Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Naczepy specjalistyczne Demarko Special Trailers

Ocena: 0
1953
Demarko Komarec Sp. J. jest producentem specjalistycznych naczep niskopodwoziowych i platformowych dla transportu ponadgabarytowego oraz ponadnormatywnego marki Demarko Special Trailers. W stałej ofercie ma ok. 50 typów naczep o ładowności od 20 do ponad 100 t. Zaletami pojazdów jest bogate wyposażenie standardowe oraz szeroki wachlarz opcji dodatkowych.

Fot. Demarko Komarec

Mając na uwadze najbardziej wyśrubowane wymagania użytkowników Demarko Komarec oferuje naczepy w konfiguracji od 2 do 8 osi, jedno-, dwu-, trzy- a nawet czterokrotnie rozciągane konstrukcje z osiami nadążnymi, jak i z hydraulicznym układem jezdnym, o ładowności przekraczającej 100 t.

Standardowa długość naczep niskopodwoziowych marki Demarko Special Trailers nie przekracza 13,4 m, a szerokość – 2,55 m. Podstawowe wyposażenie naczep zawiera nogi podporowe (jedna para na przedzie i jedna na tyle); kieszenie na kłonice w profilu brzegowym naczepy, pierścienie do mocowania i zabezpieczania ładunku o nośności od 5 t do nawet 25 t.

Podłoga jest wykonana z twardego drewna i wzmocniona stalowymi profilami typu omega. W przypadku, gdy wymagane jest obniżenie masy całej naczepy stosowane są stale o ulepszonych własnościach wytrzymałościowych – np. S690QL lub Domex.

Demarko Komarec produkuje również pojazdy typu „tiefbett” (z możliwością odpięcia szyi i wjazdu ładunku od przodu naczepy), jak i platformy mające od 2 do 8 osi. W zależności od przeznaczenia i rodzaju przewożonych ładunków, naczepy wyposażone są w osie nadążne lub ze skrętem hydraulicznie wymuszonym. Mogą być o stałej długości lub rozciągane nawet 4-krotnie, co pozwala uzyskać długość pokładu ładunkowego przekraczającą 40 m.

Dzięki specjalnym, teleskopowo wysuwanym poszerzeniom możliwy jest transport ładunków, których szerokość przekracza 3 m.

W przypadku konieczności uzyskania wysokości do jazdy niższej niż standardowo oferowane 900 mm stosuje się m.in. koła z oponami w rozmiarze 205/65R17.5. Co więcej, naczepa może być przystosowana do przewozu maszyn budowlanych przez wykonanie zagłębień na koła oraz kanału na ramię koparki.


Fot. Demarko Komarec

Szeroka gama produktów Demarko Special Trailers zawiera także naczepy sterowane bezprzewodowym pilotem z osiami o skręcie hydraulicznie wymuszonym, zapewniającym łatwiejsze manewrowanie naczepą oraz oszczędności wynikające z niższego zużycia opon. Wszystkie naczepy dodatkowo mogą być wyposażone w kompletne systemy ostrzegawcze, oraz wiele innych przydatnych akcesoriów, np. skrzynia narzędziowa, kliny pod koła, deski na poszerzenia, kłonice, burty aluminiowe i inne.

Uzupełnieniem oferty jest bogaty wybór najazdów – zarówno dostawianych aluminiowych (do 32 t obciążenia) jak i hydraulicznych 3-, 4-, 5- metrowych mocowanych na stałe na tyle naczepy z możliwością posuwu bocznego, podnoszenia i opuszczania za pomocą siłowników hydraulicznych.
Naczepy Demarko Special Trailers znajdują zastosowanie głównie w firmach zajmujących się transportem ponadnormatywnym, budownictwem drogowym, infrastrukturą kolejową, a także wynajmem ciężkich maszyn budowlanych.

Forum Budowlane, nr 5 (204) 2013
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -