Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Medalistka ze Stalowej Woli

Ocena: 0
1691
W maju br. branża maszyn budowlanych miała swoje wielkie święto – dwie prestiżowe imprezy targowe w Polsce. Pierwsza to Autostrada-Polska w Kielcach, a druga – Intermasz w Poznaniu. Ciekawostką jest fakt, że ładowarka kołowa ze Stalowej Woli marki Dressta została nagrodzona przez dwa niezależne sądy konkursowe medalami za innowacyjność i technologię.


Ładowarka kołowa Dressta 530R, medalistka tegorocznych targów Autostrada-Polska i Intermasz
Fot. Dressta


Medalistka jest maszyną, która ma zastąpić znaną na polskim rynku ładowarkę 534E, będącą zmodernizowaną wersją popularnej Ł-34. W odróżnieniu od ładowarki 534E, model 530R jest znacznie nowocześniejszy i ma współczesną stylistykę nadwozia, układ roboczy typu Z, mokre hamulce, skrzynię biegów i mosty napędowe renomowanej niemieckiej firmy ZF. Ładowarka kołowa Dressta 530R przeznaczona jest głównie do pracy w kamieniołomach, żwirowniach, piaskowniach, terminalach przeładunkowych, zakładach komunalnych, elektrociepłowniach i odkrywkowych kopalniach węgla brunatnego.

Ekologiczny i nowoczesny silnik firmy Cummins o mocy 208 KM spełnia wymogi norm poziomu emisji spalin wg EU Stage IIIB. Ta wysokoprężna jednostka z turbodoładowaniem, rzędowa, z elektronicznie sterowanym systemem paliwowym „common rail” daje ładowarce odpowiednią moc i moment obrotowy. Natomiast elektrycznie sterowana skrzynia biegów typu „power shift”, przełączalna pod obciążeniem, zapewnia płynną zmianę biegów podczas pracy maszyny, co z kolei przekłada się na komfort pracy operatora. Cztery biegi do przodu i trzy biegi do tyłu zapewniają zakres prędkości jazdy niezbędny do uzyskania wysokiej wydajności.

W pełni przeszkloną kabinę umieszczono na tylnej ramie ładowarki, dzięki czemu operator ma doskonałą widoczność pola pracy i stale śledzi osprzęt roboczy. Ułatwia to także dostęp do przegubu głównego, upraszcza czynności obsługowe skrzyni biegów i pomp hydraulicznych. Kabina jest konstrukcją typu ROPS/FOPS, zgodną z międzynarodowymi normami ISO, które gwarantują skuteczną ochronę operatora, zarówno w przypadku przewrócenia się maszyny, jak i przed spadającymi z góry przedmiotami. Dżojstik do sterowania łyżką (zamykanie, trzymanie, otwieranie) i wysięgnikiem (podnoszenie, trzymanie, opuszczanie i położenie pływające) jest umieszczony po prawej stronie fotela. Fotel jest regulowany w zależności od wagi operatora, wyposażony w podłokietniki i pas bezpieczeństwa. Standardowo wyciszona kabina ładowarki posiada klimatyzację i ogrzewanie, dodatkowe światła i lusterka (wewnętrzne i zewnętrze), wycieraczki i spryskiwacze szyb, blokadę drzwi w pozycji otwartej, instalację radiową, lampę ostrzegawczą na dachu. Maszyną steruje się za pomocą regulowanej kolumny kierowniczej (wysokość, kąt położenia). Wyposażono ją także w kamerę cofania i monitor w kabinie.

Na specjalne zamówienie ładowarkę 530R można wyposażyć w dodatkowe osprzęty robocze (różne rodzaje łyżek wymieniane przy pomocy szybkozłącza hydraulicznego), oraz systemy centralnego smarowania, stabilizacji jazdy i ważenia urobku z elektronicznym czytnikiem.

Ładowarka kołowa serii „530” produkowana jest w Stalowej Woli od 2001 roku. Jest to konstrukcja własna producenta, opracowana przez polskich inżynierów. Najnowszy model tej serii, czyli medalowa 530R zostanie wprowadzona do produkcji w IV kwartale 2014 r.

Źródło: Forum Budowlane, nr 10 (221) 2014
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -