Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Naczepy specjalistyczne Demarko Special Trailers

Ocena: 4.4
2621

Jednym z rodzimych producentów specjalistycznych naczep niskopodwoziowych jest Demarko Komarec Sp. J. ze Świętochłowic. Firma w swojej ofercie prezentuje naczepy jedno-, dwu-, trzy-, a nawet czterokrotnie rozciągane, których całkowita długość przekracza 40 m.

Naczepa Demarko Special Trailers z zagłębionym pokładem do transportu maszyn budowlanych
Fot. Demarko Komarec


Paleta produktowa Demarko Special Trailers została podzielona na trzy serie:

  • ST i STL (naczepy niskopodwoziowe typu Semi),
  • LD (naczepy z obniżonym pokładem ładunkowym). Seria ta dodatkowo podzielona na dwie podgrupy: LDR z odpinaną szyją oraz LDF ze stałą szyją,
  • PL (naczepy platformowe) z podgrupami: PLM – obejmującą naczepy typu Mega-Neck z pokładem ładunkowym, którego wysokość nieznacznie przekracza 1 m od podłoża oraz PLF – całkowicie płaskie.

Portfolio uzupełniają przyczepy z dyszlem obrotowym oraz centralnym.
Demarko Komarec jest firmą z rodzinnymi tradycjami, której początki sięgają już ponad 20 lat wstecz. Wraz z biegiem czasu wyspecjalizowała się w laserowej obróbce stali by ostatecznie stać się również producentem naczep specjalistycznych aktywnie prowadzącym działania na rynkach nie tylko polskim, ale również międzynarodowym.

Do produkcji naczep Demarko Komarec wykorzystuje tylko i wyłącznie stale o podwyższonych własnościach wytrzymałościowych. Własne zaplecze inżynieryjno-konstrukcyjne pozwala na dowolne skonfigurowanie opcji dodatkowych tak, aby wszystkie naczepy Demarko Special Trailers wyjeżdżające z zakładu w jak najlepszym stopniu spełniały wymagania stawiane przez nabywców. Naczepy ze Świętochłowic standardowo wyposażone są w 2 do 10 osi w różnych konfiguracjach: stałe, samoskrętne lub ze skrętem hydraulicznie wymuszonym. Szeroki wachlarz opcji polepsza warunki eksploatacyjne zmniejszając zużycie opon oraz ułatwia manewrowanie naczepą w najbardziej ciasnych zakrętach, pozwalając precyzyjnie wyminąć przeszkodę.

Na długiej liście opcji dodatkowych jedną z ważniejszych pozycji są najazdy. W zależności od potrzeb przewoźników mogą być 3-, 4- lub 5-metrowe, podnoszone i opuszczane za pomocą siłowników hydraulicznych. Zasilane są miniagregatem montowanym tak, aby nie umniejszał walorów użytkowych naczepy. Ponadto Demarko oferuje możliwość stosowania najazdów aluminiowych, które mogą być dowolnie stosowane także z innymi naczepami wyposażonymi w kompatybilne uchwyty.

3-osiowa, rozciągana naczepa Demarko Special Trailers z osprzętem do transportu długich elementów
Fot. Demarko Komarec


Standardowe projekty naczep Demarko Special Trailers mają dokumentację niezbędną do zarejestrowania na terenie Unii Europejskiej. Wymiary, wagi oraz parametry techniczne pozwalają także na uzyskanie specjalistycznych zezwoleń nie tylko w Polsce, ale i w Niemczech czy innych krajach.

Demarko Special Trailers to także nowatorskie rozwiązania technologiczne. Szerokość pokładów ładunkowych waha się w zakresie 2500–2550 mm, lecz zazwyczaj nabywcy decydują się na zastosowanie wysuwanych teleskopowo profili, zwiększających szerokość pokładu do 3 m.

Konstruktorzy usprawnili proces poszerzenia platformy ładunkowej dzięki zastosowaniu hydraulicznie rozsuwanych paneli, które kierowca jest w stanie samodzielnie rozsunąć do potrzebnego mu wymiaru w czasie poniżej minuty. W chwili obecnej biuro projektowe Demarko Komarec prowadzi zaawansowane prace nad podwoziem z niezależnym zawieszeniem.

Jacek Mańka
Demarko Komarec Sp. J.

Źródło: Forum Budowlane, nr 9 (232) 2015

 

 

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -

Polecane firmy

Polecamy

Polecamy

Które z niżej wymienionych minikoparek są Ci najlepiej znane?















GŁOSUJ

Jakie znasz koparki kołowe z napędem elektrycznym?





GŁOSUJ