Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Silniki Honda do zastosowań budowlanych

Ocena: 0
4801
Silniki Honda spełniają najbardziej restrykcyjne europejskie, jak i amerykańskie normy ochrony środowiska EPA i CARB. Najbardziej popularne należą do serii GX oraz iGX. Te niewielkie, jednocylindrowe jednostki można znaleźć m.in. w zagęszczarkach, pompach i agregatach prądotwórczych.

Do zastosowań budowlanych Honda proponuje głównie zmodernizowane i unowocześnione silniki GX. Szczególnie popularny jest GX200
Fot. Honda


Bauma 2016 11–17.04.2017
Stoisko A4.348

W porównaniu do poprzednich, dobrze znanych i cenionych modeli, silniki te wyposażono w elektroniczny moduł sterujący pracą zapłonu (zmienne fazy zapłonu), dzięki któremu moment zapłonu jest optymalnie dopasowany do obrotów. Poprawia to zdecydowanie efektywność pracy, zmniejszając zużycie paliwa, podnosząc kulturę pracy i osiągi. Unikalny kształt filtra powietrza zwiększa efektywność i obniża hałas emitowany do środowiska. Za zmniejszenie poziomu hałasu odpowiada również tłumik o specjalnym kształcie, który dodatkowo wpływa na zwiększenie żywotności.

Tzw. alert olejowy zabezpiecza silniki przed zatarciem lub nadmiernym zużyciem układu tłokowo-korbowego. Z kolei elektroniczna blokada obrotów maksymalnych chroni przed mechanicznym uszkodzeniem samej jednostki napędowej lub maszyny na skutek zbyt wysokich obrotów. W silnikach iGX system autodiagnostyki informuje o aktualnym stanie technicznym i ewentualnych przyczynach nieprawidłowej pracy. Silniki wyposażone są w systemy dekompresji co sprawia, że rozruch jest łatwy nawet przy niskich temperaturach.

Do zastosowań budowlanych Honda proponuje głównie zmodernizowane i unowocześnione silniki GX. Takie rozwiązania, jak wymieniony już wyżej zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu, zwiększenie stopnia sprężania, wydajniejszy gaźnik, cewka z elektronicznym ogranicznikiem obrotów, zapobiegającym przesterowaniu silnika, lżejszy układ korbowo-tłokowy, pozwoliły na zwiększenie mocy i momentu obrotowego, dalsze obniżenie zużycia paliwa oraz poziomu wibracji, i co cenne, zredukowanie poziomu emisji hałasu o 2 dB. Wszystkie modele spełniają najbardziej rygorystyczne normy emisji spalin, EPA fazy III. W porównaniu z wcześniej oferowaną wersją zmiany wprowadzono w ponad 80% elementów, które przestały być kompatybilne ze „starym” typem.


Dla bardziej wymagających odbiorców przeznaczone są silniki serii iGX w pełni sterowane komputerem. Na zdjęciu model iGX390

Fot. Honda

Działania takie oprócz wykorzystania w silnikach najnowszych rozwiązań technologicznych mają na celu ograniczenie procederu kopiowania. Wymiary i wygląd zewnętrzny gwarantują 100% wymienności z dotychczas produkowanymi silnikami GX.

Bardziej wymagający docenią silniki serii iGX w pełni sterowane komputerem. Oprócz wyżej wymienionych wspólnych funkcji jednostki iGX mają elektroniczny system regulacji przepustnicy, pozwalający na utrzymanie stałych obrotów w całym zakresie zmieniających się obciążeń. Silniki serii iGX są optymalnym wyborem dla szerokiej gamy profesjonalnych zastosowań. Doskonale sprawdzają się w agregatach prądotwórczych, gdzie bardzo dobra stabilizacja obrotów pozwala na uzyskanie idealnych parametrów wyjściowych. Inne zastosowania to maszyny budowlane, takie jak zagęszczarki płytowe, przecinarki do betonu, gdzie w układzie filtracji zastosowano wkład filtra powietrza o 6-krotnie wydłużonym okresie użytkowania.

Silniki GX i iGX mają wydłużone okresy międzyprzeglądowe, a także wydłużony do 3 lat okres gwarancji.

Źródło: Forum Budowlane, nr 3 (238) 2016
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: