Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Magazynowa hybryda

Ocena: 0
1973
Firma Jungheinrich jako pierwsza wśród producentów wózków widłowych zaprezentowała wózek wysokiego składowania, który tak samo dobrze radzi sobie na placu składowym, jak i w magazynie. Wózek Reach Truck z masztem wysuwnym i superelastycznym ogumieniem oznaczony został symbolem ETV C16/20

Fot. Jungheinrich

Inżynierowie Jungheinrich połączyli w jednym urządzeniu zalety czołowych wózków akumulatorowych z istniejącymi już wózkami wysokiego składowania, typu ETM i ETV. Tak narodził się wózek typu Reach Truck ETV C16/20 o udźwigu 1600 bądź 2000 kg.

Wyposażenie wózka z masztem wysuwnym w ogumienie superelastyczne otworzyło mu drogę z hali magazynowej na plac składowy. Czy to gładka jak szkło podłoga w magazynie czy chropowaty asfalt – wózek ETV C16/20 radzi sobie świetnie w każdych warunkach, tym bardziej, że ma takie atuty, jak: sterowanie z trybem skrętu 180 stopni, małą kierownicę oraz system Curve Control (jako standard) redukujący prędkość jazdy wózkiem na zakrętach.

Możliwości wózka widłowego typ ETV C16/20 z masztem wysuwnym tkwią w trzech, na pozór banalnych, szczegółach: wytrzymałym superelastycznym ogumieniu, silnikach jazdy i podnoszenia pracujących w technice prądu zmiennego, prześwicie korpusu wózka od podłoża równym 90 mm (dla ETVC 16) i 105 mm (dla ETVC 20).

W porównaniu z modelem poprzednim nowy ETV C16/20 wyróżnia się smukłą sylwetką, która pozwala na pracę w wąskich korytarzach. Wózkiem można transportować towary o masie do 1600 kg (ETV C16) lub 2000 kg (ETV C20) i składować je do wysokości do 7,1 m (ETV C16) lub 7,4 m (ETV C20).

Wózek widłowy ETV C16/20 jest wyposażony w całą serię elementów ułatwiających i usprawniających pracę.


Fot. Jungheinrich

Siniki jazdy i podnoszenia pracujące w technice prądu zmiennego zapewniają, w porównaniu z tradycyjną technologią prądu stałego, obok większej wydajności także dynamiczne przyspieszenie, możliwość szybkiej zmiany kierunku jazdy bez częstej w tej sytuacji chwili przestoju, dłuższy czas pracy wózkiem dzięki odzyskowi energii.

Kabina ochronna zapewnia operatorowi komfort pracy podczas jazdy wózkiem na zewnątrz. Występuje w trzech wersjach: ekonomicznej (dach i szyba przednia), komfortowej (dach, szyba przednia i szyby boczne służące ochronie przed deszczem), superkomfortowej (dach, szyba przednia, szyby boczne i drzwi).

Do nastawiania parametrów jazdy i podnoszenia oraz zapisu danych serwisowych służy ciekłokrystaliczny przyrząd informacyjno-diagnostyczny Lisa z cyfrowym licznikiem czasu pracy i wskaźnikiem rozładowania akumulatora. Specjalna dźwignia tzw. Solo-Pilot steruje głównymi funkcjami hydraulicznymi jak podnoszenie/opuszczanie, kierunek jazdy, przesuw boczny i sygnał dźwiękowy. Przesuwem i pochylaniem masztu kierują drążki umieszczone bezpośrednio obok.

Wyposażeniem standardowym wózka są trzy niezależne układy hamulcowe: hamowanie prądem zwrotnym z jednoczesnym odzyskiem energii (nawet do 15%), nożny hamulec hydrauliczny koła napędowego i kół nośnych, hamulec postojowy.

Źródło: Forum Budowlane, nr 3 (178) 2011
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: