Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Naczepomania z nowościami

Ocena: 0
2580

II edycja Naczepomanii odbyła się tym razem na terenie Atlas Areny w Łodzi, pod hasłem „Bezpieczna Naczepa”, z udziałem dużo większej liczby wystawców i oczywiście naczep, niż przed rokiem. Trwała dwa dni. Nie zabrakło nowości, w tym również skierowanych do branży budowlanej. Wystawę odwiedzili przedstawiciele blisko 100 firm, mających łącznie ponad 2500 ciężarówek.

 

Podczas Naczepomanii polską premierę miała naczepa wywrotka stalowa STAS U-Rockstar

Fot. Forum Budowlane

Do aktywnego zwiedzania wystawy zachęcał Tomasz Bartoszewicz, dyrektor zarządzający PTM Polska (z lewej). Imprezę prowadził dziennikarz Andrzej Borowczyk

Fot. Forum Budowlane

Przypomnijmy inicjatorem Naczepomanii jest Tomasz Bartoszewicz, dyrektor zarządzający PTM Polska, który rozpoczął imprezę, przedstawił program oraz podziękował wystawcom i zachęcał do aktywnego zwiedzania: „Podczas tegorocznej edycji prezentujemy wiele ciekawych pojazdów i rozwiązań. Do dyspozycji jest kilka stref tematycznych – strefa ciężarówek i komponentów, w tym rozwiązań telematycznych, a także strefa klientów VIP, którzy zgodzili się, przy występującym dziś w Polsce dużym natężeniu prac transportowych, wyłączyć z ruchu swoje pojazdy i kierowców.”

Uwagę zaproszonych gości przyciągały przede wszystkim te naczepy, które podczas Naczepomanii miały w Polsce swoją premierę, a więc: stalowa wywrotka budowlana STAS U-Rockstar; dedykowana dla sektora budowlanego naczepa BMI Ejector ze ścianą wypychającą Rock Pusher; naczepa BMI Metal Mover ruchoma podłoga stalowa V9 Keith Walking Floor do złomu gabarytowego; 2-osiowa naczepa niskopodwoziowa Emtech typu Tiefbett z hydraulicznie skrętnymi osiami.

Branżę budowlaną (chociaż nie tylko) powinna zainteresować naczepa BMI Ejector. Z zewnątrz wyglądająca jak wywrotka typu rynna, ale prezentująca odmienne podejście do wyładunku. Nie odbywa się on bowiem tradycyjnie, ale poprzez wypychanie materiału w poziomie za pomocą ruchomej ściany z siłownikiem. Rozwiązanie jest bardzo lubiane w Anglii i oczywiście  w Irlandii, skąd pochodzi jej producent. Jak się dowiedzieliśmy w Polsce są już pierwsi zainteresowani zakupem takiej naczepy „wywrotki”. Co prawda jest droższa od standardowej, ale ma wiele zalet, w tym możliwość dozowania materiału podczas rozładunku, a także brak problemu z jego przymarzaniem do dna skrzyni. Prezentowana na Naczepomanii wersja wyposażona była w plandekę zasuwaną za pomocą silnika.

Niskopodwoziowa naczepa FGM w wersji z zagłębieniami na koła. Jej długość to 10,04 m

Fot. Forum Budowlane

Kolejna nowość dedykowana dla sektora budowlanego – naczepa wywrotka ze ścianą wypychającą BMI Rock Pusher

Fot. Forum Budowlane

2-osiowa naczepa niskopodwoziowa Emtech typu Tiefbett z hydraulicznie skrętnymi osiami

Fot. Forum Budowlane

Specjalistyczna naczepa Langendorf do przewozu w pionie prefabrykatów betonowych o wysokości do 4 m

Fot. Forum Budowlane

 

Firma Recykl na potrzeby wystawy udostępniła zestaw z przyczepą Hüffermann do przewozu kontenerów o długości 7,7 m

Fot. Forum Budowlane

Druga z nowych marek, której naczepy w tym roku trafiły do oferty PTM Polska, niemiecka firma Orthaus, jest producentem naczep kurtynowych, pod kontenery morskie, platform. Wszystkie produkowane są w zakładzie zlokalizowanym w Turcji i wyróżniają się doskonała jakością wykonania.

Włoska firma FGM to z kolei producent naczep specjalistycznych, niskopodwoziowych do przewożenia różnego rodzaju urządzeń, ciągników tak, aby wysokość całego zestawu nie przekraczała 4 m. Firma PTM Polska prezentowała w Łodzi naczepę niskopodwoziową FGM w wersji z zagłębieniami na koła. Na tle konkurencji wyróżnia ją zastosowana stal konstrukcyjna S500 oraz w standardzie dolny pokład o długości 10,04 m (zazwyczaj nie przekracza 10 m), co jest bardzo wygodne podczas przewozu maszyn budowlanych.

Gwiazdą Naczepomanii była niewątpliwie wywrotka U-Rockstar – nowa naczepa STAS, pierwszy produkt tej marki skierowany do branży budowlanej. Skrzynia została wykonana ze stali Hardox 450 i posadowiona na ramie ze stali ST355. Naczepa miała premierę w marcu w Belgii a w Polsce w czerwcu podczas Naczepomanii. Wywrotka U-Rockstar wyróżnia się trwałością oraz największą na rynku szerokością podwozia, co jest oczywiście zaletą odczuwalną podczas jazdy. Naczepa dedykowana jest do przewozu kamieni i tłucznia. Dostępne pojemności to 26,0 i 30,5 m3.

PTM Polska, po zakupie firmy Langendorf przez Grupę Wielton, utrzymała autoryzację na serwis oraz sprzedaż naczep specjalistycznych. Przykładem, była prezentowana na wystawie naczepa Langendorf do przewozu w pionie prefabrykatów betonowych o wysokości do 4 m. Naczepa z pokładem stałym, z niezależnie zawieszonymi kołami.

Kolejną nowością podczas II edycji był konkurs „Trailer of Naczepomania”. Zwyciężczynią okazała się naczepa do przewozu żywych zwierząt firmy Pezzaioli.

Fot. Forum Budowlane

Kamil Stefaniak, dyrektor handlowy PTM Polska Sp. z o.o.

„W tym roku zgromadziliśmy na Naczepomanii ponad 30 wystawców, czyli dwukrotnie więcej niż podczas I edycji. Zarejestrowało się ok. 1000 gości, czyli prawie trzykrotnie więcej niż przed rokiem. Zachętą była na pewno dobra lokalizacja, w centralnym punkcie Polski – Łodzi, z wygodnym dojazdem. Poza nową naczepą STAS, oraz produktami BMI, Orthaus i FGM, które firma PTM Polska wprowadziła do swojej oferty w tym roku, chciałbym zwrócić uwagę również na nasze odnowione logo, które na Naczepomanii ma swoją premierę. Znalazł się pod nim nowy dopisek: „Professional Trailers in Mind”. Cały czas nasza firma się rozwija. Obecnie zatrudniamy ponad 40 osób i szukamy kolejnych, w tym mechaników i kierowców. W związku z otwarciem nowego działu konstrukcyjnego poszukujemy również inżynierów”.

Naczepomania 2018 odbyła się pod patronatem honorowym prezydent miasta Łodzi Hanny Zdanowskiej i wojewody łódzkiego Zbigniewa Rau. Obecni byli także przedstawiciele Przemysłowego Instytutu Motoryzacji. Patronem medialnym, podobnie jak podczas I edycji był miesięcznik „Forum Budowlane”. AK

Źródło: Forum Budowlane, nr 7 (266) 2018

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -