Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Lekkie naczepy samowyładowcze Fliegl

Ocena: 0
2940
W 2013 roku, do szerokiej gamy naczep samowyładowczych produkowanych przez firmę Fliegl, dołączył nowy model oznaczony symbolem 33m3 Alu. Naczepa dostępna jest w dwóch wersjach light i standard. Jest bardzo uniwersalna i może być wykorzystywana do przewozu kruszyw oraz różnych materiałów sypkich.

Zestaw z naczepą 33m3 Alu podczas zimowych testów w kamieniołomie
Fot. Lux-Truck

Obecnie w kamieniołomach w okolicach Radomia i Kielc testowane są zestawy z wywrotkami 33m3 Alu w wersji standard i light. Zestaw z naczepą w wersji light waży tylko 11000 kg.

Wytrzymałość i sprężystość ramy w naczepach nowych wywrotek gwarantują specjalistycznie przetłaczane otwory, które dodatkowo korzystnie wpływają na obniżenie masy własnej. To sprawdzone rozwiązanie stosowane jest od 20 lat. Rama produkowana jest ponadto z wysokogatunkowej drobnoziarnistej stali opracowanej na specjalne zamówienie Fliegl’a.

Waga naczepy w wersji standard zaczyna się od 5300 kg; light od 4800 kg. Niewielka masa własna zestawu przekłada się na większą ładowność, a więc większą ilość przewożonego materiału, czyli większą rentowność.

Do tego dochodzą oszczędności w postaci mniejszego zużycia paliwa, opon oraz innych podzespołów, nie tylko samej naczepy, ale również ciągnika siodłowego.


Naczepa Fliegl Stone Master z muldą stalową
Fot. Lux-Truck

Uniwersalne i różnorodne rozwiązania tylnego zamknięcia pozwalają użytkownikom dopasować naczepę do swoich potrzeb. Zarówno klapę, jak i klapo-drzwi można uzupełnić o otwory wysypowe – dwa przy podziale 1:2 oraz jeden (na środku) przy podziale 1:3.

Wersja standard naczepy 33m3 Alu ma rozstaw kół 2140 mm, który zapewnia doskonałą równowagę podczas jazdy i wysoką skuteczność w czasie rozładunku w najbardziej wymagających terenach. Rozwiązanie to sprawdziło się w solidnej naczepie z muldą stalową Stone Master, przeznaczonej do przewozu kruszyw i ciężkich materiałów rozbiórkowych.


Wywrotka Fliegl na specjalnym stole do badania stabilności
Fot. Lux-Truck

Do produkcji muldy stosowana jest stal o najwyższym stopniu ścieralności HB 450. Podłoga o grubości 6 mm wykonana jest ze stali Hardox, ściany boczne mają grubość 4 mm (inne grubości dostępne są na życzenie), a wszystkie łączenia wykonywane są z niezwykłą precyzją przez roboty. Blachy w obszarze podłogi zachodzą na siebie w miejscach styku ok. 50 mm tak, że pękniecie w tych miejscach nawet przy ekstremalnym obciążeniu jest praktycznie niemożliwe.

Wszystkie wywrotki Fliegl’a testowane są na specjalnym stole badania stabilności. W rankingu stabilności przeprowadzonym w Niemczech Fliegl zdobył I miejsce.

Forum Budowlane, nr 5 (204) 2013
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: