Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Naczepy Fliegl do transportu maszyn

Ocena: 0
5429

Fliegl jest jednym z najbardziej wszechstronnych niemieckich producentów sprzętu do ciężkiego transportu. W bogatej ofercie ma nie tylko naczepy wywrotki, z których w branży budowlanej jest najbardziej znany, ale także całą gamę naczep i przyczep niskopodwoziowych przeznaczonych do transportu maszyn budowlanych.

Przyczepa trzyosiowa DTS 300 z prostą podłogą. Za pomocą wysuwanych belek jej pokład można poszerzyć do 3 m
Fot. Fliegl


Gama naczep obejmuje zarówno lekkie, centralnoosiowe (z dwoma osiami) przyczepy wyposażone w rozkładane najazdy nadające się do przewożenia niewielkich koparek, ładowarek lub wózków widłowych, przez dwu- i trzyosiowe (z przednią osią kierowaną) przyczepy platformowe z najazdami do transportu maszyn średniej wielkości, aż po niskopodwoziowe naczepy typu tiefbet mające dwie, trzy lub więcej osi oraz hydraulicznie rozkładane najazdy. Większość tych dużych pojazdów ma podłogi wyłożone grubą warstwą drewna, możliwość poszerzenia pokładu, a także system uchwytów do mocowania ładunku.

Sprawdzoną, od dawna produkowaną, jest niskopodłogowa przyczepa trzyosiowa DTS 300 z osiami SAF. Ma mechaniczne zawieszenie i bębnowe hamulce. Jej pokład można dzięki wysuwanym belkom poszerzyć do 3 m, przy transportowaniu ponadgabarytowej maszyny. W komplecie wyposażenia są najazdy i uchwyty do mocowania ładunku: osiem par 10-tonowych i siedem par 5-tonowych. Rama jest całkowicie ocynkowana. DTS 300 występuje także w wersji z prostą, wydłużoną podłogą. Długość przestrzeni załadunkowej wynosi wtedy 8,2 m.

Przyczepa TTS. Serię wyróżnia szerokość wewnętrzna wynosząca 2050 mm
Fot. Fliegl

Uzupełnieniem gamy produktów stworzonych dla branży budowlanej jest seria przyczep TTS. Mają one ładowność od 4100 do 8500 kg. Wyróżnia je szerokość wewnętrzna wynosząca 2050 mm. Standardowa 3-osiowa naczepa niskopodwoziowa SDS 470 jest seryjnie wyposażona w 10-tonowe uchwyty do mocowania ciężkich maszyn. Opcjonalnie trzecia oś jest skrętna z możliwością blokowania. Naczepa jest wyposażona w najazdy 2800x750 mm, w 12 par 5-tonowych uchwytów do mocowania ładunku oraz 10 par 10-tonowych. Jej dolny pokład został poszerzony do 3 m.

Do transportu wózków widłowych, ładowarek, podnośników nożycowych, czy koparek można użyć naczepy niskopodwoziowej LiftMaster. W jej przypadku najważniejszym elementem jest podłoga wykonana z kratownicy. Pracę znacznie ułatwiają hydrauliczne najazdy oraz niezależne hydrauliczne zawieszenie, dzięki czemu można swobodnie ustawić wysokość dolnego pokładu do aktualnych wymagań. Naczepa ma DMC wynoszącą 47 t, a jej masa własna to 11800 kg. Dopuszczalna ładowność wynosi 35 t.

Naczepa niskopodwoziowa LiftMaster. Ma dopuszczalną ładowność 35 t
Fot. Fliegl

Naczepa ma szerokość 2,5 m, a jej wysokość załadunkowa wynosi tylko 890 mm. To obecnie najbardziej specjalistyczna naczepa w tym segmencie. Ma własny układ hydrauliczny i zawieszenie pneumatyczne. Bardzo funkcjonalna jest ostatnia oś z wymuszonym skrętem. W tym modelu Fliegl zastosował osie BPW. Do wsparcia konstrukcji użyto dwuzakresowych nóg podporowych. Dzięki nim możliwe jest np. podjechanie do rampy i ustabilizowanie pokładu na jej wysokości. LiftMaster 470 T ma własną wyciągarkę elektryczną na górnym pokładzie o uciągu 5,5 t, z liną o długości 35 m. Wyciągarka sterowana jest za pomocą pilota. Jest to praktyczne rozwiązanie w momencie, gdy konieczne jest załadowanie np. zepsutej maszyny.

Źródło: Forum Budowlane, nr 4 (251) 2017

 

 

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: