Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Innowacyjne naczepy wywrotki Fliegl

Ocena: 0
4985

Firma Fliegl znana jest z ciekawych technologii i innowacyjnych rozwiązań, które od lat wdraża w swoich naczepach wywrotkach – zyskując wiele pozytywnych opinii ze strony użytkowników. Marka ceniona jest również na polskim rynku, o co dba oficjalny przedstawiciel – firma Lux-Truck.

Naczepy typu wywrotka Fliegl oferuje zawsze w wersji z muldą stożkową Greenline, zmniejszającą opór powietrza
Fot. Fliegl


Najważniejszym elementem naczep wywrotek Fliegl jest, opatentowana przez firmę, rama o nazwie Curved Chassis, wykonana z wysokogatunkowej stali. Zaokrąglony przód zwiększa jej wytrzymałość i elastyczność poprzez optymalne połączenie sił działających pionowo z równomiernym ich odprowadzaniem do płyty sprzęgu siodłowego. Rama nie ma kantów, a odpowiednio podgięta dolna część znacznie ułatwia sprzęganie, zapobiegając uszkodzeniu pojazdu. W tylnej części ramy wprowadzono rozwiązania odciążające tylną oś, co bezpośrednio wpływa na stabilność naczepy podczas wyładunku. W ramie znajdują się specjalne otwory, wykonane w technologii przetłaczania, które czynią ją nie tylko lżejszą, ale przede wszystkim bardziej wytrzymałą i elastyczną.

Fliegl dużo uwagi poświęca optymalizacji masy swoich naczep. Jest to parametr, który wyróżnia markę na rynku. Znaczenie ma tu nie tylko rama Curved Chassis, ale również stosowane do produkcji wysokogatunkowe materiały. Charakterystyczne dla Fliegla są tzw. „nieścieralne” muldy. Wykonane są z aluminium o najwyższym na rynku parametrze ścieralności 110 HB, które firma stosuje jako jedyna w branży.

Opatentowana przez firmę Fliegl rama o nazwie Curved Chassis z zaokrąglonym przodem
Fot. Fliegl


Wszystkie naczepy typu wywrotka Fliegl oferuje w wersji z muldą stożkową. Serię nazwano Greenline, co ma podkreślać nie tylko walory oszczędnościowe, ale także ekologiczne. Taka mulda nie wystaje poza obrys ciągnika, a powietrze może swobodnie opływać całą naczepę, co istotnie wpływa na obniżenie zużycia paliwa. Efektem niższego spalania jest także mniejsza emisja trujących substancji. W naczepach Greenline stożkowy pomost wywrotki zwiększa swoją szerokość ku tyłowi. Dzięki temu możliwy jest szybszy i sprawniejszy rozładunek. Przekłada się to także na zwiększenie trwałości samej naczepy.

Naczepa do przewozu asfaltu Asphaltprofi Thermo ma izolację termiczną na całej powierzchni
Fot. Fliegl


Ciekawym produktem firmy Fliegl jest również wywrotka – termos o nazwie Asphaltprofi Thermo. W odróżnieniu od konkurencji zastosowana w niej technologia izolacji sprawia, że asfalt zachowuje długo swoją temperaturę i właściwości. Pomaga w tym specjalny materiał izolacyjny pokrywający (bez żadnych przerw) całą powierzchnię muldy. Jest przy tym odporny na wilgoć i wibracje występujące podczas jazdy. Wywrotki Asphaltprofi Thermo produkowane są w dwóch kubaturach – 25 i 28 m3. Można zamówić również wersję Light lub standardową.

Źródło: Forum Budowlane, nr 6 (229) 2015

 

 

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -

Polecane firmy

Polecamy

Polecamy

Które z niżej wymienionych minikoparek są Ci najlepiej znane?















GŁOSUJ

Jakie znasz koparki kołowe z napędem elektrycznym?





GŁOSUJ