Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Równiarki New Holland na polski rynek

Ocena: 0
2314
New Holland Construction od początku 2011 roku wprowadził nowe modele swoich równiarek, produkowane w Berlinie F106.7 i F156.7. Z konstrukcyjnego punktu widzenia są to nieustannie unowocześniane maszyny, ale nadal bazujące na koncepcji legendarnych równiarek O&K, tak zachwalanych i docenianych przez starszych operatorów.

Równiarka New Holland F156.7
Fot. New Holland


W Polsce sprzedaż, serwis lub wynajem równiarek New Holland oferuje HKL Baumaschinen Polska poprzez sieć 10 oddziałów na terenie całego kraju. Oferta HKL to bardzo ciekawe połączenie konfiguracji standardowej z niektórymi opcjami producenta. Efektem jest maszyna idealnie dostosowana do pracy na polskich placach budów. Taka równiarka to podstawowe narzędzie pracy w drogownictwie i przy pracach ziemnych.

Równiarkę New Holland można było zobaczyć na stoisku HKL podczas majowych targów Autostrada-Polska w Kielcach. Firma posiada w sprzedaży oba modele: F106.7 i F156.7, dostępne od ręki. Wagi operacyjne tych maszyn wynoszą odpowiednio 11–12 i 15–16 t, zależnie od wyposażenia. HKL na polski rynek sprowadza maszyny z napędem na wszystkie koła, ponieważ hydrostatyczny napęd przednich kół w połączeniu z napędem tylnym daję o 30% większą siłę pociągową. Często przydaje się to w ciężkich warunkach gruntowych, ponieważ znacząco zwiększa siłę spychającą. Jako osprzęt równający równiarki te, oprócz podstawowego lemiesza środkowego, są wyposażone w lemiesz przedni oraz tylny zrywak. Przedni lemiesz zapewnia rozściełanie materiału przy wstępnym poziomowaniu oszczędzając lemiesz środkowy. Natomiast tylny zrywak tnie trudnoskrawalne podłoża zanim potraktuje się je lemieszem środkowym. Na życzenie HKL wyposaża równiarki w system automatycznego smarowania Twin marki Groeneveld.




Elementy systemu automatycznego smarowania Twin marki Groeneveld montowanego w opcji
na równiarkach

Fot. HKL Baumaschinen

System automatycznego smarowania jest dobrym rozwiązaniem zarówno dla właściciela równiarki New Holland, jak i dla niej samej. Użytkownik wyposażając maszynę w Twin zmniejsza własne koszty operacyjne i skraca czasy przestojów. Tym samym zapewnia sobie szybki zwrot inwestycji. Równiarka smarowana w trakcie pracy w odpowiednich odstępach czasu i precyzyjnych dawkach jest znakomicie zabezpieczona przed szybkim zużyciem newralgicznych elementów np. zwrotnic, elementów układu skrętnego przedniej osi, czy też głównych punktów osi skrętu. Dzięki Twin nie dochodzi również do separacji smaru na mydło litowe i olej, co jest de facto szkodliwe zarówno dla systemu, jak i równiarki. Zwiększony komfort pracy odczuwa również operator, który aby przekonać się o tym czy istnieje już konieczność napełnienia zbiornika smarem, nie musi wcale opuszczać w tym celu kabiny. Te, jak i wiele innych, cennych informacji dostarcza mu zamontowany w kabinie wielofunkcyjny wyświetlacz, który pozwala także na zmianę cykli smarnych, nawet podczas pracy.

Równiarki New Holland w podstawowej konfiguracji HKL Baumaschinen Polska są maszynami uniwersalnymi. Poza docelową budową dróg i autostrad sprawdzają się przy utrzymaniu dróg gruntowych i leśnych. Z powodzeniem używane są do skarpowania, spychania, zrywania i wyrównywania czy odśnieżania, zachowując przy tym wysoką precyzję i wydajność pracy oraz zapewniając komfort operatorowi.

Źródło: Forum Budowlane, nr 6 (181) 2011
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -