Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Pojazdy transportowe Fliegl

Ocena: 4.4
2538
Szerokie spektrum naczep i wywrotek produkcji Fliegl Fahrzeugbau GmbH pozwala na ekonomiczne rozwiązanie każdego problemu transportowego. Oprócz standardowych pojazdów z produkcji wielkoseryjnej firma realizuje również indywidualne zamówienia. W Polsce naczepy Fliegl oferuje autoryzowany dealer – spółka Lux Truck z Siechnic.

Fot. Fliegl

Naczepy niskopodwoziowe
Pojazdy niskopodwoziowe Fliegl przeznaczone są do transportu konstrukcji budowlanych, maszyn i innych nietypowych elementów. W zależności od przeznaczenia i miejsca pracy mogą mieć od jednej do kilku osi oraz ładowność od 6 do 60 t.

W bogatej ofercie wyróżnia się seria z prostą, przelotową powierzchnią ładunkową, z możliwością dodatkowego poszerzenia. Zapewnia ona dużą elastyczność transportu oraz umożliwia optymalny rozkład ciężaru na oś przednią i tylną, co wpływa na większą stabilność podczas jazdy. Wysokość powierzchni ładunkowej wynosi tylko 900 mm. Uniwersalne możliwości wykorzystania mogą być rozszerzane przez dodatkowe, indywidualne opcje wyposażenia, np. burty.

Do różnorodnych zastosowań, w tym także do transportu ciężkich maszyn budowlanych, przeznaczone są pojazdy z wnęką na koła.

Program pojazdów niskopodwoziowych zawiera wiele różnych opcji i przemyślanych rozwiązań w zakresie transportu ciężkiego i budowlanego: pojazdy są dostępne w wielu konfiguracjach osi i układu kierowniczego, a na życzenie mogą mieć możliwość teleskopowego rozsuwania do 7 m. Do wyrównania wysokości między powierzchnią ładunkową, a przejściową służy przesuwana nakładka.

Specjalnie do przewozu maszyn budowlanych przeznaczony jest niskopodwoziowy, czteroosiowy pojazd siodłowy o ładowności 46 t. Jego szerokość może być w razie potrzeby zwiększona z 2520 do 3000 mm. Pojazd ma dzieloną rampę najazdową, wykonaną ze stali obitej drewnem, która może być przesuwana na boki do szerokości 3000 mm i wysuwana poza długość pojazdu. Rampy mają długość 3600 mm i szerokość 750 mm.

Wywrotki siodłowe
Rodzina naczep wywrotek Fliegl wyróżnia się różnorodnością, innowacyjnymi detalami i indywidualnym wykonaniem, w zależności od przeznaczenia. Ich cechą charakterystyczną jest doskonała równowaga podczas jazdy i wysoka stateczność w czasie rozładunku. Odpowiadają za to następujące parametry: rozstaw kół 2140 mm, odległość środka uresorowania od osi środkowej 1400 mm (z wyjątkiem wywrotek Light).


Fot. Fliegl

Wywrotka Stone Master jest odpowiedzią firmy Fliegl na najwyższe wymagania dotyczące transportu budowlanego. Skrzynia wykonana jest jako konstrukcja samonośna ze stali o wysokiej odporności na ścieranie, dno ma grubość 6 mm (5 mm w wersji Light), a ściany boczne 4 mm. Wszystkie spawy wykonywane są całkowicie automatycznie z dużą precyzją. Blachy dna są łączone na 50-milimetrowe zakładki – pęknięcie jest więc wykluczone nawet przy ekstremalnym obciążeniu.

Masa własna modelu Stone Master zaczyna się od 6500 kg, a Stone Master Light od 5800 kg. Jeszcze lżejsze są wersje aluminiowe o masie własnej od 4700 kg.

Skrzynie w wykonaniu stalowym mają pojemność od 24 do 60 m³. Są one niezwykle wytrzymałe – dno wzmocnione jest wręgami w kształcie litery U, a ściany boczne dostępne w różnych grubościach, mają wzmocniony profil górny.

Wywrotki aluminiowe dzięki niskiej masie własnej umożliwiają uzyskanie większej ładowności. Producent oferuje je w wielkościach od 25 do 60 m³ oraz w postaci wielkogabarytowej wywrotki o pojemności 84 m³. Do produkcji tych zabudów stosowane jest aluminium o klasie twardości 110 wg Brinella.

Jako dodatkowe wyposażenie wywrotek dostępne są: automatyczne opuszczanie przy wyładunku, oś podnoszona, zwijana plandeka, hamulec do wyładunku asfaltu, różne siłowniki, hydrauliczna burta tylna i wiele innych.

Źródło: Forum Budowlane, nr 7 (170) 2010
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: