Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Profesjonalne rozwiązania transportowe

Ocena: 0
1641

Firma PTM Polska zajmuje się dostarczaniem profesjonalnych rozwiązań z dziedziny technologii transportu różnorodnych ładunków, w tym również przeznaczonych dla branży budowlanej. Zaczynała w 2010 roku. Dzisiaj ma dział sprzedaży nowych i używanych pojazdów, własny magazyn części zamiennych oraz sieć serwisową na terenie całego kraju, składającą się z dwudziestu punktów.

Naczepa wywrotka typu rynna STAS Bx. W całości wykonana jest z aluminium. Wyróżnia się trapezoidalnym kształtem podłogi i bardzo niskimi kosztami utrzymania
Fot. STAS


PTM Polska jest wyłącznym dystrybutorem w Polsce takich marek, jak: STAS, Langendorf i Hueffermann. Ma zatem sporo do zaoferowania. Pełna lista naczep i przyczep jest na stronie internetowej PTM. My wybraliśmy kilka, naszym zdaniem najciekawszych, a przede wszystkim skierowanych do branży budowlanej.

Zacznijmy od dwóch aluminiowych naczep wywrotek STAS Bv i STAS Bx. Obydwie mają rozstaw ramy wynoszący 1600 mm, jest to najszersze podwozie na rynku, zapewniające też największą stabilność. Zaletą jest niska masa naczep bez ładunku (bez utraty na jakości konstrukcji), oraz podłoga zrobiona z jednego pełnego arkusza aluminium.

Naczepa STAS Bv jest idealnym rozwiązaniem dla tych, którzy przewożą zamiennie piasek, żwir i asfalt. Ten specjalnie wzmocniony pojazd pozwala lepiej i elastyczniej planować ładunki. Ma panelową konstrukcję skrzyni i skośną przednią ścianę. Gładkie, podwójne ściany z każdej strony wykonane z desek aluminiowych o szerokości 300 mm i grubości 30 mm z wpustem klamrowym jako połączenie. Dostępne są pojemności: 30, 35,5 i 39,5 m3, a na zamówienie także większe.

Naczepa STAS Bx ma rynnową konstrukcję skrzyni, i również skośną przednią ścianę. Podłoga o trapezoidalnym kształcie ma większą szerokość w tylnej części względem przedniej. Naczepa zdobyła liczne nagrody za najbardziej innowacyjny projekt. Wywrotka generuje najniższe koszty utrzymania na rynku, a jej zakup szybko się zwraca. Ma także do 30% większą odporność na zużycie w porównaniu z innymi wywrotkami rynnowymi (podłoga o grubości 8 mm ma twardość HB110). Dodatkowo dzięki aerodynamicznej budowie przynosi obniżenie zużycia paliwa do 2,5 l/100 km, co wpływa na wzrost rentowności inwestycji. Naczepa STAS Bx dostępna jest w pojemnościach 25,1 i 28,3 m3.

Naczepa Langendorf Flatliner do transportu prefabrykatów budowlanych w pionie
Fot. Langendorf


Dla tych co wolą konstrukcje stalowe, PTM Polska ma stalową naczepę firmy Langendorf typu rynna. W wykonaniu budowlanym dostępne są trzy pojemności do wyboru: 22,2, 24,3 i 26,9 m3. Cała zabudowa wykonana jest ze stali Hardox 450, podłoga z blachy o grubości 5 mm, ściany boczne o grubości 4 mm. Unikalne zalety tej naczepy to: podnoszona jedna oś (z autorskim mocowaniem Langendorf), klapa na zawiasach antywyłamaniowych z dwoma lub trzema ryglami do wyboru oraz oś wywrotu osadzona w ramie poniżej wysokości platformy, co obniżyło środek ciężkości.

Kolejne dwie propozycje z katalogu Langendorf, to naczepy niskopodwoziowe Lowbed i Inloader.

Naczepa Lowbed dostępna jest w wersji 3- lub 4- osiowej, w wielu opcjach: z osiami skrętnymi i podnoszonymi, z opuszczaną platformą, z najazdami stałymi, demontowalnymi, składanymi lub prostymi, ze sterowaniem hydraulicznym lub ręcznym. Przystosowana jest do 2- i 3-osiowych ciągników siodłowych. Zastosowano (tak jak w innych naczepach tego producenta) oryginalne zawieszenie pneumatyczne SAF z zastosowaniem zastrzałów przy wspornikach dla wzmocnienia nośności, która wynosi do 9 t/oś. W przypadku tej naczepy warto spytać o wyposażenie dodatkowe, które składa się aż z 19 pozycji, w większości są to najazdy.

Bardzo ciekawie prezentuje się 6-kołowa naczepa Inloader. Dostępna jest w trzech wersjach: Floatliner – do transportu tafli szklanych z plandeką górną, Flatliner – do transportu prefabrykatów betonowych, Flexliner – dwupokładowa z mechaniczną regulacją wysokości pokładu. Naczepy Inloader mają niezależne zawieszenie pneumatyczne (do 9 t/oś) i przystosowane są do 2-osiowych ciągników siodłowych.

Warto wspomnieć o jeszcze jednej unikalnej zalecie naczep Langendorf – przed nałożeniem lakieru podkładowego, wszystkie elementy ze stopu aluminiowego są czyszczone chemicznie specjalnym kwasem, a następnie odtleniane.

I na koniec przyczepa Hueffermann MultiCarrier. Konstrukcja nadwozia tego pojazdu została specjalnie zaprojektowana do transportu kontenerów i spełnia wszystkie wymogi rutynowych operacji kontenerowych. Można ją jednak wykorzystywać do transportu maszyn budowlanych. Przyczepę zaprojektowano w koncepcji all-in-one, aby zapewnić transport ładunków w ciasnych miejscach i wykorzystać ją np. do zaopatrzenia placów budowy w centrach miast. Przyczepa przeznaczona jest do przedniego załadunku. Nie są więc wymagane manewry związane z tylnym załadunkiem. Aby bezpiecznie skorzystać z przyczepy, przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniej stabilności, w samochodzie ciężarowym nacisk na przednią oś musi wynosić co najmniej 20%. Również w tym przypadku, tak jak dla innych przyczep i naczep, PTM Polska udostępnia wiele opcji dodatkowych, z których warto skorzystać, aby ułatwić sobie pracę.

Przyczepa Hueffermann MultiCarrier przystosowana do przewozu ładowarki teleskopowej
Fot. Hueffermann


Pełna gama naczep i przyczep to ponad 100 modeli w różnych konfiguracjach z profesjonalnym doradztwem załogi PTM Polska.

AK

Źródło: Forum Budowlane, nr 5 (240) 2016
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -