się znane i przydatne systemy Palfinger jak chociażby: HPSC – zaawansowany system kontroli stateczności w pełnym zakresie obrotu (360°) z bezstopniowym dostosowaniem udźwigu do aktualnego rozsunięcia podpór; TRAN 2 – kontroli położenia transportowego, gdy ramiona żurawia rozłożone są nad skrzynią; AUSW – kontroli podpór w położeniu transportowym; PAL 50 i NOT-AUS – system przeciwprzeciążeniowy i wyłącznik awaryjny. Cenionym rozwiązaniem jest poprowadzenie przewodów hydraulicznych do ramienia głównego wewnątrz kolumny oraz wewnętrzne pomiędzy ramieniem głównym i zginanym. Dzięki czemu są doskonale zabezpieczone przed uszkodzeniem.

Żuraw wyposażono w hydrauliczny osprzęt dla dwóch urządzeń roboczych np. chwytaka i rotatora (tzw. 5. i 6. funkcja). Demontowalny wymienny osprzęt stanowią w tym przypadku hydraulicznie poziomowane i obracane widły do palet (udźwig 2000 kg, długość zębów 1150 mm).

Wśród dodatkowego wyposażenia znalazły się m.in.: reflektor oświetlający pole pracy zamontowany fabrycznie na ramieniu zginanym, szerokie podpory wysuwane hydraulicznie o rozstawie 7,4 m oraz chłodnica oleju hydraulicznego.

Przed przekazaniem właścicielowi gotowej zabudowy, firma Graco zadbała o odbiór i badania UDT a także w swojej siedzibie w Płochocinie pod Warszawą przeszkoliła operatora w zakresie obsługi żurawia.

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: