Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Naczepy Demarko Special Trailers

Ocena: 0
1746
Demarko Komarec Sp. J. jest producentem specjalistycznych naczep niskopodwoziowych i platformowych dla transportu ponadgabarytowego oraz ponadnormatywnego marki Demarko Special Trailers. Zaletami pojazdów jest bogate wyposażenie oferowane w standardzie oraz szeroki wachlarz opcji dodatkowych.

Fot. Demarko Komarec

Wychodząc naprzeciw najtrudniejszym i najbardziej skomplikowanym wymaganiom użytkowników Demarko Komarec oferuje naczepy w konfiguracji od 2 do 8 osi. Jedno-, dwu-, trzy- a nawet czterokrotnie rozciągane konstrukcje z osiami nadążnymi, jak i z hydraulicznym układem jezdnym, mogące mieć ładowność przekraczającą 100 t.

Standardowa długość naczep niskopodwoziowych marki Demarko Special Trailers nie przekracza 13,4 m, a szerokość – 2,55 m. Podstawowe wyposażenie naczep zawiera nogi podporowe (jedna para na przedzie i jedna na tyle); kieszenie na kłonice w profilu brzegowym naczepy, pierścienie do mocowania i zabezpieczania ładunku o nośności od 5 t do nawet 25 t.

Podłoga jest wykonana z twardego drewna i wzmocniona stalowymi profilami typu omega. W przypadku, gdy wymagane jest obniżenie masy całej naczepy stosowane są stale o ulepszonych własnościach wytrzymałościowych – np. S690QL lub Domex.

Demarko Komarec produkuje również pojazdy typu „tiefbett” (z możliwością odpięcia szyi i wjazdu ładunku od przodu naczepy), jak i platformy mające od 2 do 8 osi. W zależności od przeznaczenia i rodzaju przewożonych ładunków, naczepy wyposażone są w osie nadążne lub ze skrętem hydraulicznie wymuszonym. Mogą być o stałej długości lub rozciągane nawet 4-krotnie, co pozwala uzyskać długość pokładu ładunkowego przekraczającą 40 m.

Aby umożliwić przewożenie ładunków o jeszcze większych wymiarach, istnieje możliwość zastosowania specjalnych poszerzeń aby uzyskać szerokość pokładu ładunkowego od 3 do 3,5 m.

W przypadku konieczności uzyskania wysokości do jazdy niższej niż standardowo oferowane 900 mm stosuje się m.in. koła z oponami w rozmiarze 205/65R17.5. Co więcej, naczepa może być przystosowana do przewozu maszyn budowlanych przez wykonanie zagłębień na koła oraz kanału na ramię koparki.


Fot. Demarko Komarec

Szeroka gama produktów Demarko Special Trailers zawiera także naczepy sterowane bezprzewodowym pilotem z osiami o skręcie hydraulicznie wymuszonym zapewniającym łatwiejsze manewrowanie naczepą oraz oszczędności wynikające z niższego zużycia opon. Wszystkie naczepy dodatkowo mogą być wyposażone w kompletne systemy ostrzegawcze, oraz wiele innych przydatnych akcesoriów, np. skrzynia narzędziowa, kliny pod koła, deski na poszerzenia, kłonice, burty aluminiowe i inne.

Uzupełnieniem oferty jest bogaty wybór najazdów – zarówno dostawianych aluminiowych (do 32 ton obciążenia) jak i hydraulicznych 3-, 4-, 5- metrowych mocowanych na stałe na tyle naczepy z możliwością posuwu bocznego, podnoszenia i opuszczania za pomocą siłowników hydraulicznych.

Naczepy Demarko Special Trailers znajdują zastosowanie głównie w firmach zajmujących się transportem ponadnormatywnym, budownictwem drogowym, infrastrukturą kolejową, a także wynajmem ciężkiego sprzętu budowlanego.

Forum Budowlane, nr 11 (197) 2012
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -