Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Polskie naczepy ze światowymi aspiracjami

Ocena: 0
2092

Demarko Special Trailers to ceniony polski producent i dostawca naczep. Obecnie ukierunkował swoją produkcję na naczepy specjalistyczne, niskopodwoziowe, platformowe i z obniżonym pokładem. Pojazdy trafiają na rynek nie tylko pod nazwą własną, ale wytwarzane są również dla innych marek, m.in. z Niemiec, Holandii, czy krajów skandynawskich. Firma prowadzi działalność od 1989 roku.

3-osiowa niskopodwoziowa naczepa serii ST z zagłębieniami na koła i łyżkę koparki kołowej wyprodukowana przez Demarko Special Trailers dla odbiorcy w Polsce

Fot. Demarko Special Trailers

Początkowo Demarko Special Trailers dostarczał bardzo proste konstrukcje. Pierwsza naczepa miała 3-osie (dwie stałe i jedną nadążną), była 1-krotnie rozciągana, typu semi. Z biegiem lat firma rozwinęła biuro konstrukcyjne oraz zdolności technologiczne. Rozbudowała park maszynowy, który zapewnia wysoką powtarzalność i jakość produkcji, a przede wszystkim pozwala na samodzielne wykonywanie elementów stalowych. Dzięki temu stała się możliwe uzyskanie korzystnych terminów dostaw, a także produkcja coraz bardziej zaawansowanych konstrukcji.

Własne zaplecze techniczno-konstrukcyjne pozwala na dostosowanie pojazdu w 100% do wymagań zamawiającego, tzw. „szycie na miarę”. Demarko

Special Trailers stara się spełniać wszystkie wymagania, w tym dotyczące mocowania ładunku, sposobu rozciągania naczepy, miejsca blokady rozciągu, rodzaju osi, wysokości pokładu ładunkowego, wysokości szyi i sprzęgu, a także łatwości obsługi i serwisu, czy funkcjonalności i estetyki wykonania. Problemem nie jest wykonanie np. zagłębień na koła lub osprzęt dla konkretnej maszyny budowlanej.

Do portfolio firmy trafiły naczepy ze skrętem hydraulicznie wymuszonym, naczepy typu tiefbett z odpinaną łabędzią szyją i regulowaną wysokością sprzęgu, także naczepy 10-osiowe. Bardzo popularne są hydraulicznie poszerzane pokłady ładunkowe, Hydra-deck (operacja zajmuje mniej niż jedną minutę).

Obecnie Demarko Special Trailers pracuje nad niezależnym hydraulicznym zawieszeniem wahliwym oraz nad własnym hydraulicznym systemem skrętu. System ma być maksymalnie uproszczony, łatwy w obsłudze, a tym samym mniej podatny na usterki. Koszt zakupu ma być niski, a to dzięki temu, że produkcja będzie się obywała we własnym zakładzie w Bytomiu.

W 30-lecie swojej działalności Demarko Special Trailers dysponuje rozbudowaną siatką przedstawicieli handlowych w całej Europie. Tworzy konstrukcje, które z powodzeniem mogą rywalizować jakościowo z zachodnią konkurencją. Ma aspiracje, aby należeć do grona najlepszych producentów specjalistycznych naczep niskopodwoziowych na świecie.

Źródło: Forum Budowlane, nr 6 (277) 2019

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: