Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Demag AC250-6 trafił do nowych właścicieli

Ocena: 0
2239

EWPA może pochwalić się kolejnymi, sprzedanymi żurawiami drogowymi. Tym razem szczęśliwymi posiadaczami żurawia Demag AC250-6 stały się dwie firmy – z Augustowa i Komornik, obydwie świadczące usługi w zakresie wynajmu. Przypomnijmy, dostawca żurawi – firma EWPA jest autoryzowanym dealerem marki Demag w Polsce.

Żółty Demag AC250-6 należący do firmy Trans-Dźwig Zawadzcy z Augustowa

Fot. EWPA

Warto zwrócić uwagę jak imponujące są parametry żurawia Demag AC250-6. Przede wszystkim maksymalny udźwig wynoszący 250 t oraz 80 m wysięgu maksymalnego bez przedłużenia (z przedłużeniem typu „jib” żuraw sięga 113,2 m). Waga żurawia gotowego do jazdy wynosi 72 t, a masa koniecznej przeciwwagi to aż 96,6 t.

Demag AC250-6 został zabudowany na podwoziu 12x8x10 – osie 2, 4, 5 i 6 są napędzane, osie 1–3 oraz 5 i 6 kierowane, a oś 4 unoszona. Podwozie wyposażono w zawieszenie hydro-pneumatyczne, umożliwiające równomierne rozłożenie nacisku na osie. Ważnym elementem podwozia jest rozbudowany układ hamulcowy, jest on dwuobwodowy działający na wszystkie koła, poza hamulcami tarczowymi i system ABS, zawiera hydrauliczny retrder jako hamulec wspomagający zintegrowany ze skrzynią biegów oraz dodatkowo hamulec na układzie wydechowym. Kierowca ma do dyspozycji również hamulec parkingowy napinany sprężynowo. Ciekawą konstrukcję ma kabina żurawia, która jest bezstopniowo uchylna o kąt 20 stopni. Bezpieczne dostanie się do środka umożliwiają odpowiednio rozplanowane poręcze i podesty robocze.

Do napędu żurawia stosowane są dwa silniki MTU, dolny o mocy 598 KM i momencie obrotowym 2800 Nm oraz górny o mocy 286 KM i momencie obrotowym 1120 Nm.

Standardowym wyposażeniem jest system kontroli pracy IC-1 Plus, szczególnie przydatny, gdy podpory rozstawione są niesymetrycznie oraz zwiększający udźwig w szczególności nad nogami podporowymi, a także graficzny program umożliwiający łatwiejsze planowanie pracy oraz wskaźniki nacisku na podpory, i nacisku na osie. Istnieje możliwość zaprogramowania ograniczeń w polu roboczym żurawia, jak również zamontowania wskaźnika wysokości zblocza hakowego.

Demag AC250-6 w czerwonych barwach firmy Błażej i Roman z Komornik

Fot. EWPA

Dla żurawia dostępne są przedłużenia typu HAV – 10,4; 20; 28; 36 m oraz przedłużenie do szybkiego podnoszenia ładunków tzw. „MS runner”. Przedłużenia standardowo wyposażone są w silnik Diesla i mają możliwość bezstopniowego ustawienie kąta.

Potężne, 6–osiowe żurawie Demag AC250-6 odebrały firmy Trans-Dźwig Zawadzcy z Augustowa, mająca 27-letnie doświadczenie w wynajmie żurawi i pomocy drogowej oraz sąsiad EWPA „zza płotu” – firma Błażej i Roman z Komornik, również świadcząca usługi w zakresie wynajmu żurawi.

Źródło: Forum Budowlane, nr 4 (263) 2018

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -